εκδήλωση για το κρυφό σχολειό στη Θεσσαλονίκη

Thess17MaiKryfoSholeioΕκδήλωση – παρουσίαση του βιβλίου «Κρυφό Σχολειό: το χρονικό μιας ιστορίας» που πραγματεύεται τον δήθεν «μύθο» του Κρυφού Σχολειού και την προσπάθεια αποδόμησής του από την «σύγχρονη» ιστοριογραφία.

178 σκέψεις σχετικά με το “εκδήλωση για το κρυφό σχολειό στη Θεσσαλονίκη

  1. Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε ποτέ ως μία ενιαία οντότητα στον Ελλαδικό χώρο. Οι μόνοι που προσπαθούν αν αποδομήσουν τον «μύθο» είναι οι λεγόμενοι «Μαχητές της Ορθοδοξίας» οι οποίοι εν έτη 2013 προσπαθούν να μας πείσουν για τον σπουδαίο ρόλο της Εκκλησίας τους προηγούμενους αιώνες. Την Σκοταδιστική Εκκλησία που είχε τους Ελληνες στο σκοτάδι, με τουρ τράγους (παπάδες) να έχουν μεταλλάξει πλήρως την Ελληνική σκέψη απ’ το «Αναζητώ τη Γνώση» στο «Η μόνη αλήθεια είναι η Θεία Αποκάλυψη».

    Μου αρέσει!

    1. Καλά…
      άκου να δεις ..έχουμε και σημερα κρυφά σχολειά σε περιοχές όπου είναι απαγορευμένος ο χριστιανισμος..
      Το έζησε η γειτονική μας Αλβανία επί Χότζα , το έζησε η Κύπρος επί αγγλοκρατίας,οι έλληνες της Μακεδονίας, επι Μακεδονικού αγώνος το ζουν και σήμερα τα κρυπτοχριστιανόπουλα στη Μικρά Ασία, αλλά το βιώνουν κι οι άλλες καταπιεσμένες απο μουσουλμάνους μειονότες όπως οι αλεβιτες στην Τουρκία και οι Κόπτες στην Αίγυπτο..
      Πλεον τούτων των απτων ιστορικών αποδειξεων , ο συγγραφέας Γ.Κεκαυμένος ΑΠΟΔΟΜΕΙ ΠΛΗΡΩΣ τα ρεπουσεια θεωρήματα :

      h..p://drupal.antibaro.gr/node/3128

      Μου αρέσει!

      1. Πρόσεψε τι έγραψα: «Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε ποτέ ως μία ενιαία οντότητα στον Ελλαδικό χώρο». Αυτή είναι η αλήθεια. Σαφώς και υπήρξαν σχολεία με την έννοια που το θέτεις εσύ. Αν πάρω το παιδί μου σπίτι μου και το διδάξω, και αυτό σχολειό θα θεωρηθεί. Το θέμα έχει να κάνει με το πως το παρουσιάζει η εκκλησία. Οτι δηλαδή υπήρξε οργανωμένο κρυφό σχολείο στον Ελλαδικό χώρο, το οποίο η ίδια δημιουργήσε κλπ για να εμφανίσει εαυτόν ως τον σωτήρα του έθνους. Ποιοι, οι σκοταδιστές…

        Μου αρέσει!

      2. Η Εκκλησία το παρουσιάζει όπως ακριβώς ήταν. Ως μια ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ,η οποία προέκυψε στους τόπους και τα χρονικά διαστήματα ,της ασφυκτικής καταπίεσης από τους οθωμανούς. Αυτό λέει η απλή , κοινή λογική, αυτό ομολογούν και τα γεγονότα και οι δικές μας ιστορικές καταγραφές από παπούδες και γιαγιάδες που γνωρίσαμε και ζήσαμε μαζί τους…

        Μου αρέσει!

      3. Η εκκλησία κοιτάζει μόνον τον εαυτό της. Οταν λέω εκκλησία την εννοώ ως μία μορφή εξουσίας η οποία δεν θέλει να χάσει τον ρόλο της στο γίγνεσθαι. Δεν βρισκόμαστε στους αιώνες του σκοταδισμού πλέον, και αυτό δεν τη συμφέρει. Διότι, με τον Α η με το Β τρόπο κάποιοι από εμάς, όλο και περισσότεροι μορφωνόμαστε και καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει.

        Μου αρέσει!

      4. Η εκκλησία και το έργο της στην ορθόδοξη παράδοση είναι μέρος του λαού μας και το θάρρος που έδειξαν μερικοί παπάδες στην εθνική παιδεία εν κρυφώ και εν παραβύστω, δεν το διαθέτουν ούτε είκοσι Ορθολογιστές του πληκτρολογίου επειδή-θέλω-να-περάσω-την-ώρα-μου.-

        Μου αρέσει!

      5. «Η εκκλησία και το έργο της στην ορθόδοξη παράδοση είναι μέρος του λαού μας» αχαχαχα γελάσαμε και πάλι….Φοβερή παράδοση η ορθοδοξία και φωτεινή σαν τον παντογνώστη ήλιο. Με το καλό όταν γίνει η αποκάλυψη να πεις του Θεού να σε πάει στον Παράδεισο…εγώ πάλι οδεύω για την κόλαση. Και αμόρφωτος είμαι, και δειλός, και παγανιστής, και ρεπούσης και όλα τα καλά του κόσμου!

        Μου αρέσει!

  2. Μετα τη Ρεπουση τα παιδια πρεπει να τα μαθαινουμε ιστορια στο σπιτι. Μια για να γραφουν στο σχολειο και μια για να ξερουν ποιοι ειναι.

    Μου αρέσει!

    1. Αν γίνει αυτό ζήτω που καήκαμε, αν και από μια άποψη συμβαίνει ήδη. Στην χώρα μας δεν υπάρχει σωστή παιδεία, ούτε από τα σχολεία, ούτε από τους γονείς στα παιδιά τους, Αν υπήρχε παιδεία, δεν θα υπήρχαν σήμερα όλοι αυτοί που τυραννάνε την Ιστορία μας με λιακοπούλειες κλπ θεωρείες και αναφορές, αλλά μια κοινή, σωστή και σφαιρική γνώση της ιστορίας που δεν θα άφηνε κανέναν πρώην ραγιά Νεοέλληνα να παρεκκλίνει από την ορθή γνώση.

      Μου αρέσει!

      1. Παραπάνω λες ότι μορφώνεσαι και κάτι τέτοια, στην πραγματικότητα σε λυπάμαι γιατί δεν είσαι τίποτα άλλο από ένα μόρφωμα κακής ποιότητας που προσπαθεί να πείσει μέσω της ημιμάθειας και του συγχρόνου ψευτοπροοδευτισμού που σε περιβάλει με την ψευτοκουλτουρα των παπαδοφαγων που παντού βλέπετε τράγους και τραγόμορφους, σε λυπάμαι γιατί αν είσαι ελεύθερος το χρωστάς σε κάποιους που πραγματικά πίστευαν στον Χριστό, κάποιους που δεν φοβηθήκαν να βάλουν τα σώματα τους ως φραγμό στο Ισλάμ διότι θα ήσουν τώρα γιουσουφακι σε κανέναν εμίρη για να ξεσπάσει πάνω σου τα αρρωστημένα του κέφια.
        Κάτσε λοιπόν εσύ που αφιονίζεσαι στην θέα της εκκλησίας αλλά και της ιεροσύνης και φρόντισε να βγάλεις τα μάτια σου διαβάζοντας λίγη ιστορία αληθινή μπας και καταλάβεις τι γίνεται.
        Κάτι άλλο για να δεις την ημιμάθεια σου ο Όρος εκκλησία δεν είναι μόνο οι ιερείς αλλά ο κόσμος όλος .
        Άντε άσε λοιπόν τα πλήκτρα που τα χτυπάς για να γράφεις ανοησίες και κοιτά να διαβάσεις κάνα βιβλίο και ξετυφλωθείς

        Μου αρέσει!

  3. Ἔγώ Ὀρθολογιστὴ,

    Ἔδωσα στὰ παιδιά μου καί διάβασαν «τὰ ἀπομνημονευματα τοῦ Φωτάκου»,πού λέει τὰ ἀντίθετα ἀπὸ αὐτὰ ποὺ λές ἐσύ.

    Ἔτσι ἔμαθαν καὶ γιὰ τὸν ρόλο τοῦ Κλήρου καὶ γιὰ τὰ κρυφά σχολειά.

    Μου αρέσει!

    1. Ποιοι εμαθαν αυτοι που διδασκουν οτι οι ρωμαιοι ηταν Ελληνες και οτι το βυζαντιο ηταν Ελληνικο?
      Σου συνιστω να διαβασεις αυτο και να το δωσεις και στα παιδια σου http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%9D%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B1#.CE.A3.CF.85.CE.B3.CE.B3.CF.81.CE.B1.CF.86.CE.AD.CE.B1.CF.82_.CF.84.CE.BF.CF.85_.CE.AD.CF.81.CE.B3.CE.BF.CF.85
      Ο καθε φωτακος δεν μπορει να λογιζεται αξιοπιστη πηγη

      Μου αρέσει!

      1. Πλακωσαν τα παγανά εν χορώ…
        Λοιπόν για σένα Πικροθάλαττα:

        «Κανένα βιβλίο τυπωμένο στην Αθήνα δεν γινόταν δεκτό στα σχολεία της Ηπείρου. Ήταν επιβεβλημένο να τα προμηθεύονται όλα από την Κωνσταντινούπολη. Η Ελληνική Ιστορία ήταν απαγορευμένη, Στην περίπτωση αυτή λειτουργούσαν πρόσθετα κρυφά μαθήματα, όπου ο νεαρός Ηπειρώτης μάθαινε για τη μητέρα πατρίδα, διδασκόταν τον εθνικό της ύμνο, τα ποιήματά της και τους ήρωές της» από το βιβλίο του γάλλου πολεμικού ανταποκριτή Ρενέ Πυώ «Δυστυχισμένη Βόρειος Ήπειρος» έκδοση ΤΡΟΧΑΛΙΑ, σελ 126.)

        Μου αρέσει!

      2. Thalassa

        δλδ ὁ Φωτᾶκος,δίπλα στὸν Γέρο τοῦ Μωριᾶ, ἀναξιόπιστος ἀλλά ἀξιόπιστη ἡ wikipedia,ὅπου γράφει μέσα ὅ,τι θέλει ὅποιος θέλει!!!!

        Ὄχι ἀγαπητέ,διαβάζουν τὰ παιδιά μου γιὰ τὸ Βυζάντιο,τὸν Vasiliev καὶ τὸν Παπαρηγόπουλο.

        Μου αρέσει!

    2. Ποιοι εμαθαν αυτοι που διδασκουν οτι οι ρωμαιοι ηταν Ελληνες και οτι το βυζαντιο ηταν Ελληνικο?
      Σου συνιστω να διαβασεις αυτο και να το δωσεις και στα παιδια σου h@@p://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%9D%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B1#.CE.A3.CF.85.CE.B3.CE.B3.CF.81.CE.B1.CF.86.CE.AD.CE.B1.CF.82_.CF.84.CE.BF.CF.85_.CE.AD.CF.81.CE.B3.CE.BF.CF.85
      Ο καθε φωτακος δεν μπορει να λογιζεται αξιοπιστη πηγη

      Μου αρέσει!

      1. Διαβάστε τόν Καραμπελια που παραθετει πληθος πηγών πού βεβαιωνουν τήν υπαρξι καί λειτουργια κρυφων σχολείων κατα τήν περιόδο τής Τουρκοκρατίας. Στήν Λακωνία γνωρίζω δυο οικηματα που λειτουργούσαν σαν κρυφα σχολεία καί πολλά άλλα λειτουργούσαν στούς Ναρθηκες τών Εκκλησιών. Επίσης διαβαστε και τόν Καργάκο.

        Μου αρέσει!

      2. ΄Οπως τα λές κ.Νικολακάκο. Στη Γορτυνία υπάρχει το κρυφό σχολειό φωτογραφημένο, κοντα στη μονή Φιλοσόφου σε απόκρημνο μέρος, κοντά σε χαράδρα. Τα περισσότερα λειτουργούσαν κοντά σε μονές.

        Μου αρέσει!

      3. Ο Καραμπέλιας παραθέτει σαν πηγές ξένους συγγραφείς και περιηγητές, οι οποίοι αφήνουν να φανεί ότι σε κάποιοα σπίτια οι γονείς δίδασκαν τα παιδιά τους. Ο Καραμπέλιας τα μεταφράζει αυτά ως το κρυφό σχολειό, μια ενιάια οντότητα δημιουργημένη από την εκκλησία. Με τρόπο δηλαδή που τον βολεύει.

        Μου αρέσει!

      4. Ο αναρχικός Καραμπελιάς έχει αντιληφθεί καλά τον νεοταξιτικο ρόλο που παιζετε οι νεοπαγανιστές-αντιχριστιανοί στην αποδόμηση της αυτοσυνειδησίας του ελληνικού λαού, και στην επόμενη κιμαδοποιηση του στη μηχανη των νεοᾱποικιοκρατων τραπεζιτων και εταιρειών….

        Μου αρέσει!

      5. «Ο αναρχικός Καραμπελιάς έχει αντιληφθεί καλά τον νεοταξιτικο ρόλο που παιζετε οι νεοπαγανιστές-αντιχριστιανοί στην αποδόμηση της αυτοσυνειδησίας του ελληνικού λαού, και στην επόμενη κιμαδοποιηση του στη μηχανη των νεοᾱποικιοκρατων τραπεζιτων και εταιρειών….»
        Μπουχαχαχαχα με έκανες και γέλασα. Και νεοπαγανιστής και αντιχριστιανός. Ολα αυτά πλην μορφωμένος….

        Μου αρέσει!

