Ξεκινούν πριν το Πάσχα τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους

οδικοί-άξονες_έργαΠριν το Πάσχα, ξεκινούν και πάλι τα έργα στους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης. Ο υπουργός διευκρίνισε ότι υπεγράφη συμφωνία με τους παραχωρησιούχους να επαναλειτουργήσουν τα εργοτάξια χωρίς καθυστερήσεις και μάλιστα πριν το Πάσχα.

Το πλήρες πρόγραμμα ανάπτυξης των έργων στους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους, που έχουν παγώσει εδώ και δύο χρόνια, θα ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα.

Ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε την επανεκίνηση των έργων «ως επανεκίνηση της ελληνικής οικονομίας», προσθέτοντας ότι «στα έργα αυτά θα βρουν άμεσα εργασία 25 χιλιάδες άτομα».

Όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Κ. Χατζηδάκης οι κοινοπραξίες στα έργα Ιόνια Οδός, Άξονας Κεντρικής Ελλάδος, Μαλιακός- Κλειδί και Αθήνα- Κόρινθος-Πάτρα υπέγραψαν ιδιωτικά συμφωνητικά με το ελληνικό δημόσιο. Τα συμφωνητικά προβλέπουν ότι οι κατασκευαστές θα λάβουν αποζημιώσεις συνολικού ύψους 350 εκατ. ευρώ και παραιτούνται από κάθε άλλη διεκδίκηση μέχρι σήμερα. Σημειώνεται πως οι συνολικές απαιτήσεις των εργολάβων ανέρχονταν σε 719 εκατ. ευρώ, ενώ ο ανεξάρτητος μηχανικός τις περιόριζε στα 473 εκατ.

Σημειώνεται ότι από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, ο μόνος που συνεχιζόταν κανονικά η κατασκευή του ήταν εκείνος προς Καλαμάτα και Σπάρτη. Ήδη προς την Καλαμάτα ολοκληρώθηκε, ενώ το τμήμα προς Σπάρτη υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2014. Οι νέες συμβάσεις που θα υπογραφούν, θα κατατεθούν προς κύρωση στην Βουλή.

14 σκέψεις σχετικά με το “Ξεκινούν πριν το Πάσχα τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους

  1. Ε ρε και να ξεκινήσει κάποιος εισαγγελέας έρευνα για τα
    λεφτά τον διοδίων που πετάμε στον κουβά δεκαετίες τώρα….

    Μου αρέσει!

  2. Θα ξεκινήσουν για να τα δουν όσοι πάνε στα χωριά τους και να καμαρώσουν τον αναπτυξιακό οργασμό, και θα σταματήσουν μετά εκβιάζοντας για μια ακόμη φορά!

    Μου αρέσει!

    1. Πόσο δίκιο έχεις φίλε μου…

      Οι μαυρογιαλούρηδες ξέρουν τι κάνουν και που απευθύνονται…
      Η κοινωνία μας είναι χαχολιασμένη δυστυχώς , είναι ο καθρέφτης μας…
      Ολοι την ίδια διαπίστωση κάνουμε και όλοι μας είμαστε στον ίδιο παρονομαστή…

      Μου αρέσει!

  3. Από πρόχειρους υπολογισμούς για ένα χιλιόμετρο ενός τμήματος εθνικού δρόμου πλάτους 20m, το κόστος για την κατασκευή του ανέρχεται στο ποσό του 8.000.000 ευρώ, δηλαδή με απλά λόγια το κόστος κατασκευής είναι 100ευρώ/m2 , αν υπολογίσουμε για γεφυρώσεις αρδευτικά κλπ ένα διπλάσιο κόστος ανηγμένο σε m2 τροποποιείται σε…..
    200ευρώ/m2.

    Αν διπλασιάσουμε το συνολικό κόστος για απρόβλεπτα και διάφορα ειδικά έργα το συνολικό κόστος τροποποιείται σε 400 ευρώ/m2.

    Αυτό σημαίνει ότι για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου απαιτείται κόστος 400Χ20Χ1000=8.000.000 ευρώ /km.

    Επίσης από πρόχειρους υπολογισμούς τα έσοδα σε ετήσια βάση από τις εισπράξεις των διοδίων ανέρχονται σε περίπου 2.177.000.000 δίς ευρώ.

    Τα τμήματα του εθνικού μας δικτύου που μπορούν να ενώσουν ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια είναι:

    1. ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ = 220km (εισπράξεις 50.000Χ6Χ366=110.000.000 ευρώ)

    2. ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ= 250km (εισπράξεις 20.000Χ8Χ366=58.000.000 ευρώ)

    3. ΠΑΤΡΑ-ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ=150km (εισπράξεις 20.000Χ4Χ366=30.000.000 ευρώ )

    4. ΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ=225km (εισπράξεις 40.000Χ18Χ366=263.000.000 ευρώ)

    5. ΕΓΝΑΝΤΙΑ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΑΛΕΞ/ΛΗ) = 566km (εισπράξεις 100.000Χ6Χ366=219.000.000 ευρώ)

    6. ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ = 502km (εισπράξεις 150.000Χ23Χ366=1.262.000.000 ευρώ)

    7. ΛΑΡΙΣΣΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ= 189km

    8. ΛΑΜΙΑ-ΑΝΤΙΡΙΟ=170km

    9. ΧΑΝΙΑ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ=202km

    10. ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ=45km (εισπράξεις 200.000Χ4Χ366=235.000.000 ευρώ)

    Το συνολικό μήκος του παραπάνω δικτύου είναι 2.519km

    Αν δεχθούμε ότι στη χώρα μας τα ΙΧ επιβατηγά και φορτηγά που κυκλοφορούν είναι περίπου 8.000.000 με ένα μέσο όρο 200 ευρώ το χρόνο που πληρώνουν για τέλη κυκλοφορίας , το κράτος εισπράττει 8.000.000Χ200=1.600.000.000 δίς ευρώ.