      6. Προφανως και νεοπαγανιστης και αντιχριστιανος σαν τον Ρασσιά, τον Μπεξή, τον Ραδάμανθυ και τα λοιπά νεοταξιτικα φρουτα

        Μου αρέσει!

      7. Ακριβώς…Απολύτως καμία σχέση…Εϊμαι Ελλην και με ενδιαφέρει η ορθή γνώση. «Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές», όπως μας θύμησε ο Κερκυραίος στην ανάρτησή του πιο κάτω.

        Μου αρέσει!

      8. Ορθοπτεριστή

        αυτοί που υποστηριζουν την ασυνέχεια του ελληνικου εθνους και την γέννηση του εκ του μηδενός το 1821…ειναι οι εθνομηδενιστές τυπου Ρεπουση , οι μνημονιακηδες νεκροθάφτες τύπου Μπαμπη και οι φιλελευθεριάζοντες οπαδοί του γκέι πράιντ σαν τον Τατσόπουλο.

        Εσύ εντασσεις τον εαυτο σου σε αυτη την παραφυσική ομήγυρη , αραδιαζοντας τα μπουρδολογηματα περί εξαφανισεως του Ελληνισμού λογω Χριστιανισμού…ΤΑΧΥΡΡΥΘΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΒΕΛΕΡ … 😀

        Μου αρέσει!

      9. Ευτυχώς δεν ανήκω όχι. Κατά πρώτον δεν μίλησα για ασυνέχεια. Που την είδες αλήθεια; Μίλησα και μιλάω για αμορφωσιά, για σκοταδισμό, και για ραγιαδισμό, έννοιες αλληλένδετες μεταξύ τους. Οι Ελληνες υπήρξαν και εξακολουθούν να υπάρχουν. Απλά για μερικές εκατοντάδες αιώνες αποτελούσαν την μειοψηφία στον Ελλαδικό χώρο, η πρωταρχική Ελληνική σκέψη είχε χαθεί δια παντός, ενώ η Εκκλησία ήταν ο απόλυτος άρχοντας και φυσικά οι δοξασίες της.

        Μου αρέσει!

      10. Ορθοπτεριστή

        δεν μπορείς να παίζεις με το μυαλο μας, να έχει γραψει στις 7.59μμ

        «Φαντάσου για λίγο τον Ελλαδικό Χώρο από την αρχή την Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας μέχρι και τις απαρχές του Νεοελληνικού Εθνους. » κι ύστερα να ισχυριζεσαι πως δεν μίλησες για ασυνέχεια…

        Μου αρέσει!

      11. Νεοελληνικό έθνος, Νεοεεληνική γλώσσα, Νεοέλληνες, αυτοί είναι οι ορθοί όροι κα δεν υπονοούν ασυνέχεια αλλά τη δημιουργία ενός κράτους με βάση την νεοσύστατη ιδέα που εισήγαγαν οι Γάλλοι και οι Άγγλοι, αυτήν του Εθνους-Κράτους

        Μου αρέσει!

    3. Ο ρόλος του κλήρου είναι γνωστός ανα τους αιώνας. Φαντάσου για λίγο τον Ελλαδικό Χώρο από την αρχή την Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας μέχρι και τις απαρχές του Νεοελληνικού Εθνους. Μία λέξη είναι αρκετή: Σκοταδισμός. Ο βασικός παράγων της δημιουργίας του υπήρξαν οι δοξασίες της νέας Θρησκείας που ήταν ακριβώς οι αντίθετες από αυτές της έως τότε Ελληνικής Σκέψης. Δεν διαφωνώ με το γεγονός ότι υπήρξαν ιερείς πράγματι φιλομαθής και ανοικτόμυαλοι που μόρφωσαν ορισμένου «έλληνες». Παρά ταύτα η εκκλησία, σαν σύνολο, με όλα αυτά που πρεσβεύει και φυσικά η νέα θρησκεία της κατήντησαν του Ελληνες ραγιάδες. Η εκκλησία ήθελε φυσικά να έχει τον πρωταρχικό ρόλο στο γίγνεσθαι και οι ραγιάδες να είναι στο σκοτάδι. Και φυσικά το κατάφεραν. Η ίδια η θρησκεία πρεσβεύει ότι η μόνη αλήθεια είναι η θεία αποκάλυψη. Ετσι χάθηκε παντελώς η Ελληνική σκέψη, η δίψα για γνώση, η περιέργεια, όλα όσα δημιουύργησαν τον πολιτισμό της Ελλάδας προ Χριστού. Και το Νεοελληνικό κράτος δημιουργήθηκε πάνω στην θρησκεία, με τους «έλληνες» να ξεχωρίζουν από τους άλλους με βάση την θρησκεία και μόνο και όχι τον Ελληνικό Πολιτισμό και όσα αυτός πρεσβεύει.

      Μου αρέσει!

      1. Τά κρυφά σχολεία λειτούργησαν γιατι οι κληρικοί ηθελαν να καλλιεργήσουν την εθνική συνείδησι στα παιδια καί νά προετοιμάσουν για τήν αναληψι επαναστατικής δράσεως.Πάψε νά χρησιμοποιής το ψευδώνυμο «ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΗΣ» κάθε αλλο παρά ορθολογιστής είσαι.

        Μου αρέσει!

      2. στον «ρόλο του κλήρου» ανα τους αιώνες περιλαμβάνεις άραγε και τον Ιουλιανό τον Παραβάτη, καθότι οι παγανιστές αυτοκράτορες τους οποίους προφανώς θαυμάζεις, εφεραν και τον τίτλο του Υπερτατου Αρχιερέως;(Pontifex Maximus) δλδ του αρχηγού της παγανιστικής θρησκείας ;;

        Μου αρέσει!

      3. «Τά κρυφά σχολεία λειτούργησαν γιατι οι κληρικοί ηθελαν να καλλιεργήσουν την εθνική συνείδησι στα παιδια καί νά προετοιμάσουν για τήν αναληψι επαναστατικής δράσεως»;;;;;;

        Έεεεεπ!
        Μην γκαζώνεις τόσο άγρια!
        Από μπαντιλίκια είσαι τελείως αμάθητος και έχει πολλές στροφές παρακάτω!
        Σε βλέπω να σε βγάζει η πρώτη κιόλας!

        Μου αρέσει!

      4. Ο Ιουλιανός σαφώς και υπήρξε η εξαίρεση, εξού και ο απεχθείς χαρακτηρισμός «Παραβάτης» που του έδωσαν αργότερα οι Χριστιανοί, επειδή ήθελε να επαναφέρει την Ελληνική σκέψη. Γεώργιε Νικολακάκε τα κρυφά σχολειά δεν υπήρξαν, και το γεγονός ότι παρουσιάζουν τώρα σπηλιές κλπ σαν σχολειά δεν είναι τίποτε άλλο από ένα βήμα τύφλωσης των Νεοελλήνων «ραγιάδων» όπως εσύ. Είναι απλά σπηλιές που τις παρουσιάζουν σαν κρυφά σχολειά για να ρίξουν στάχτη στα μάτια και να φανούν αυτοί ως οι διδάσκαλοι σωτήρες.

        Μου αρέσει!

      5. Ορθοπτεριστή

        έχεις σχέση με την ιστορία όση Ιουλιανός με την ελληνικη παράδοση του Όσιρι και της Ίσιδος που λατρευε…

        Μου αρέσει!

      6. Миша συμφωνώ μαζί σου. Ας σκίσω τα πτυχία μου, μου άνοιξες τα μάτια. Πάω στην εκκλησία να προσευχηθώ και να ευχηθώ να ξαναγίνω ραγιάς. Θα πάω, επίσης να επισκεφτώ σπηλιές που υπήρξαν κρυφά σχολειά. Θα ζητήσω και από τους παπάδες να με διδάξουν ιστορία όπως αυτοί το επιθυμούν…

        Μου αρέσει!

      7. Ορθολογιστή τα κρυφά σχολειά δεν είναι στην ιστορική συνέχεια του γένους; Απο την αρχαιότητα κατευθείαν έρχεσαι;

        Μου αρέσει!

      8. «ιστορική συνέχεια του γένους» ;;; συγγνώμη αλλά που την είδες;; Η συνέχεια του «έθνους» στην Χριστιανική εποχή είναι ο Σκοταδισμός. Το φως έσβησε με την επιβολή της νέας θρησκείας. Το νέο μοναδικό «φως» στην Ανατολική Ρωμαϊκη αυτοκρατορία υπήρξε το γεγονός ότι, και ευτυχώς για εμάς, η Ελληνική γλώσσα καθιερώθηκε ως η γλώσσα των λογίων…

        Μου αρέσει!

      9. Σωστος για το παπαδαριο. Δεν ειμαι ιστορικος για να δωσω στοιχεια. Το λιγο που μπορω να ξερω ειναι η Ρεπουσειος ιστορια μια που εχω γυναικα μικρασιατισα καθηγητρια με αδελφη ιστορικο και μερικα βιβλια στο θεμα. Και επειμενω οτι χρειαζετε ενα βιβλιο για το σχολειο των νεοταξιτων και ενα στο σπιτι για τα γεγονοτα.

        Μου αρέσει!

      10. Δεν θα το έλεγα. Η αξία που έχουν είναι αυτή που αποκτήθηκε με την ορθή γνώση, πέρα από κάθε ιδεολογία και θρησκοληψία. Και μόνον.

        Μου αρέσει!

      11. Πάρε και την ομολογία των ιδίων των Τουρκων ιστορικων για την τακτική τους σε σχέση με την εκπαιδευση των μειονοτήτων :

        «Ιn the period between the conquest of Istanbul and the end of the 18th century, there were no Armenian schools in the empire»(Ergin, 1977).

        ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΡΜΕΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΤΑΝ ΝΑ ΙΔΡΥΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΣΧΟΛΕΙΑ.
        Ο λόγος προφανής και αποδειχθηκε πέραν πάσης αμφιβολίας στη διάρκεια των γενοκτονιών του 20ου αιώνα

        Μου αρέσει!

      12. Αυτή η ομολογία δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Οι «έλληνες» ήταν αμόρφωτοι και στο σκοτάδι και προ των Τούρκων.

        Μου αρέσει!

      13. @Миша
        Μην κανουμε το θεμα ποδοσφαιρο. Deep down σε βασικες αρχες εδω μεσα εκτος απο ενα δυο ελικοπτερα ολοι θα μπορουσαμε να συμφωνησουμε και να βρουμε κοινη γραμμη.
        (Για κοινη αντιδραση δεν συζηταω γιατι ειμαι της «παλαιας διαθηκης»).

        Μου αρέσει!

      14. Oρθοπτεριστη

        σιγά σιγά αποκαλυπτεσαι…
        ο αντιχριστιανισμός σου δεν σε αφηνει να κρυφτεις…
        Λοιπόν , πάμε ενα στοιχηματάκι μια και διαφημίζεις τον εαυτό σου ως έλληνα , συνεχιστή του Ιουλιανού του Παραβάτη ;;
        Θα σου παραθέσω μερικές γραμμές του χριστιανού έλληνα αγ.Γρηγορίου του Θεολόγου και θα έχεις περιθωριο 5 λεπτά να τις μεταφράσεις …έτσι θα μας αποδειξεις πως είσαι απευθείας απογονος του Πινδάρου και του Ησιόδου χωρίς μεσολαβητές.
        Τι λες Ελληναρά μου ;;;

        Μου αρέσει!

      15. Γιωργο

        οταν η Ολυμπια ανεβαζει θέμα που αφορά την ορθοδοξη αυτοσυνειδησία του λαού μας και την παράδοση της Ρωμιοσυνης, υπάρχει η ιδια συστηματική προσπάθεια αποδομησης απο τους ιδιους και ιδιους κυκλους νεοπαγανιστων -ᾱντιχριστιανων…
        οι οποιοι θαυμαζουν μεν τον Ιουλιανο που λατρευε αιγυπτιακές θεοτητες αλλά ενοχλουνται από τους «ιουδαιοχριστιανούς» όπως μας αποκαλούν….
        Κατ αναλογία , εμεις πρεπει να τους λεμε γυφτοπαγανους ;;…

        Μου αρέσει!

      16. Миша έχεις σοβαρό θέμα φίλε μου…Βλέπεις παντού αντιχριστιανούς, ρεπούσηδες κλπ….και το συνεχίζεις σε προσωπικό επίπεδο…ασε, το να σου αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας, συνεχιστής του Ιουλιανού η αρχαιολάτρης λίγο δύσκολο μου φαίνεται εφόσον είναι φανερό ότι είσαι θρησκόληπτος(η) που θίγεσαι όταν κάποιος λέει την αλήθεια για τα χρόνια του Μεσαίωνα και αποκαλεί τους παπάδες ΤΡΑΓΟΥΣ και ΣΚΟΤΑΔΙΣΤΕΣ…

        Μου αρέσει!

      17. Γιωργο

        δεν είναι προσωπικο το θέμα.Βγαίνει ο Χ άσχετος θαυμαστης του PONTIFEX MAXIMUS Ιουλιανού, δλδ του Υπατο Αρχιερεα της ειδωλολατρείας, να κατηγορήσει συλλήβδην τον χριστιανικο κλήρο για …σκοταδισμό…

        Μου αρέσει!

      18. Οχι απλά Σκοταδιστές, αλλα ΤΡΑΓΟΣΚΟΤΑΔΙΣΤΕΣ…Δεν είσαι τίποτε άλλο απο μια θρησκόληπτικη φανατικιά…αίντε που θίχτηκε και η ορθόδοξη αυτοσυνηδεισία σου καλόγρια….

        Μου αρέσει!

      19. Το να γίνεις κατίνα είναι ότι χειρότερο και ντρέπομαι όταν φτάνω σε αυτό το σημείο, αν φτάσω. Μερικές φορές όμως, όταν έχεις απέναντί σου φανατικούς, αμαθής και βλάκες μπορεί και να γίνεις άθελά σου…

        Μου αρέσει!

      20. Τελικά δεν είσαι μόνο ανόητος είσαι και χαζός προσπαθώντας να επιβάλεις την «γνώση» μέσω της ημιμάθειας .
        Άρε φουκαρά τελικά έχεις πάθει εγκεφαλικό κοκομπλοκο .

        Μου αρέσει!

  4. Τό μόνο πού κάνεις Κερκυριαιε είναι νά αποδομείς ότι επικοδομητικό συνετέλέσθη από τήν εκκλησία καί νάς μας πείθης για τον ανθελληνισμό σου.

    Μου αρέσει!

    1. Αν πρόκειται να ασπάζομαι όποια ιδεολογική σκοπιμότητα και κατασκεύασμα μου χώνουν στην μούρη και το βαφτίζουν επικοδομητικό και αν πρόκειται με αυτήν την αφέλειά μου να αποδεικνύω τον «ελληνισμό» μου ….
      ευχαριστώ πολύ δεν θα πάρω!

      Εγώ είμαι από τα μέρη του Σολωμού, από εδώ που πέρασε όλα τα χρόνια της ωριμότητάς του

      «Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές»

      Κατάλαβες;
      Και όχι ότι του υποβάλλουν «επικοδομητικοί φιλέλληνες»!

      Μου αρέσει!

      1. Κερκυραίε, ας υποθέσωμε οτι αυτά πού πιστεύομε για τά κρυφά σχολεία δέν ανταποκρίνονται πρός τήν ιστορική πραγματικότητα. Ποιόν σκόπό εξυπηρετει η απόδομησις αυτής τής Ιστορίας; Τά κρυφά σχολεία λειτουργησαν καί αυτο ειναι αναμφισβητο. Οτι καί νά εδείδαξαν στά παιδια, ενα ειναι το γεγονος οτι εμαθαν τουλαχιστον γραφή καί αναγνωσι τά οποία δεν θά ειχαν μάθει διαφορετικά. Επίσης γνωρίζομε οτι τά παιδια αυτα εγιναν επαναστάτες και απελευθέρωσαν τήν πατρίδα. Δέν σε ικανοποιεί αυτό;

        Μου αρέσει!

      2. Λοιπόν,
        επιστρέφω από συγγενικό σπίτι που ήπιαμε και τα κρασάκια μας,
        δεν είναι η ώρα και η στιγμή να γράψω ολόκληρη τοποθέτηση!
        Ακου λοιπόν τι θα σου πω σαν προκαταβολή!
        α) Σχολεία με την έννοια του σχολείου (οργανωμένης μάθησης) ποτέ και πουθενά δεν υπήρξαν
        β) Ναι, κάποιοι παπάδες-καλόγεροι τεελίως άτυπα μάθαιναν τα ολίγα κολυβογράμματα που ήξεραν κι αυτοί στους υπόλοιπους αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους από αυτους που μας λέει η σύγχρονη εκκλησιαστική προπαγάνδα, δηλαδή απλά και μόνον για λόγους ΒΙΟΠΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ!

        Από αυτήν την σκληρή πραγματικότητα της εποχής να φτιάχνεις ρομαντικούς μύθους όπως αυτός που κυκλοφορεί σήμερα για το κρυφό σχολειό και αναμάσαται ασμένως από όσους επιθυμούν την συνέχιση και επέκταση της εκκλησιαστικής εξουσίας η διαφορά είναι όση της μέρας με την νύχτα!

        Αν χρειαστεί θα επανέλθω αύριο πιό αναλυτικα!

        Μου αρέσει!

      3. Στο α) εννοώ τα «κρυφά σχολεία» της προπαγάνδας γιατί ως γνωστόν υπήρχαν φανερά πραγματικά σχολεία!

        Μου αρέσει!

      4. Και εσύ κερκυραίε και ο παπαρολογιστης στα ιδία σκ** κολυμπάτε συντρόφια αριστεριστές φιλολαθρομεταναστολογοι ψευτοκουλτουριάρηδες λαμόγια του Μαρξ και του Λένιν καταστροφολόγοι και αποδομητές της Ελλάδος .

        Μου αρέσει!

  5. Περί της μη υπάρξεως του κρυφού σχολείου.

    Γιάννης Βλαχογιάννης(ο γνωστός Έλληνας ιστοριοδίφης και συγγραφέας): «καμιά ιστορική μαρτυρία που να βεβαιώνει την ύπαρξη του κρυφού σχολείου»

    Μ.Γεδεών (Χρονογράφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, Μέγας Χαρτοφύλαξ του Πατριαρχείου καθώς επίσης και Υπομνηματογράφος της Εκκλησίας Ιεροσολύμων):
    «Μέχρι σήμερον ουδαμού ανέγνων εν ομαλή καταστάσει πραγμάτων Βεζύρην ή Αγιάννην εμποδίσαντα σχολείου σύστασιν ή οικοδομήν, τουθ’όπερ ηδύνατον να συμβη κατόπιν καταγγελίας Χριστιανού τινός…»
    Επίσης:
    «Το τρίωρον έξω της Κων/πόλεως χωρίον Πύργος, αρκετόν πληθυσμόν ελληνικόν αριθμούν, είχε όχι σχολείον και διδάσκαλον, αλλ’οικοδόμημα σχολείου το 1782. μοι επιβάλλεται να φρονώ ότι, ουδεμία κωμόπολις εστερείτο σχολείου και διδασκάλου.”
    Και:
    «η τουρκική κυβέρνησις, ανεχομένη την χριστιανικήν θρησκείαν, εγίνωσκεν ότι εις τους ναούς αναγινώσκουσι και ψάλλουσιν οι παπάδες και οι ψάλται, και ότι τα αναγινωσκόμενα και ψαλλόμενα έπρεπε να διδαχθώσιν εγκαίρως και συνεπώς ουδέποτε εν ομαλή καταστάσει πραγμάτων εμπόδισε την εν νάρθηξι και κελλίοις διδασκαλίαν».

    Μιχαήλ Οικονόμου(γραμματικός του Κολοκοτρώνη και ιστορικός του Αγώνα) : «η λατρεία των χριστιανών εξησκείτο ελευθέρως και δημοσία και επροστατεύετο μάλιστα και από τους Τούρκους …επροστατεύετο δε και ελευθέρως ενηργείτο και η εκπαίδευσις».

    Ο ίδιος ο Κοσμάς ο Αιτωλός αναφέρει το 1779: “…έως τριάκοντα επαρχίας περιήλθον. δέκα σχολεία ελληνικά εποίησα, διακόσια δια κοινά γράμματα..”

    Ο Νεόφυτος Βάμβας, ένας από τους διδασκάλους του Γένους επίσης αναφέρει: «Είτε από αδιαφορία, είτε ως αρχή, η Υψηλή Πύλη ποτέ δέν εναντιώθηκε στήν αναγέννηση τών γραμμάτων στήν Ελλάδα. Οι πιό πραγματικοί εχθροί σ’ αυτήν τήν ευτυχισμένη αποκατάσταση βρίσκονται μέσα στούς κόλπους μας. Κι άν οι προσπάθειές μας κατορθώσουν νά δαμάσουν τίς προκαταλήψεις ή τήν αδιαφορία αυτού τού πανίσχυρου κλήρου, πού αποτελεί σήμερα τό πρώτο σώμα τού ελληνικού έθνους, πολύ λίγα θά απομένουν νά γίνουν προκειμένου γιά τούς Τούρκους».

    Από τον 16ο αι λειτουργούσαν βεβαιωμένα από ιστορικές πηγές ελληνικά σχολεία, στην Χίο , στην Κων/πολη (Πατριαρχική σχολή), στην Αθήνα ,στην Θεσσαλονίκη, στη Πάτμο, στα Ιωάννινα(σχολή των Φιλανθρωπινών), στην Κύπρο και γενικώς κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα.
    Στα μετέπειτα χρόνια έχουμε την ίδρυση Φροντιστηρίων,Ελληνομουσείων,Λυκείων, Παιδαγωγείων, σχολείων Μουσικής κτλ.

    Πηγή: Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, (1975), Εκδοτική Αθηνών.

    Μου αρέσει!

    1. Οι πηγες που αναφερεις ειναι αστειες
      Οι επισημες πηγες και η παγκοσμια ιστορια διαψευδουν την προπαγανδα σας , ολοκληρος ο κοσμος γνωριζει τα εγκληματα των χριστιανων (καθολικοι – ορθοδοξοι ρωμαιοφραγκοι) κατα των Ελληνων , αλλα και την συνεργασια του ιερατειου τους με τον σουλτανο στην τουρκοκρατια

      h@@p://eranistis.net/wordpress/2013/03/24/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CF%89%CE%BD%CF%8D%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD/

      Μου αρέσει!

      1. καλα εσυ και αν εισαι …………..
        τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται

        Μου αρέσει!

    2. Πολίτη

      ΔΙΑΒΑΣΕ..ΔΙΑΒΑΣΕ ΔΙΑΒΑΣΕ:

      h..p://drupal.antibaro.gr/node/3128

      κρυφά σχολειά λειτουργουσαν σε ΟΛΗ τη διαρκεια και σε ολη την έκταση της Οθωμανικης αυτοκρατοριας.
      Μέχρι και σημερα στους αλεβιτες της Τουρκιας δεν επιτρέπεται να έχουν δικη τους εκπαιδευση και δικους τους λατρευτικους χωρους.
      Αυτοι πώς νομίζεις πως διατηρουν τα ηθη και έθιμα τους, τα ιδιαιτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους ;;
      Δεν έχουν κρυφα σχολεια ;;

      Μου αρέσει!

      1. Επαναλαμβάνω, το να πάρεις το παιδί σου σπίτι σου και να το διδάξεις ότι μπορείς, είναι σχολείο…ως εκεί. Κρυφά σχολειά οργανωμένα από την εκκλησία δεν υπήρξαν ποτέ κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, κατάλαβέ το

        Μου αρέσει!

      2. Ορθοπτεριστή

        αγνοείς τα βασικά. Προφανώς και δεν υπήρχε κεντρικος σχεδιασμός της «παρανομης» εκπαιδευσης.
        Αυτο συνεβαινε εκ των πραγματων, λόγω της αδηριτης αναγκης λόγω του ασυλου που απολαμβαναν οι εκκλησιές και τα βακούφια ως ιεροί χώροι , καθιστάμενα έτσι φυσικά καταφύγια , και λόγω της ελλείψεως ανθρωπων που μπορουσαν να μεταδώσουν τα στοιχειώδη κολυβογραμματα πλην των ιερωμένων.
        ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ,ΌΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ πχ στην Αιγυπτο , όπου οι , διωκομενοι απο τους ισλαμιστές, χριστιανοί μαθαινουν τα γραμματα (το κοπτικο αλφαβητο δεν εχει καμμιά σχεση με το αραβικό) της παραδοσης τους σε εκκλησιαστικα ιδρυματα …

        Μου αρέσει!

      3. Και το πρόβλημα είναι ότι η εκκλησία το παρουσιάζει ακριβώς έτσι ως να ήταν αυτή υπεύθυνη για τη «λειτουργία» για να θεωρηθεί πως αυτή «φώτισε» τους ραγιάδες. Οι ΣΚΟΤΑΔΙΣΤΕΣ.
        Σήμερα, υπάρχουν παπάδες που είναι πιο άξιοι από πολλούς δασκάλους…τότε επίσης υπήρχαν οι εξαιρέσεις στον κανόνα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υπήρχαν παντού και παντοτε. Κρυφά σχολειά όπως τα παρουσιάζει η εκκλησία δεν υπήρχαν παρά σε μεμωνομένες περιπτώσεις. Και αλήθεια τι δίδασκαν στους ραγιάδες οι τράγοι και οι εξαιρέσεις αυτών;

        Μου αρέσει!

      4. Oρθοπτεριστη

        τα ΓΙΔΙΑ (σε αντιδιαστολη με τον χαρακτηρισμο «τραγοι» που λες και ξαναλές), σαν εσένα, ειναι ανεπίδεκτα μαθήσεως …
        Κρυφά σχολειά (όπως ακριβώς τα παρουσιάζει η εκκλησια) υπήρξαν και υπάρχουν μέχρι και σήμερα και το γνωρίζουν από πρωτο χέρι αυτοί που κάτω απο μύριους κινδυνους μάθαιναν ελληνικά στα ελληνάκια της Β.Ηπείρου…

        Μου αρέσει!

      5. Ας είναι καλά η βιβλιοθήκη μου..αυτή ξέρει αν είμαι ανεπίδεκτος μαθήσεως…..ειλικρινά πάντως κουράστηκα από όλο αυτό!!!!!

        Μου αρέσει!

      6. Συγγνώμη, ξέχασα να πω ότι το «Τραγοι» αναφέρεται στους παπάδες, όχι σε εσένα. Εσύ είσαι απλά μια θιγμένη φανατική θρησκόληπτη…

        Μου αρέσει!

      7. Το διάβασα.

        Αν θέλεις πάρε κάνα-δυό επιχειρήματα του συγγραφέα που συνηγορούν υπέρ της ύπαρξης του Κρυφού Σχολείου να γίνει συζήτηση.

        Προς το παρόν παραθέτω μία πηγή που δείχνει την ύπαρξη και λειτουργία σχολείων παντού στην Ελλάδα και στις ελληνικές παροικίες.

        Λεξικόν τετράγλωσσον, περιέχον δηλαδή τας τέσσαρας ταύτας διαλέκτους,
        Ελληνικήν, πεζήν ήτοι απλήν Ρωμαιϊκήν, Λατινικήν και Ιταλικήν.
        Νυν μεν πρώτον συνταχθέν, φιλοπονηθέν, και εις φως αχθέν
        σπουδή, και πόνω Γεωργίου Κωνσταντίνου εξ Ιωαννίνων.