    Με τους παραπάνω υπολογισμούς συγκεντρώνονται περίπου 3,77 δίς ευρώ το χρόνο για την «συντήρηση» των δρόμων.

    Αν δεχθούμε ότι δαπανάται ένα ποσόν περίπου 20% για την συντήρηση και την λειτουργία των δρόμων, δηλαδή 770.000.000 ευρώ περισσεύουν 3δίς ευρώ.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
    1.Για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου εκ του μηδενός απαιτούνται 2.519Χ8.000.000=20.152.000.000 δίς ευρώ.

    2.Με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, ολοκλήρου.

    3.Γιατί σταμάτησαν οι εργασίες συνέχισης των δρόμων και ανακοινώνουν προγράμματα ΕΣΠΑ για την συνέχιση τους;

    4. Γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια;

    5.Γιατί με την κατάργηση διοδίων η χώρα μας πλήρωσε πρόστιμο σε εργολάβους 7.000.000 ευρώ, και πως υπολογίστηκε η ανταποδοτικότητα;

    6. Πόσα χρήματα έβαλαν οι εργολάβοι για την κατασκευή των οδών που ελέγχουν;

    7. Γιατί το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών χωρών;

    8.Ποιος θα πληρώσει την ζημιά για την κακοτεχνία στο τμήμα ΤΡΙΠΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ που δεν λειτουργεί εδώ και 4 χρόνια και ανέρχεται σε 200 εκατομμύρια ευρώ σαν κόστος και άλλα 100 εκατομ. περίπου από στέρηση εσόδων από τα διόδια, δηλαδή συνολικά 300.000.000 ευρώ…;

    9.Πού πήγαν οι εισπράξεις περίπου 15 δίς ευρώ την τελευταία πενταετία που δεν έχει κατασκευασθεί ούτε ένα μέτρο δρόμου ενώ αυτές γίνονται κανονικά;

    10. Πόσα χρήματα πρέπει να προσθέσουμε στα παραπάνω που έχουν εισπραχθεί από την Ευρώπη από εθνικά προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ κλπ;

    Μου αρέσει!

    1. Αψογη ή αναλογιστική μελέτη….ΚΡΕΜΑΛΑ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ-ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ-καί στρατιωτικούς πού
      δέν κάνουν σήμερα τό καθήκον τους,νά κατεβάσουν άρματα στό Σύνταγμα…..

      Μου αρέσει!

  4. Ο μόνος λόγους που γίνονται οδικά έργα είναι για τη διακίνηση
    των προϊόντων. Καμία σχέση με υποδομές για τους πολίτες
    και άλλα τέτοια. Καθαρά για να μετακινούνται τα αγαθά προς
    και από τις αγορές.

    Μου αρέσει!

    1. Ακριβως και εμεις απο επαρxιακους και ανασα στην επαρxια.
      Μποικοταζ στους ιδιωτικους δρομους και περναμε πισω απο νταλικες xωρις πληρωμη.
      Οποιος δεν ειναι ραγιας φυσικα.

      Μου αρέσει!

    2. Ο μόνος λόγος είναι να τους χαρίσουν σε ξένες εταιρείες για να παίρνουν την μίζα τους.
      Τα διόδια είναι ένας εύκολος τρόπος για να είναι ευχαριστημένοι όλοι.
      Χρεώνει η συμμορία τον Ελληνα,ο Ελληνας ξεχρεώνει με τους φόρους του και οι δρόμοι επανέρχονται πάλι στους ξένους δανειστές με τα διόδια.
      Ενδιάμεσα έχουν προηγηθεί οι μίζες της συμμορίας.
      Απλούστατο!!!
      Αν ψάξει κανείς, ποιές εταιρείες ελέγχουν τα διόδια θα δει ότι είναι γερμανικές,ιταλικές,ακόμη και ισπανικές.
      Πλήρωνε μα@ακα Ελληνα και να λες κι ευχαριστώ που σου φτιάχνουν δρόμους.
      Αλήτες,δεν θα έρθει η ώρα;
      Θα έρθει!!!

      Μου αρέσει!

  5. ΑΝΤΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ, ΝΑ ΒΡΟΥΝΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΙ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ ΟΙ ΛΑΘΡΟ!!!!!
    ΑΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΠΩΣ ΘΑ ΒΡΟΥΝΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΑΥΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΓΕΛΑΣΜΕΝΟΙ!!

    Μου αρέσει!

  6. Ακριβως και εμεις απο επαρxιακους και ανασα στην επαρxια.
    Μποικοταζ στους ιδιωτικους δρομους και περναμε πισω απο νταλικες xωρις πληρωμη.
    Οποιος δεν ειναι ραγιας φυσικα.

    Μου αρέσει!

  7. Ποιος Ελληνας φολοσοφος ελεγε οτι
    η τυραννια θετει δυσβαστακτους φορους ενω ταυτοχρονα ξοδευει τα χρηματα του δημοσιου ταμειου στην κατασκευη μεγαλων εργων ?

    Μου αρέσει!

  8. Παγιο…κολπο….

    Να βλεπουν οι εκδρομεις οτι γινονται…εργα…..

    Να μην διαμαρτυρονται για το χαος που ολο το καιρο ..υπαρχει…

    και προ παντων να πληρωνουν τα διοδια …ελπιζοντες…!

    Αφου σε αντιθετη περιπτωση απο τα νευρα τους και τις ουρες…

    θα ΕΣΠΑΓΑΝ ΤΟΙΣ ΜΠΑΡΕΣ!

    Κοιμησου ελληνακο…….

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.