        Ενετίησι, 1757. Παρά Αντωνίω τω Βόρτολι.

        «Ο παρών κατάλογος των σχολείων, οπού την σήμερον σώζονται εις το ημέτερον γένος, θέλει βεβαιώσει τα ρηθέντα, και θέλει ελέγξει ως ψευδομένους τους τα εναντία λέγοντας.

        Εν Κωνσταντινουπόλει είναι δύο κοινά σχολεία.
        Εις Ιωάννινα σχολεία τρία.
        Εις Θεσσαλονίκην σχολεία δύο.
        Εις Αθήνας σχολεία δύο.
        Εις το Βουκουρέστιον της Βλαχίας σχολεία δύο.
        Εις Γιάσιον Μολδοβίας σχολείον εν.
        Εις Ανδριανούπολην σχολείον εν.
        Εις Φιλιππούπολιν σχολείον εν.
        Εις το Αγιον Ορος σχολείον εν.
        Εις Βέρροιαν σχολείον εν.
        Εις Καστοριάν σχολείον εν.
        Εις Σιάτισταν σχολείον εν.
        Εις Μοσχόπολιν σχολείον εν, και μία τυπογραφία.
        Εις Τύρναβον της Θετταλίας σχολείον εν.
        Εις Τρίκαλα της Θετταλίας σχολείον εν.
        Εις Τροπολιτζάν του Μορέως σχολείον εν.
        Εις Παλαιάν Πάτραν σχολείον εν.
        Εις Σάλωνα σχολείον εν.
        Εις Άρτα σχολείον εν.
        Εις Σμύρναν σχολείον εν.
        Εις Χίον σχολείον εν.
        Εις Πάτμον σχολείον εν.
        Εις Μιτυλήνην σχολείον εν.
        Εις Σάμον σχολείον εν.
        Εις Σίφνον σχολείον εν.
        Εις Ρόδον σχολείον εν.
        Εις Κρήτην σχολείον εν.
        Εις Λευκοσίαν Κύπρου σχολείον εν
        Εις το Πατριαρχείον της Ιερουσαλήμ σχολείον εν.
        Εις το Πατριαρχείον της Αλεξανδρείας σχολείον εν.

        Εις τα άνω ρηθέντα κοινά σχολεία διδάσκονται τα συγγράμματα των
        συγγραφέων της Ελλάδος, ρητόρων, ποιητών, ιστορικών, και τα των
        Αγίων πατέρων, όσα συντείνουσιν εις την Γραμματικήν, Ποιητικήν και
        Ρητορικήν της εγκυκλοπαιδείας. Εις δε τα φιλοσοφικά σπουδάζουσι και
        διδάσκουσι κοινώς τα του Κορυδαλέως εις τον Αριστοτέλην, και Αλεξάν-
        δρου του εξ Απορρήτων, μελετώντες κατά μέρος οι μαθηταί τον Αφροδι-
        σιέα, τον Συμπλίκιον, τον Φιλόπονον, και τον Θεμίστιον. Εις τα μαθημα-
        τικά διδάσκουσι την μαθηματικήν Οδόν, φιλοπόνημα του Αιδεσιμωτάτου
        Αρχιπρεσβυτέρου Ιωαννίνων κυρού Μπαλάνου, μελετώντες κατ’ιδίαν τα
        συγγράμματα των αρχαιοτέρων μαθηματικών Ελλήνων, ως φαίνονται τα
        αυτών συγγράμματα εν τω προοιμίω της ρηθείσης Οδού Μαθηματικής,
        τυπωθείσης εν Βενετία κατά το ͵αψμθʹ. Εις δε την Θεολογίαν, διδάσκου-
        σι την του Ιωάννου του Δαμασκηνού θεολογίαν, και την του Κορεσίου.
        Και τα θεολογικά συγγράμματα των ανατολικών Αγίων πατέρων. Ιδού
        λοιπόν τα σπουδαστήρια και αι σπουδαί, οπού την σήμερον γυμνάζονται
        οι των Ελλήνων παίδες.»

        Σημείωση:

        «Ο αριθμός των 36 συνολικά σχολείων που καταγράφονται φαίνεται να ανταποκρίνεται κατά προσέγγιση στην πραγματική εικόνα δεδομένου ότι:

        Στα 40 υπολογίζονται τα σχολεία που άλλες πηγές καταχωρίζουν,αναφερόμενες, στις αρχές του 18ου αι., στον ελληνικό χώρο μαζί με την Μ. Ασία (Παρανίκας 1867: 200).

        Απουσιάζουν εντελώς από τον κατάλογο ελληνικά σχολεία των Ιονίων νησιών, ενώ καταλογογραφούνται εκείνατης Ηπείρου, Μακεδονίας, Θράκης, Θεσσαλίας, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, νησιών Αιγαίου πελάγους, Κρήτης, Κύπρου, τωνΠατριαρχείων Ιεροσολύμων και Αλεξανδρείας αλλά και περιοχώνάκρως ελληνικού ενδιαφέροντος (Βουκουρεστίου, Ιασίου, Μοσχόπολης, Φιλιππούπολης).

        Παραλείπεται όμως η καταχώριση και άλλων σχολείων γνωστών για την πνευματική τους δράση και ιδρυμένων πριν από το 1757, όπως υπήρξαν αυτά των Αμπελακίων, της Ζαγοράς, της Λάρισας, της Τσαρίτσανης, του Μετσόβου, του Δέλβινου, της Κοζάνης, της Μονεμβασιάς.

        Πρέπει επίσης να επισημανθείεδώ ότι τα σχολεία των μεγάλων νησιών Κρήτης, Κύπρου, Ρόδου,Μυτιλήνης και Χίου καθώς και εκείνα των Πατριαρχείων Ιεροσολύ μων και Αλεξανδρείας ήταν περισσότερα του ενός, που καταγράφει
        ο ηπειρώτης λόγιος.»

        Μου αρέσει!

      8. Πολίτη

        από το Βουκουρεστι ως την Αλεξάνδρεια κι από την Σινασό ώς τα Γιαννενα 40 σχολεία …
        Αντιλαμβάνεσαι το μεγεθος ;;
        Ψάξε τα αρχεία πχ των καππαδοκών…θα δεις πως επισημως σχολειά στις περιοχές εκείνες φτιαχτηκαν μόλις τον 19ο αιώνα..
        πριν τι γινοταν ;;

        Μου αρέσει!

    3. Ενας Πολίτης είπε

      Μαΐου 16, 2013 στις 9:31 μμ

      “Το τρίωρον έξω της Κων/πόλεως χωρίον Πύργος, αρκετόν πληθυσμόν ελληνικόν αριθμούν, είχε όχι σχολείον και διδάσκαλον, αλλ’οικοδόμημα σχολείου το 1782. μοι επιβάλλεται να φρονώ ότι, ουδεμία κωμόπολις εστερείτο σχολείου και διδασκάλου.”
      ___________________

      μοι επιβάλλεται να φρονώ ότι,

      Του επιβλήθηκε να φρονεί

      Τόπιασες;
      Του επιβλήθηκε.

      Με άλλα λόγια αν δώ μια φερράρι τότε όλοι έχουν φερράρι.
      Λογική κι αυτή εεε;;;
      Τζάντζαλο

      Μου αρέσει!

      1. Αstillais φιλόλογος δεν γίνεσαι με μέθοδο άνευ διδασκάλου.

        Επιβάλλομαι: (μέσο) δράττομαι τινός, επιχειρώ τι, αναθετώ εις εαυτόν.(παθητ.) τοποθετούμαι επί τινός.

        Το μαργαριτάρι που μόλις πέταξες είναι απίθανο!

        Μου αρέσει!

      2. Και ποιός σου είπε οτι θέλω να γίνω.
        Ακόμη και ο τίτλος φιλό-λογος με απωθεί.
        Η ΑΓΙΑ (εκ του άγω) ΕΛΛΗΝΙΚΗ είναι εργαλείο
        κι ως τέτοια ΑΝΗΚΕΙ σε όποιον γνωρίζει να την χειρίζεται επ ΑΓΑΘΩ.
        Στην ουσία τώρα
        Αυτός είδε ένα (1) σχολείο και υπέθεσε οτι κάθε πόλη και κάθε χωρίο έχει κι από ένα.
        Ααααυτό θα πεί …λογική.
        Μαργαριτάρι απ΄τα σπάνια.

        Μου αρέσει!

      3. Προς π*λητην και κερΚυραιον

        Το 2008 είχα γράψει μια εκτενή μελέτη για το κρυφό σχολειό, η οποία δημοσιεύτηκε ηλεκτρονικά στο διαδικτυακό περιοδικό Αντίβαρο. Η παρούσα μελέτη αποτελεί την δεύτερη και οριστική έκδοση εκείνης, ριζικά αναθεωρημένη και συμπληρωμένη, και έρχεται να επιλύσει οριστικά το πρόβλημα της ιστορικότητας του κρυφού σχολειού. Αυτό που εύχομαι τώρα είναι να ανοίξει ο δρόμος για την πλήρη και ολοκληρωμένη επιστημονική διερεύνηση της ιστορίας του κρυφού σχολειού σε όλες τις διαστάσεις και τις εκφάνσεις της, κυρίως σ’ εκείνες που η παρούσα μελέτη δεν θίγει καθόλου.

        ……….

        http://drupal.antibaro.gr/node/3128

        Μου αρέσει!

  6. Kαλα οποιος αρνειται το λογο των Νεοελληνων διαφωτιστων (ΡΗΓΑΣ- ΚΟΡΑΗΣ) και την Ελληνικη Νομαρχια , δεν δικαιουται να ομιλει ως πατριωτης και για ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ, ας παει με τους προλεταριους του ΚΚΕ στην ιδια κατηγορια ειναι

    Μου αρέσει!

    1. Αγαπητοι Μισα, Κερκυραε Ορθολογιστη καιι Πολτιη ας μου επιτραπει να πω οτι η ερμηνια μου ειναι καπου στην μεση Ναι μεν δεν υπηρχε οργανμενο εκπαιδευτικο συστημα με το ονομα κρυφο σχολειο αλλα απο την αλλη και το περιβαλλον της οθωμανικης αυτοκρατοριας ΔΕΝ επετρεπε την αναπτυξη παιδεας και για να μην μιλαμε στον αερα τι πνευματικη δραστηριοτητα υπηρχε στην Κρητη επι ενετοκρατιας και ποια επι τουρκοκατιας και γιατι…Σε τελικη αναλυση η παιδεια στην οθωμανικη αυτοκρατορια αντθετα με την Ευρωπη δεν ηταν δικαιωμα αλλα προνομιο και ως τετοιο μπορουσε να αφαιρεθει απο τον οποιοσηποτε πασα,αγα κτλ ο οποιος ηθελε να αποτρεψει τον «ειδωλολατρικο» για αυτον χριστιανικο κληρο απο το να αντιδρα στην εξαπλωση της «αληθηνης» θρησκειεας του ισλαμ…Επιπλεον ακομα και στην Ευρωπη η παιδεια ηταν υπο τον ελεγχο του Κληρου π.χ. «μεχρι και το τελος του 18ου αιωνα οι περισσοτεροι αποφοιτοι της Οξφορδης προοριζονταν για τον Αγγλικανικη Εκκλησια» Ερικ Χοσμπαουμ τομος Α! στο εργο του για τον ¨»μακρο 19ο αιωνα (1789-1914)» ομοιως και στην Σορβονη μεχρι την Γαλλικη Επανασταση αρα γιατι στην Ελλαδα θα επρεπε να ειναι διαοφορτετικα….Σε τελικη αναλυση η πολιτισμικη ταυτοτητα του Ελληνα περιλαμβανει ΚΑΙ τον Ελληνισμο αλλα ΚΑΙ την Ορθοδοξια και δεν βλεπω γιατι το ενα πρεπει σωνει και καλα να αντιμαχεται το αλλο…Αν φυσικα καποιος για τον α η β λογο δεν θελει να ειναι Ορθοδοξος γιατι θελει να εχει αλλη θρησκεια η ακομα και ΚΑΜΙΑ αλλα απο την αλλη θεωρει οτι ενστερνιζεται τον Ελληνικο Πολιτισμο εχει καθε δικαιωμα να ειναι Ελληνας..ακομα και αν εχει το «¨λαθος» χρωμα δερματος και κανεις δεν εχει το δικαωμα να του επιβαλει κατι που δεν θελει να ειναι….
      ΥΓ Οφειλω να απονειμω τα ευσημα για πολλοστη φορα στον Ιωαννη για τον ρολο του ως ειρηνοποιου … «οι ειρηνοποοι υιοι θεου κληθησονται» η παραφραζωντας τον Βολταιρο αν δεν υπηρχε ο Ιωαννης καποιος θα επρεπε να τον ανακλυψει… Ειρηνη υμιν.,,,,

      Μου αρέσει!

      1. Ωχ συμφωνώ μαζί σου…προσωπικά δεν έχω κάτι με την ορθοδόξία. Απλά δεν δέχομαι τον απόλυτο τρόπο με τον οποίο θέλει να επιβάλλει απόψεις που δεν συνδράμουν με την ιστορική πραγματικότητα. Αυτά.

        Μου αρέσει!

      2. Xρηστο δεν διαφωνούμε σε κάτι.
        Οι φίλοι οι οποίοι λένε πως δεν υπήρχε αυτη η εν κρυπτώ εκπαιδευτικη διαδικασία, την οποία ονομαζουμε κρυφό σχολειό , αρνούνται να αποδεχθούν τα προφανή τα οποία σημειώνεις ….
        Με την ευκαιρία , θέλω να προσθέσω πως.
        επί Οθωμανικης αυτοκρατοριας οι τοπάρχες (πασαδες κλπ) ειχαν εξουσια να είναι αυστηροτεροι ή πιο χαλαροί προς το χριστιανικό στοιχείο.Ετσι υπήρξαν περίοδοι όπου σε συγκεκριμένες περιοχές η εκπαιδευση ηταν πιο ελευθερη και άλλες (πχ Β.Ελλαδα στα τελη του 18ου αιωνα), όπου η πιεση των Οθωμανων ήταν ασφυκτική….
        και μια παραπομπή σε προσφατα τουρκικά δημοσιεύματα
        Η εφημερίδα Radıkal, (15/2/2013) βγηκε με τον χαρακτηριστικό τίτλο, «Türkiıye’ de yüz binlerce gizli Ermeni yaşiyor», δηλαδή, «Στην Τουρκία ζουν εκατοντάδες χιλιάδες κρυπτοαρμένιοι», και η Ekspres με άρθρο της δημοσιογράφου, Yasemin Güç, και τον ακόμα πιο χαρακτηριστικό τίτλο, «Anadoluda Hırıstiyan geçmisini saklayan binlerce aile var», δηλαδή, «Στην Ανατολία υπάρχουν χιλιάδες κρυμμένες από το παρελθόν χριστιανικές οικογένειες».
        Αυτές οι χιλιάδες οικογένειες προφανως έμαθαν την πιστη τους και την εθνικη τους ιδιοσυγκρασία σε «κρυφά σχολειά»…

        Μου αρέσει!

      3. Το θέμα κ. Βούλγαρη δεν είναι αν κάποιοι παπάδες δίδαξαν τα ολίγα κολυβογράμματα που ήξεραν και αυτοί σε κάποιους άλλους,
        που όντως συνέβη αλλά για ΒΙΟΠΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ λόγους εσωτερικής κοινωνικής αλληλεγγύης για να αντεπεξέλθουν στοιχειωδώς στις ανάγκες της σκλήρής καθημερινότητας
        το θέμα είναι η ΣΠΕΚΟΥΛΑ και η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ γεγονότων του είδους ΣΗΜΕΡΑ για προαπαγανδιστικούς λόγους εξουσιαστικής επιβολής!

        Πως θα σας φαινόταν αν εγώ βοηθούσα με κάποια ιδιαίτερα μαθήματα κάποιο γειτονόπουλό μου να … βγάλει το δημοτικό ας πούμε ….
        και εβγαινα και το διατυμπάνιζα διατεινόμενος (προς έμεσον συμφέρον) ότι ο επαγγελαματικός μου κλάδος αξίζει εύσημα για την στήριξη της παιδείας;
        Εδώ είναι η ΧΥΔΑΙΟΤΗΣ του πράγματος, εδώ είναι η ΩΦΕΛΙΜΙΣΤΙΚΗ ΜΙΚΡΟΠΡΕΠΕΙΑ και ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ενός οργανισμού που πουλάει δήθεν «ανωτεροπνευματικότητα» και «σωτηρία της ψυχής» δια της ταπεινότητος και της αφιλοκερδίας1

        Μου αρέσει!

        1. Η επδειξη και η πολτιτκη εκμεταλευση της φιλανθρωπιας σιγουρα ΔΕΝ ειναι χαρακτηριστικο ενος καλου χρισιανου ποσο μαλλον ενος κληρικου…ΑΛΛΑ μεχρι και τον 19ο αιωνα και την εμφανιση των κοσμικων ιδεολογιων «κοσμικων θρησκειων » συμφωνα με τον Χομπσμπαουμ η βασικη ενοποιος δυναμη ηταν η θρησκεια….και οχι μονο στην Ελλαδα αλλα και στην Ευρωπη βλεπε Ιρλανδος=καθολικος#Αγγλος =Προτεσταντης η Χριστιανος=»Ρωμιος#Μωαμεθανος=Τουρκος,Ο ρολος της Εκκλησιας ηταν διατηρωνατας την Πιστη με οση διατηρηση και την αισθηση της διαφεροτητας εστω και με οτι μεσα μπορουσε απετρεψε τους Τουρκους να αφομιοιωσουν τους Ρωμιους/Ελληνες…Φυσικα αυτο ΔΕΝ επιτρεπει σε κανενα να θελει να γινει η Ορθοδοξη εκδοχη των Ταλιμπαν αλλα απο την αλλη λογω της συνεισφορας της η Ορθοδοξη Εκκλησια αξιζει εναν σεβασμο απο οσους θελουν να πιστευουν σε αυτη….Σε τελικη αναλυση το τελευταιο που χρειαζομαστε ειναι μια διαμαχη αναμεσα σε Ορθοδοξους και μη- Ορθοδοξους…

          Μου αρέσει!

      4. Κερκυραίε

        δεν είναι έτσι ακριβως τα πράγματα…
        μάλλον στις παρουσες κοινωνικοπολιτικοοικονομικές συνθηκες δεν είναι καθόλου έτσι…
        γιατί βλέπουμε πως στην εκστρατεία αμφισβητήσεως της υπάρξεως του Κρυφου Σχολειου (και όχι της πιθανολογουμενης εκμεταλλεύσεως του απο την εκκλησιαστικη διοικηση) αλλά και στη συνολική προσπαθεια αποδομησης της εθνικης αφηγήσεως κλπ πρωτοστατουν ποιοι οέο ;;

        ΜΑ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΣΟΡΟΣ και θερμοι οπαδοι της global governance !!! Η ΡΕΠΟΥΣΗ, Ο ΛΙΑΚΟΣ, Ο ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ , Ο ΠΟΛΙΤΗΣ (το μηδενικό , όπως τον χαρακτηρισε ο καθηγητης Κοντογιωργης )…

        Λέει ο Αρχιμήδης «δος μοι πα στω και ταν γαν κινάσω»…εμεις ψαχνουμε να σταθουμε όρθιοι μπροστα στη λαιλαπα της Νέας Τάξης των τραπεζιτων και των πολυεθνικων, ενω ταυτοχρόνως αφαιρουμε το έδαφος πανω στο οποιο στεκομαστε ;;

        Γινεται έτσι ;;;εμ δε γινεται….

        Μου αρέσει!

      5. Συνηθίζω να μην ετεροπροσδιορίζομαι, συνηθίζω να μην με επηρράζει ποιά άλλοι και για ποιούς λόγους υποστηρίζουν κάποιο πράγμα
        ότι εγω κρίνω και προκρίνω στηρίζεται αποκλειστικά σε δικά μου κριτήρια!
        Οπότε αυτά τα πέρι Σόρρος, Ρεπούση κλπ. ας τα απευθύνεις σε νιάνιαρα, όχι σε μένα!

        Επαναλαμβάνω αυτό που είπα και πριν!
        Εγώ είμαι από τα μέρη του Σολωμού, από εδώ που πέρασε όλα τα χρόνια της ωριμότητάς του

        «Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές»

        Κατάλαβες;
        Οι προπαγάνδες δήθεν «πατριωτικού ωφελιμισμού» μακρυά πό μένα!

        Μου αρέσει!

      6. Του καπνιστού σολωμού,θα εννοείς φυσικά.

        ο Δ.Σολωμός άφησε την παρακαταθήκη του,στον » Υμνον προς την Ελευθερίαν» :

        Πήγες εις το Μεσολόγγι
        την ημέρα του Χριστού,
        μέρα που άνθισαν οι λόγγοι
        για το τέκνο του Θεού.

        Σούλθε εμπρός λαμποκοπώντας
        η Θρησκεία μ’ ένα σταυρό,
        και το δάκτυλο κινώντας
        οπού ανεί τον ουρανό.

        Σ’ αυτό, εφώναξε, το χώμα
        στάσου ολόρθη, Ελευθεριά
        και φιλώντας σου στο στόμα
        μπαίνει μες στην εκκλησιά.

        Εις την τράπεζα σιμώνει
        και το σύγνεφο το αχνό
        γύρω γύρω της πυκνώνει
        που σκορπάει το θυμιατό.

        Αγρικάει την ψαλμωδία
        οπού εδίδαξεν αυτή.
        Βλέπει τη φωταγωγία
        στους Αγίους εμπρός χυτή.

        Ποιοι είν’ αυτοί που πλησιάζουν
        με πολλή ποδοβολή,
        κι άρματ’ , άρματα ταράζουν;
        Επετάχτηκες εσύ.

        Α! Το φως που σε στολίζει,
        σαν ηλίου φεγγοβολεί,
        και μακρόθεν σπινθηρίζει,
        δεν είναι, όχι, από τη γη.

        Λάμψιν έχει όλη φλογώδη,
        χείλος, μέτωπο, οφθαλμός
        φως το χέρι, φως το πόδι
        κι όλα γύρω σου είναι φως.

        Μου αρέσει!

      7. Χρήστο Βούλγαρη
        Κάνε το απλό: πάρε σήμερα, το 2013, παπάδες από χωριά και βάλτους να κάνουν μάθημα (συντακτικό/ορθογραφία/γραμματική) σε παιδιά δημοτικού. Δεν αναφέρομαι σε μαθηματικά, γεωγραφία, Φυσική, θα κλάψουν μανούλες…
        Σκεφτείτε, λοιπόν, αν σήμερα ο Κλήρος είναι εξοικειωμένος μόνο με τη Βίβλο, Ψαλτήρια, Αγιολόγιον, πόσο διαφορετκά θα ήταν πριν από 200, 300 χρόνια;
        Αρα φτάνουμε στο συμπέρασμα οτι οι δυνατότητές τους ήταν περιορισμένες, προφανώς σε αρκετές περιπτώσεις εμπειρικές σε άλλες απλά είχαν τελειώσει κάποιο σχολείο.

        Αφού, λοιπόν, οι ορθοδοξοταλιμπάν επιτέλους λούφαξαν στο καβουκάκι τους με τα απίστευτα ψέματα που λέγαν επί τόσα χρόνια και πλέον παραδέχονται ανοιχτά οτι μόνο κατά περιόδους υπήρξε «κρυφό σχολειό», το επόμενο βηματάκι είναι να καταδείξουμε με επιχειρήματα τι ακριβώς μάθαιναν στα επίσημα σχολεία της εποχής ή τα ανεπίσημα.
        Ηταν εθνοαπελευθερωτικές ιστορίες; Ηταν οι αρχαίες μάχες των Ελλήνων; Ηταν το μεγαλείο του Αλεξάνδρου του Μέγα; Ηταν οι επιστημονικές ανακαλύψεις του Ηρωνα;
        Ή οι ιστορίες της Κυρά Σαρακοστής και του Μαλαχία;

        Υγ: Αυτό που δεν ξέρουν οι νεοαπολογητές είναι οτι όταν ένα κουβάρι με ψέματα αρχίσει να ξετυλίγεται, σύντομα όλο θα είναι σε κοινή Θέα! Αυτό το ήξεραν καλά οι παλαιότεροι Ιερείς και θεολόγοι και το υπεράσπισαν με νύχια και με δόντια, ακόμα και κόντρα στην κοινή λογική… Ο λόγος είναι απλός νομίζω.
        Να γίνουν λοιπόν πολλά τετοια συνέδρια, είμαστε σε καλό δρόμο!

        Μου αρέσει!

        1. Θα φανει περιεργο στον κ, πλατανιωτη αλλα αυτο που αποκαλει ιστοριες του μαλαχια ηταν η βαση της εκπαιδευσης και στην Δυση μεχρι και τον 18 αιωνα τουλαχιστον… αν δεν με πιστευει ας ριξει μια ματια στον Λοκ η τον Πασκαλ….αρα γιατι να μην συμβαινει το ιδιο και στην Ελλαδα…

          Μου αρέσει!

      8. κ. Χρήστοι αμφότεροι
        το Αρχείο Κερκύρας είναι το πληρέστερο, πλουσιότερο και αρχαιότερο της Ελλάδας
        Σε αυτό ανατρέχουν όλοι οι ερευνητές, επαγγελματίες και μη για ιστορικές τεκμηριώσεις του παρελθόντος, στην Κέρκυρα δε για κάθε χωριό περίπου έχει γραφεί και μια «Ιστορία-Λαογραφία» από κάποιον που θεωρεί καθήκον μια τέτοια προσφορά στον τόπο του.
        Δεν θα υπεισέλθω στην επιστημονικότητα αυτών των συγγραφέων, πάγια τακτική τους όμως αποτελεί και η δημοσίευση των σχετικών φωτοτυπιών-ντοκουμέντων από το αρχείο Κερκύρας στα βιβλία τους, οπότε όλοι έχουμε μια εικόνα αυτών ακόμη και αν δεν έχουμε ποτέ πάει στο Αρχείο
        Τα ντοκουμέντα αυτά όσον αφορά παλαιότερους αιώνες και χωριά ιδίως, είναι ιδιωτικά συμφωνητικά, προικοσύμφωνα, συμβόλαια κλπ. και έχουν συνταχθεί στην συντριπτική πλειοψηφία τους από τους πιό γραμματιζούμενους στα χωριά, τους παπάδες που εκτελούσαν και τέτοια χρέη.
        Αν δει κανείς την γλώσσα, την σύνταξη και την ορθογραφία θα τραβάει τα μαλλιά του!
        Αν δεν έχει κάποια εξοικίωση κατ΄αρχήν με αυτά αδυνατεί και να τα «αποκρυπτογραφήσει» … να καταλάβει τι λένε! Σαν να έχεις κοπτικό κείμενο μπροστά σου!
        Αυτά ήταν τα γράμματα που ήξεραν τότε και οι «γραμματιζούμενοι» παπάδες, μέσου επιπέδου δευτέρας δημοτικού και μεσαιοκουμπούρα μαθητή!
        Για ποιό «σχολείο» λοιπόν να μιλάμε με τέτοιους «καθηγητάδες»!
        Είπα και πριν, τα ελάχιστα κολλυβογράμματα που οι ίδιοι γνώριζαν, με αυτά βοηθούσαν (και δίδασκαν!) τους συγχωριανούς τους, όσους τα είχαν ανάγκη για καθαρά ΒΙΟΠΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ λόγους!
        Τι παραμύθια λοιπόν με βάση αυτήν την ωμή πραγματικότητα μας πουλάνε, για εθνικές συνειδήσεις … για εθνεγερσίες …. για φώτα της παιδείας … και κολοκύθια τούμπανα!
        Τι μυθοπλαστική ικανότητα!

        Ίσως το απόγευμα αναφερθώ εκτενέστερα.

        Μου αρέσει!

        1. Βεβαια οτι ο κληρος δεν ηταν απαραιτητα τερατα μορφωσεως σε συγκριση με τα τωρινα δεδομενα αυτο ειναι γνωστο…Τωρα σε οτι αφορα ορθογραφια κτλ Κερκυραιε απο την στιγμη που οι Ευρωπαικες Γλωσσες δεν ειχαν «επισημη» ορθογραφια μεχρι το 18o αιωνα και λεξικα μεχρι τον 16ο πως ειναι δυνατον τα νεα ελληνικα να εχουν ;Παντως θα βρεις ενδιαφεροντα το βιβλιο του Στηβεν Ρανσιμαν για την Ορθοδοξη Εκκλησια κατα την διαρκεια της Τουρκοκρατιας…

          Μου αρέσει!

      9. Οπα
        όπααα
        όπαααααα

        «φωτοτυπιών-ντοκουμέντων από το αρχείο Κερκύρας στα βιβλία τους, οπότε όλοι έχουμε μια εικόνα αυτών ακόμη και αν δεν έχουμε ποτέ πάει στο Αρχείο»

        Ενα μουρλονήσι είστε!!!

        Και σε καταγγέλλω και για ρατσιστικό τοπικισμό!

        Υποκριτή…

        Μου αρέσει!

        1. μηπως θα ελεγα οτι ο συνοματος εχει αναγκη να κατεβασει τους τονους εξαλου δεν θυμαμαι να τον εχει προσβλαει αλλα αυτος χριστιανοταλιμπαν και μουρλονησι .. οχι τιπτα αλλο αλλα και εγω Κερκυραιος ειμαι τη καταγωγη.μηπως αραγε εχει φθονο που η Κεκρυρα ΔΕΝ ειχε τουρκοκρατια ;μπα που τετοιο πραγμα απλως εχει πρασινισει λιγο….

          Μου αρέσει!

      10. Κερκυραίε

        κρυφό σχολειό λέμε αυτη την εκπαιδευτικη διαδικασία…
        την δύσκολη και προβληματική , υπό συνθηκες σκληρής κατοχής …
        Δεν είπε κανείς πως τα κρυφά σχολειά ήσαν ΜΙΤ ή έστω Πάντοβες …
        Το γεγονός πως τουρκοι ιστορικοί μαρτυρουν οι ίδιοι πως για τους πολυπληθείς αρμένιους της Οθωμανικης αυτοκρατοριας δεν υπήρχε σχολείο μέχρι τον 19ο αιωνα , δεν σου λέει τίποτα ;;
        Πού μάθαιναν τα αρμενοπουλα την γλώσσα τους η οποία έχει άλλο αλφαβητο απο το ελληνικό ;;
        Δεν είναι αυταπόδεικτη η εν κρυπτώ εκπαίδευση ;;
        Είναι δυνατον να λέμε και να επιμένουμε σε μια αυτοκαταρριπτομενη θεωρία περί «ελευθερης εκπαιδευσης» επι τουρκοκρατίας , όταν ακομα και σημερα οι τουρκοι αλεβιτες (πάνω απο 10 εκ άνθρωποι στη γείτονα ) καταγγέλουν στην ΕΕ την τουρκική κυβέρνηση για απαγόρευση της λατρείας και της εκπαίδευσης τους ;;

        «An estimated 15 to 20 million Alevis live in Turkey, roughly one fifth of the population. Their children are obliged, like everybody else, to attend classes on ‘religious culture and ethics’. During those lessons they are educated in the Sunni ‘state Islam’. Turkey is officially a secular country where religion and state are separated, but the Directorate of Religious Affairs holds a firm grip on the religious life of Turks. The religion classes are not relevant for Alevis because they interpret the Koran differently and have a lot of their own rituals. But students who don’t attend the classes can forget about a diploma for primary or secondary school.»

        Ακόμη και σημερα στην κοντινη σου Αλβανία λειτουργούν «κρυφα σχολειά», χωροι ιδιωτικης διδασκαλιας ελληνικων στις περιοχές που οι τουρκαλβανοί δεν επιτρέπουν επισημη διδασκαλία των ελληνικών….

        Μου αρέσει!

      11. Κερκυραίος:
        Ρε φίλε χιούμορ κάνω για το μουρλονήσι… και το ρατσιστής τοπικιστής και αναφέρω και το σημείο του ποστ σου.

        Βούλγαρης
        Τι ακριβώς σε πείραξε από το ορθοδοξοταλιμπάν; Το οτι δεν ισχύει ή δεν πρέπει να το λέμε;
        Και μια και αναφέρεσαι σε εκείνη την περίοδο, θύμησέ μου πώς ακριβώς βεβήλωσε το χριστεπώνυμο «πλήρωμα» το άψυχο σώμα του Θεόφιλου Καΐρη;

        Μου αρέσει!

        1. Ποτε δεν ειπα οτι οι κληρικοι ηταν παντοτε αγοι και επισης η καλυτερη ιδεα να κρινουμε τα γεγονοτα του 19ου αιωνα με τα δεδομενα του 21ου αιωνα και ο οροςορθοδοξοταλιμπαν ειναι τουλαχιστον αδοκιμος…Αληθεια τι ειπαμε οτι συμεβη στον πρωταγωρα…

          Μου αρέσει!

      12. Και κάτι άλλο:
        Στην αναγεννησιακή Ευρώπη διαβάζαν Μαλαχία;
        Ομολογώ οτι αυτό δεν το ξερα!

        Μου αρέσει!

        1. Ας ριξει ο κ. Πλατανιωτης μια ματια και στις δυο πραγματιες περι κυβερνησης του Λοκ η στο Λεβιθαιαν του Χομπς η και στο εργο του Πασκαλ και θα δει οτι ειναι ΓΕΜΑΤΑ απο αναφορες στην Βιβλο…

          Μου αρέσει!

      13. Μίσα,
        καθόλου κρυφό δεν ήτανε και καθόλου σχολειό!
        Μην επιμένουμε σε προπαγανδιστικές διαστρεβλώσεις με αποκλειστικό στόχο την υπερθεμάτιση του θεσμικού ρόλου για αύξηση της εξουσιαστικής επιρροής και κύρους
        διότι δεν υπήρξε ούτε καν αυτό, θεσμικά οργανωμένος ρόλος !
        Να το πω κι αλλιώς …
        και εγώ έχω κάνει δωρέαν ενισχυτικά μαθήματα σε παιδάκια δημοτικού και γυμνασίου … και σίγουρα θα έχουν κάνει και αρκετοί συνάδελφοί μου …
        ποτέ δεν το διατυμπάνισα, δεν απαίτησα να δρέψω προσωπικές δάφνες αλλά ούτε και το πολύ ευτελέστερον … να ζητήσω εμέσως και κατά πονηρίαν ιδιοτελώς να καρπωθεί ο επαγγελματικός μου κλάδος τα εύσημα (και απορρέοντα ωφελήματα) για την «ισχυρή στήριξη της παιδείας»
        Και επαναλαμβάνω, εδώ είναι το ΧΥΔΑΙΟΝ του πράγματος, πράγμα τελείως ασυγχώρητον για ένα «πνευματικό» οργανισμό
        που βαυκαλίζεται ότι διδάσκει την «σωτηρίαν την ψυχής» και την τελειοποίηση-«θέωση» του ανθρωπου!
        Εξαιρετικά φτηνό και παρακατιανό σαν συμπεριφορά και στάση!
        Όταν το κάνουν μεμονωμένα άτομα τους αποκαλούμε υπερφίαλλους, αλλαζόνες, συμφεροντολόγους και αρριβίστες ….
        Όταν γίνεται έθος και ήθος από έναν οργανισμό σαν την Εκκλησία;

        Τελικά δηλαδη που αποσκοπεί όλος αυτός ο ντόρος και εκμετάλλευση του θέματος;
        Στην ιστορική αλήθεια, όχι! Δεν πρόκειτα για συνέδρια ιστορικών πάνω στο θέμα!
        Τα πρακτικά και συμπεράσματα του οποίου θα δημοσιευθούν!
        Κινείται κυρίως από ιστοριοδιφούντες κληρικούς και ιστορικούς του εκκλησιαστικού χώρου
        και σκοπός είναι σαφώς η προπαγάνδα και όχι η ιστορική διερεύνηση!
        Με συνεπακόλουθο διαφορετικές/αντίθετες θέσεις να λαμβάνουν υποχρεωτικά την μορφή της αντι-προπαγάνδας!

        Μου αρέσει!

      14. Τώρα σοβαρά θες να πετάξεις την μπάλα στην εξέδρα σαν μικρό παιδί;

        Με ρώτησες για ποιο λόγο χρησιμοποιώ αυτόν τον χαρακτηρισμό και σου απάντησα με περιστατικό για να κατεδείξω με παράδειγμα της εποχής τα «ήθη» της εποχής!
        Αν θες να κατηγορήσεις τον Αρχαίο Πολιτισμό είναι δικαίωμά σου.
        Μπροστά σου ανοίγεται πεδίον δόξης λαµπρόν

        Μου αρέσει!

        1. Οποιος θελει να κανει ιστορικες συγκρισεις ας ειναι ετοιμος για ολες τις περιοδους και οχι δεν καρηγορω τον αρχαιο πολτισμο σε τελικη αναλυση εγω εδω περα δεν σκοπευω να προκαλεσω ενταασεις ,,,,ο κ, πλατανιωτης μπορει να πει το ιδιο η αναφορα στο μουρλονησι παντως ηταν ατυχης….

          Μου αρέσει!

      15. «Θα φανει περιεργο στον κ, πλατανιωτη αλλα αυτο που αποκαλει ιστοριες του μαλαχια ηταν η βαση της εκπαιδευσης και στην Δυση μεχρι και τον 18 αιωνα τουλαχιστον»

        Δεν μπορώ να καταλάβω αν αστειεύεσαι ή μιλάς σοβαρά.
        Σοβαρά.
        Αν κατάλαβα καλά ισχυρίζεσαι οτι ο Τζον Λοκ και ο Πασκάλ αποφοίτησαν από κάποιο «κρυφό σχολειό» (σχήμα λόγου) χωρίς ποτέ να διδαχθούν κλασσική Παιδεία ή Αναγεννησιακά Μανιφέστα;

        Μου αρέσει!

        1. Μαλλον με παρεξηγει ο κ. πλατανιωτης….Ο Λοκ και ο Πασκαλ δεν απεφιτησαν απ κρυφα σχολεια αλλα η Βιβλος ηταν η βαση της Εκπαιδευσης στην Ευρωπη μεχρι τον 18 αιωνα και να θελει ας κοιταξει τους ιδους τους συγραφεις πιστευω να ξερει αγγλικα και γαλλικα…

          Μου αρέσει!

      16. Βούλγαρη καταντάει κουραστικό και μόνο επειδή εκτιμάω τον λόγο σου θα επανέλθω:
        Χρήστος Πλατανιώτης είπε
        Μαΐου 17, 2013 στις 12:57 μμ

        Κερκυραίος:
        «Ρε φίλε χιούμορ κάνω για το μουρλονήσι… και το ρατσιστής τοπικιστής και αναφέρω και το σημείο του ποστ σου.»
        Ως Αριστερός ο Κερκυραίος έχει ταχθεί πολλάκις εναντίον της ΧΑ και του ρατσιμού της και έκανα χιούμορ με την τοπικιστική του (κατ εμέ) τοποθέτηση.

        Τώρα ζητώ εσύ να αναθεωρήσεις για το «μουρλονήσι» και για την αίσθηση του χιούμορ σου.

        Μου αρέσει!

      17. Κερκυραίε

        κάνε την ακριβως αντιθετη διαδικασία από αυτην που επιχειρείς τώρα…
        δλδ εφοσον διερευνάς τα κίνητρα της ανάδειξης της εν κρυπτώ διδασκαλίας των ελληνοπαιδων εν καιρώ οθωμανικης κατοχής , από την εκκλησιαστικη διοικηση ..
        πες μας και για τα κίνητρα της αμφισβήτησης αυτης της καθ ΄όλα αυτονοητης διαδικασίας (σαν αυτην της εθελοντικης δρασης στην οποια συμμετεχεις)…
        όπως εσυ βλεπεις πονηρα κινητρα στην ανάδειξη του υπαρκτοτατου κρυφου σχολειου, ετσι καποιοι αλλοι βλέπουμε πονηρα κινητρα στο κινημα του εθνομηδενιστικου αναθεωρητισμού , το οποιο χρηματοδοτείται σημερα απο τα open society του Σόρος (όρα τα σχετικα των δρασεων Φραγκιαδακη, Δραγωνα, Ρεπουσ, Λιάκος, Πολίτης κλπ) ή αποτελει κατάλοιπο μιας μονολιθικης παλαιομαρξιστικης ερμηνευτικης της ιστορίας …

        Μου αρέσει!

      18. Α!
        Πάλι καλά…
        Ακουγα τις κερκυραϊκές γκιλοτίνες 🙂

        Εχεις διαβάσει Λοκ από το πρωτότυπο (λατινικά και αγγλικά του 1600 τόσο!);
        Οντως είναι συναρπαστική εποχή, δεν έχω ασχοληθεί επιστημονικα, αλλά τέτοια σπουδή…

        Δεν το έχω διαβάσει, διότι δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με την περίοδο, φίλε μου, το αναζήτησα. Ισχύει, δεν το ξέρω;

        «Ο Πίκο ντέλλα Μιράντολα συνέγραψε το έργο που συχνά αναφέρεται ως το μανιφέστο της Αναγέννησης, μια φλογερή υπεράσπιση της σκέψης, με τίτλο «De hominis dignitate» («Λόγος περί της ανθρώπινης αξιοπρέπειας»).»

        Μου αρέσει!

      19. Θα επικαλεστώ και πάλι το σχόλιό μου της
        Μαΐου 17, 2013 στις 12:37 πμ
        όπου έλεγα ότι «Συνηθίζω να μην ετεροπροσδιορίζομαι, συνηθίζω να μην με επηρράζει ποιοί άλλοι και για ποιούς λόγους υποστηρίζουν κάποιο πράγμα
        ότι εγω κρίνω και προκρίνω στηρίζεται αποκλειστικά σε δικά μου κριτήρια!»

        ΚΙΝΗΤΡΑ λοιπόν εγώ δεν ξέρω και δεν υπάρχουν όσον με αφορά
        αλλά αφού συζητάμε ένα θέμα καταθέτω την προσωπική μου άποψη χωρίς φοβον και πάθος!
        Και η προσωπική μου άποψη αυτή λέει ότι δεν καταπίνω αμάσητα ότι παραμύθια/ιδεολογικά κατασκευάσματα μου σερβίρουν!
        Τόσο απλά, τόσο αληθινά!
        Για απόψεις άλλων και τι πιθανόν εξυπηρετούν δεν βαρύνομαι εγώ να απαντήσω και μάλλον ούτε και συ!
        Γιατί αυτό σημαίνει στράτευση και όχι αναζήτηση της ιστορικής αλήθειας!
        Ας ασχοληθούμε λοιπόν πρώτα με τα πραγματικά γεγονότα και αυτά να ξεκαθαρίσουμε και μετά ασχολούμαστε με θεωρίες συνομωσίας!

        Μου αρέσει!

      20. Τα πραγματικά γεγονότα ΒΟΟΥΝ , Κερκυραίε…
        και αυτό υποδεικνύει η κοινή λογική:
        το κρυφο σχολειό υπήρξε , όπως υπάρχουν τέτοιες εκπαιδευτικές διαδικασίες σε ΟΛΟΥΣ τους υπο κατοχήν πληθυσμούς παγκοσμίως…
        μέχρι και στα χρόνια μας, δες πχ τι γινεται στις κοινότητες των ζαπατίστας …
        Τωρα όσον αφορα την κινητροδιαγνωστική (sic) σου, είναι υποκρισία να βλέπεις τα «πονηρά» κινητρα της μιας πλευράς και να αρνεισαι να εξετάσεις τα κίνητρα της άλλης η οποία μάλιστα είναι και η κατ εξοχήν Politically correct και συμβατή με την νεοταξιτικη εξουσία τραπεζιτων και πολυεθνικων.

        Μου αρέσει!

      21. Ούτε «κρυφό» ούτε «σχολειό» ούτε τέτοια θεσμική οργανωμένη «διαδικασία» ούτε καν «βούληση» καταγράφει η ιστορία.
        Τώρα αν εσύ για τον εαυτό σου επφυλάσσεις ρόλο γκαιμπελίσκου προπαγανδιστή λέγε τα όπου βρεις άλλά όχι σε μένα!
        Δεν είναι άλλωστε και η πρώτη και μοναδική «φούσκα» που φτιάχτηκε από το τιποτα και από απανωτές διαστρεβλώσεις ….

        Στην Ελλάδα ακόμα και την ιστορία έχουν αναλάβει να μας διηγηθούν και ερμηνεύσουν οι παπάδες και οι συν αυτώ, καθόλου περίεργο …
        με την συναίνεση του κράτους βεβαίως-βεβαίως, άλλωστε αποτελούν ενα και το αυτό
        και όποιος σ’ αυτό δεν συμφωνεί έχει «ύποπτα και σκοτεινά κίνητρα» και «εθνοαποδομεί»
        το κίνητρο βέβαια της αληθείας, του «κάθε κατεργάρης στον πάγκο του» και η απόδοση των «του Καίσαρος τω Καίσαρι» είναι και αυτό ύποπτο!
        Καλώς ήρθατε στο Χριστιανιστάν!

        Δεν με ενδιαφέρει ο διάλογος (διότι δεν είναι τέτοιος) με ταγμένους προπαγανδιστές κάθε είδους φουσκών
        που συμπεριφέρονται μάλιστα σαν τα μικρά παιδιά που πάνε να τους πάρουν το γλυφιτζούρι
        συνέχισε όποιον εμμονικό μονόλογο θέλεις
        εμένα δεν με αφορά πλεόν!

        Μου αρέσει!

      22. Γειά σου Χρήστο,ε εντάξει απλώς προσπαθώ να πείσω τους άλλους σχολιαστές για το ανούσιο της αντιπαράθεσης που έχει μεταξύ τους ξεσπάσει,σχετικά με την ύπαρξη ή όχι του «κρυφού σχολειού» !!!Τίποτε λιγότερο τίποτε περισσότερο!

        Δεν αντιλέγω ότι έχει την προβληματική του το κρυφό σχολειό,όμως στο κάτω-κάτω της γραφής τι πειράζει;;Η όποια κατάρριψη του θα βοηθήσει στην παρούσα φάση πουθενά;;Ίσα-ίσα!!Έστω και ως μύθος χρήσιμος μας είναι!!

        Τέλος γενικώς συμφωνώ σε ότι αναφέρεις!!!

        Μου αρέσει!

        1. Τουλάχιστον αν ακολουθουσάμε την συμβούλη σου θα το ευχαριστιομασταν κατι το οποίο δεν βλεπω να συμβαίνει με αυτην την διαμάχη εκτος αν υπαρχει κάποιος που του αρέσει να διαπληκτίζεται αν και δεν πιστευώ κανείς εξ ημών να υπάγεται σ΄αυτην την κατηγορία..

          Μου αρέσει!

  7. Η Ελληνική Νομαρχία», εκδόθηκε στην Ιταλία το 1806, θεωρείται το ιδεολογικό μανιφέστο της Επανάστασης και κατέχει ξεχωριστή θέση μεταξύ των έργων του νεοελληνικού Διαφωτισμού. Ο Κ.Θ.Δημαράς την ονομάζει «περίφημη» και της αποδίδει «προέχουσα θέση» μεταξύ των άλλων κειμένων της προεπαναστατικής περιόδου («Νεοελληνικός Διαφωτισμός», Ερμής, Αθήνα 1977, σ.48), ενώ ο Πασχάλης Κιτρομηλίδης μιλά για «το σπουδαιότερο μνημείο πολιτικής θεωρίας του νεοελληνικού Διαφωτισμού, που προσφέρει μια οξυδερκή ερμηνεία της δυσπραγίας και των προοπτικών του ελληνικού γένους με τους όρους της πολιτικής σκέψης του Montesquieu, του Rousseau, του Alfieri και του Beccaria και με σταθερό υπόβαθρο τον Αριστοτέλη και τον Ξενοφώντα, τον Πολύβιο και τον Πλούταρχο» («Νεοελληνικός Διαφωτισμός», μετάφραση Στέλλα Νικολούδη, γ’ έκδ. ΜΙΕΤ, Αθήνα 2000, σ. 345).

    ‘Η θρησκεία, ώ ‘Ελληνες, ή όποία συνίσταται είς τό νά δοξάζη ό άνθρωπος τόν πλάστην τού Παντός, βέβαια είναι έν άπό τά παλαιότερα συστήματα τών άνθρώπων. Καί έξακολούθως οί

    Οί ίερείς, άγαπητοί μου, φυλάττοντες ένα σκοπόν καθόλου διάφορον, άπό τούς λοιπούς συμπολίτας, πάντοτε έπροσπάθησαν, μέ τό μέσον τής θεότητος, νά καταδυναστεύσουν τούς συμπολίτας των, καθώς μέχρι τής σήμερον, μέ τήν άμάθειαν καί κακομάθησιν έπέτυχον τού σκοπού των. Αύτοί, καλύπτοντες μέ τίτλον άγιότητος τά πλέον φανερά ψεύματα, έγέμισαν τούς άδυνάτους νόας τού λαού άπό μίαν τοσαύτην δεισιδαιμονίαν, ώστε όπού, άντί νά όνομάσουν ψεύμα τό άδύνατον, τό όνομάζουν άγιον, καί ούτως άδιστάκτως πιστεύουσιν είς κάθε τους λόγον, ούτε τολμούσι νά έξετάσωσι τό παραμικρόν, μάλιστα δέ τούς είναι έμποδισμένον. ‘Οσα έπρεπεν όμως νά είπή τινάς δι’ αύτήν τήν κλάσιν, ή συντομία τού παρόντος μου λόγου μού τά έμποδίζει. Καί μόνον άφήνω νά στοχασθή καθείς, ότι τόσον πλήθος άργών καί άμαθών άνθρώπων, όπού ζώσι, τρυφούσι, καί πλουτίζουσι άπό τούς κόπους τών λοιπών, πόσον μεγαλείτερον είναι, άπ’ όλα τά βάρη μιάς ύποδουλωμένης πολιτείας, καί πόσον βοηθεί τήν τυραννίαν τοιαύτη κλάσις, ούσαι καί αί δύο δυνάμεις ίδεα-
    στικαί καί άνύπαρκτοι.

    ‘Από τότε, λοιπόν, έως είς τούς 364 μετά Χριστόν, όπού διεμοιράσθη τό ρωμαΐκόν βασίλειον είς άνατολικόν καί δυτικόν, οί ‘Ελληνες ύπόκειντο είς φοβεράν τυραννίαν, καί έπαθον άνήκουστα βάσανα καί ταλαιπωρίας άπό τούς διαφόρους σκληροτάτους ίμπεράτορας, όπού ή Ρώμη τούς έπεμπεν. Δέν έδύναντο νά έλευθερωθώσι άπό τοιούτον ζυγόν – άγκαλά καί τά ήθη των νά μήν ήτον παντάπασιν διεφθαρμένα καί νά ύπόκειντο είς ξένην άρχήν – έπειδή ή έπικράτεια ήτον μεγαλωτάτη, καί δέν ύπέφερον όλοι έξίσου τάς δυστυχίας, καί έξακολούθως, δέν ήμπορούσαν νά ένωθούν όλοι μαζί, διά νά έξολοθρεύσουν τούς τυράννους των (1).

    ‘Από τότε, λοιπόν, όπού έστερεώθη ό χριστιανισμός, έως είς τούς 1453, άντίς νά αύξήσουν τά μέσα τής έλευθερώσεώς των, φεύ! έσμικρύνοντο. ‘Η δεισιδαιμονία καί ό ψευδής τε καί μάταιος ζήλος τών ίερέων καί πατριαρχών, κατεκυρίευσεν τάς ψυχάς τών βασιλέων, οί όποίοι, άντίς νά έπιμελούντο είς τό νά διοικώσι τόν λαόν, καθώς έπρεπε, άλλο δέν έστοχάζοντο, παρά νά φιλονικώσι, καί νά κτίζωσιν έκκλησίας. Τότε είς τήν ‘Ελλάδα έφάνησαν τρείς κυριότητες’ ή τυραννία, τό ίερατείον, καί ή εύγένεια, αί όποίαι διά ένδεκα αίώνας σχεδόν, κατέφθειραν τούς ‘Ελληνας καί κατερήμωσαν τήν ‘Ελλάδα. ‘Η ματαιότης τών πατριαρχών,

    Αί έπιστήμαι, όπού πρότερον ήνθιζον, άρχισαν νά μαρανθώσι, τά σχολεία έσφαλίσθησαν, οί διδάσκαλοι έμωράνθησαν, καί ή άλήθεια μέ τήν φιλοσοφίαν έξωρίσθησαν. ‘Αλλο βιβλίον δέν εύρίσκετο, είμή τά πονήματα τών ίερέων. Κάθε φιλόλογος άλλο δέν ήμπορούσε νά άναγνώση, είμή τά θαύματα καί τούς βίους τών άγίων, καί οί ταλαίπωροι ‘Ελληνες, άγκαλά καί φιλελεύθεροι, ύστερημένοι όμως άπό τό φώς τής φιλοσοφίας, έγιναν σχεδόν δούλοι κατά συνήθειαν, μεμεθυσμένοι δέ άπό τήν άμάθειαν καί δεισιδαιμονίαν, ύπήκουον καί έφοβούντο τούς τυράννους των, χωρίς νά ήξεύρουν τό διατί. ‘Ενας άφορισμός τού άρχιερέως έτρόμαζεν τόσα μιλλιούνια άνθρώπων. ‘Ω δεισιδαιμονία, πόσον φοβερά είσαι άνάμεσα είς τά άνθρώπινα πάθη, καί πόσον ούτιδανώνεις τήν άνθρωπότητα, όταν κυριεύσης τάς ψυχάς τών άπλών καί άμαθών λαών, οί όποίοι τόσον άπομωρώνονται, όπού τρέμουσιν είς τήν ψευδή λαλιάν σου, καθώς τά βρέφη φοβούνται ένα όφιν ξύλινον, ή ένα χαλκούν λέοντα! Είς τοιαύτην κατάστασιν, άδελφοί μου, εύρίσκετο ή ‘Ελλάς, όταν πρό 453 χρόνων άπό τήν σήμερον, ή αύτή δεισιδαιμονία καί ή άμάθεια είχεν άναβιβάσει είς ύψηλόν θρόνον ένα άχρείον Αίθίοπα, ό όποίος ώρμησε μέ τά άρματα τού ψεύδους καί τής πλάνης, καί έκυρίευσεν σχεδόν τό τέταρτον μέρος τής γής. ‘Η ‘Ελλάς δέν ήμπόρεσεν βέβαια νά άποφύγη τόν ζυγόν του, ούτως προητοιμασμένη

    ! πόσον έκλαυσαν οί ‘Ελληνες μετέπειτα! ‘Αλλά ματαίως. ‘Ο έχθρός των ήτον μεγάλος. Αύτοί, δέν είχον στρατεύματα γυμνασμένα, ούτε πόλεμον έδιδάσκοντο άπό τούς κυρίους των πλέον. Αύτοί, έκυβερνούντο άπό σκιάς καί φαντάσματα, καί άφού άπέρασαν τήν τυραννίαν τών Ρωμαίων καί έπειτα τών ‘Ιερέων, έκατήντησαν, τέλος πάντων, νά ύποκύψουν είς τήν πλέον σιχαμεράν καί βάρβαρον κυριότητα, λέγω, είς τήν τυραννίαν τών όθωμανών. Τά ήθη των, άγκαλά καί νά μήν ήτον παντάπασιν διεφθαρμένα, δέν ήμπόρεσαν όμως νά τούς έλευθερώσωσι άπό τήν δυναστείαν τών Ρωμαίων, έπειδή οί έχθροί των ήτον δυνατοί καί πολλοί, ή δεισιδαιμονία δέ καί ή άμάθεια προητοίμασε διά πολλούς αίώνας τήν δόξαν τού άχρείου Μωάμεθ, καί ούτως ή τυραννία τών όθωμανών, είς διάστημα τεσσάρων αίώνων, έφερε τήν ‘Ελλάδα είς τόσον άθλίαν κατάστασιν, όπού κανείς, βέβαια, κανείς δέν ήθελε τό πιστεύσει, άν όλοι ήμείς, ώ ‘Ελληνες, δέν τό έγνωρίζαμεν, καθώς τό γνωρίζομεν καί τό πάσχομεν καθημερινώς. Δύο αίτια μέ έμπόδισαν, ώ άγαπητοί μου ‘Ελληνες, όπού δέν έδιηγήθην καταλεπτώς τάς αίτίας, όπού έφερον τήν ‘Ελλάδα είς τήν δουλείαν τών Ρωμαίων

    Μουγκα αρκετα μας πρηξατε με τις προπαγανδες σας

    Μου αρέσει!

  8. Μπορει να μου απαντησει καποιος διχως πυροτεχνηματα και τρελες ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΙΟ ΠΩΣ ΛΕΩ ΠΩΣ

    Ο ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΙΔΡΥΣΕ100 ΤΟΣΑ ΣΧΟΛΙΑ…ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΣΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ’ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΙΠΩΜΕΝΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΑΝΩ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΣ ΜΕ ΔΙΑΦΩΤΗΣΟΥΝ

    ΚΥΡΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ Η ΠΙΣΤΗ ΣΑΣ ΣΤΟΝ ΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΘΕΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ΙΣΤΟΡΙΑ.

    Μου αρέσει!

    1. Ολος ο πλανητης μιλαει με θαυμασμο για την κλασσικη παιδεια και την αρχαια πατρωα θρησκεια των Ελληνων , πλην των αμορφωτων και αστοιχειωτων Νεοελληνων ,αυτο και μονο δειχνει τι ανοητος λαος ειμαστε , να εχουμε τετοια πολιτιστικη κληρονομια και την πεταμε στα σκουπιδια
      Αλλα ετσι εμαθε ο ΝΕΟΛΛΗΝΑΣ , να αντιγραφει τους ξενους στα παντα και να αισθανεται μειονεκτικα με την πατριδα του , αυτο ειναι χαρακτηριστικο των κοινωνιων που δεν εχουν ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ και που οδηγουνται με μαθηματικη ακριβεια στον αφανισμο και μην μου πει κανεις οχι
      Το βλεπετε και σημερα που προσκυνησε τους ευρωπαιους ουνους και αρνηθηκε να στηριχτει στις δυναμεις του

      Μου αρέσει!

  9. Πρίν όμως νά είσέλθω είς τοιαύτην έρευναν, ώ άγαπητοί, κρίνω άναγκαίον νά έξιστορήσω, έν συντόμω, τού παρόντος αίώνος τήν έλληνικήν άθλίαν κατάστασιν, τήν όποίαν, άναγινώσκοντες οί μεταγενέστεροι όμογενείς μου, νά άναστενάξουν καί νά κλαύσουν, οί δέ νύν νά έξυπνήσουν μίαν φοράν άπό τήν δουλικήν ληθαργίαν, διά νά ήμπορέσουν οί μέλλοντες νά τούς δοξάζωσι καί εύχαριστώσι μέ τά δάκρυα τής χαράς καί τής εύγνωμοσύνης. ‘Η όθωμανική διοίκησις είναι τυραννική. Οί νόμοι των είναι άτελείς, σκληροί καί όλίγοι. ‘Η πρώτη διαταγή τών νόμων των είναι, νά νομίζουν τούς λόγους τού τυράννου ώς νόμους άπαραβάτους. ‘Η θρησκεία των συνίσταται είς τό νά δοξάζουν ένα θεόν, καί όλίγους προφήτας, έξ ήν ό πρώτος είναι ό Μωάμεθ. Είναι όμως πλήρεις δεισιδαιμονιών καί πιστεύουσι πολλά γελοιώδη πράγματα (1). Τά ήθη των είναι βάρβαρα. ‘Ο χαρακτήρ των σοβαρός καί ύπερήφανος. ‘Η άμάθειά των άκρα καί γενική (2).

    1. Τούς σεληνιαζομένους νομίζουσιν ώς άγίους.
    2. Οί νόμοι των τούς έμποδίζουσι νά σπουδάσωσιν έπιστήμας, καί άλλο δέν ήξεύρουσιν οί φιλόσοφοί των, είμή νά άναγνώσωσι μ’ εύκολίαν τά έντάλματα τού Μωάμεθ.

    Εδω περιγραφει πως πλουτησε το ιερατειο , αρπαζωντας περιουσιες των Ελληνων

    όσα μεγάλα είναι τά βάρη, όπού ύποφέρουσι, καί τόσον μιαρά ή ψυχή τών όθωμανών (3). ‘Ο τρόπος δέ

    1. Τοιαύτας καλώ, όσας περιέχουσι μίαν ποσότητα 20 χιλιάδων καί έπέκεινα κατοίκων.
    2. Πρός τούτοις, οί περισσότεροι τών όθωμανών κατοικούσιν είς τάς πολιτείας, καί έξακολούθως φανερόν άποκαθίστατα, ότι οί περισσότεροι χωριάτες καί γεωργοί είναι χριστιανοί, καί οί άξιώτεροι διά τ’ άρματα.
    3. Πασίδηλος είναι ή φθορά όπού προξενείται είς τά χωρία, όταν διέρχωνται τά άτακτα στρατεύματα τών όθωμανών. Αύτοί οί βάρβαροι καί σκληροκάρδιοι ‘Αλβανίται, άφού λάβωσι άπό τούς ταλαιπώρους χωριάτες όσον τούς ζητήσουσι, καί άφού φάγωσιν πλουσιοπαρόχως καί γαστριμάργως όσα πρόβατα καί άλλα εύρωσιν, ή άχόρταγος ψυχή των ποτέ δέν εύχαριστείται, καί μέ βίαν τούς άρπάζουσιν, δέν λέγω χρήματα, έπειδή δέν έχουσιν, άλλ’ ό,τι

    τής συμφωνίας των μετά τών κυρίων τών ύποστατικών, έκτός όπού είναι τυραννικώτατος, είναι, πρός τούτοις, καί άκατάστατος καί άνομος (1). Πώς ούν ζώσι; ‘Ε! άδελφοί μου, φίλτατοί μου ‘Ελληνες, έσείς τό ήξεύρετε, χωρίς νά σάς τό είπώ. Οί γεωργοί, ή σεβασμιωτέρα κλάσις μιάς πολιτείας, ό σταθερώτερος στύλος τής πολιτικής εύτυχίας, ζή χειρότερα άπό τά ίδια ζώα. Βέβαια, ό πλούσιος όθωμανός τρέφει τά άλογά του μέ πολλά καλλιότερα φαγητά άπό έκείνα, όπού φυλάττουσιν είς τή ζωήν καί είς τάς θλίψεις τόν άθώον καί δίκαιον χωριάτην. ‘Αλλά, μήπως τελειώνει είς αύτά μόνον ή δυστυχία του; Αύτός ό ταλαίπωρος πρέπει πρός τούτοις – ώ έντροπή άνυπόφορος! – πρέπει, λέγω, νά χορτάση τήν λύσσαν καί τού ληστού τής έκκλησίας, ήτοι τού άρχιεπισκόπου, ώς κατωτέρω ρηθήσεται, είς τρόπον όπού οί χωριάτες, έξαιρώντας έκείνους τούς προδότας καί κακούς άνθρώπους, οί όποίοι διά νά μήν διψήσωσι, πίουσι τό αίμα τών συναδελφών των, καί άποκαθίστανται συνεργοί τών

    τούς εύρουσι, καί άσπλάγχνως άλλον τύπτουσι, άλλον όνειδίζουσι, καί πολλούς φονεύουσι.
    1. ‘Ο κύριος, παραδείγματος χάριν, δίδει τόν σπόρον τού γεωργού, ό όποίος, άφού δουλεύση μαζί μέ τήν συμβίαν του καί τέκνα του δι’ όλον τόν χρόνον, άφού, λέγω, άφανίση τά βόδια του καί καταχαλάση τά έργαλεία του, συνάζει, τέλος πάντων, τόν καρπόν, – καί πολλάκις ή φύσις δέν άνταποκρίνεται δικαίως είς τούς κόπους του – τόν όποίον άς ύποθέσωμεν άς 10. ‘Ευθύς ό κύριος τού χωραφίου λαμβάνει τά 2/3, καί μένουσι 3 1/3. ‘Ο έπιστάτης τού χωρίου, ή μάλλον είπείν ό φανερός κλέπτης, άρπάζει άλλο έν, καί μένουν 2 1/3. ‘Ο κύριος τού χωραφίου λαμβάνει διά τόν σπόρον 1/3 καί ούτως μένουν τού γεωργού μόνον 2, άπό τά όποία έχει νά ζωοτραφή καί νά ένδυθή αύτός καί ή φαμιλία του. Τοιαύτη περιγραφή πρέπει νά κινήση είς σπλάγχνος τάς πλέον σκληράς καρδίας, καί κάθε ‘Ελλην πρέπει νά κλαύση είς τήν άναγνωσίν της.

    τυραννικών προσταγμάτων, άφού χάνουν τά όσα οί όθωμανοί τούς άρπάζουσι καί τά όσα δίδουσι τών καλογήρων, μόλις ήμπορούσι νά ζήσωσι άπ’ όσα τούς μένουσι

    ‘Αλλά, πώς νά παραιτήσω τάς καθημερινάς άγγαρείας όπού ύποφέρουσι! ‘Ω ούρανέ, πώς δέν κατακαίεις μέ τούς κεραυνούς σου τόσα βδελυρά τέρατα, όπού μιαίνουν καί άφανίζουν τό άνθρώπινον γένος! Δέν είναι χωρίον, ώ άγαπητοί, καί μάλιστα είς τήν έπικράτειαν τού τυράννου τών ‘Ιωαννίνων, όπού καθ’ έκάστην νά μήν πέμπη τό έν τρίτον τών κατοίκων του, διά νά δουλεύη είς τά άνωφελή καί πολυέξοδα κτίρια τού τυράννου, χωρίς άλλην άνταμοιβήν, είμή ραβδίσματα καί πολλάκις θάνατον (2). Τοιαύτην λοιπόν θλιβεράν καί άνυπόφορον ζωήν διάγουσιν οί χωριάτες τής έλληνικής γής, καί, βέβαια, πολλά χειροτέραν άπ’ ό,τι σάς τήν παρέστησεν ή διήγησίς μου. ‘Αλλά, τί νά είπώ, διά τούς πολίτας; ‘Ε, αύτοί χωρίς νά έχουν όλιγοτέρους κόπους καί μόχθους άπό τούς χωριάτας, έχουν τά βάσανα, καί περισσότερα καί φοβερώτερα, άπό αύτούς. Οί τεχνίται, λοιπόν, δουλεύουν σχεδόν 18 ώρας τό ήμερόνυκτον, καί ποτέ δέν ήμπορούν νά άναπληρώσουν τάς άναγκαίας χρείας των. Οί προεστοί μέ τά άδικα δοσίματα, όπού τούς έπιφορτώνοσι, τούς άρπάζουσιν, άπό τό έν μέρος, τόν όλίγον καρπόν τών ίδρώτων των, τό πλήθος τών έορτών καί αί άγγα

    1. Τά συνηθισμένα των φαγητά είναι άγριολάχανα καί ψωμί άπό κριθάρι, δύο ή τρείς φοράς τόν χρόνον μόνον τρώγοσι κρέας.
    2. ‘Εκτός τών είρημένων άγγαρευμάτων καί άδιακόπων δοσιμάτων, όπού ύποφέρουσι, πρός τούτοις άπ’ όσα ξύλα, τυρί, βούτυρον, λάδι καί κάθε άλλον είδος έχουσι, τά 9/10 τά πηγαίνουσι
    τού τυράννου καί τών ύπ’ αύτού τυραννούντων.

    Κατα αλλα οι ανοητοι , μιλανε για κρυφα σχολια και αφυπνισμο του γενους απο το διεφθαρμενο ιερατειο , ρε αμαθεια και βλακεια αμετρητη , αλλα τι περιμενεις απο ενα λαο που εμαθε σε δανεικα και δεισδαιμονιες , αυτα βλεπουν οι ξενοι και δικαιως βαρανε τον νεοελληνα που νομιζει οτι ειναι ο δηθεν εκλεκτος του θεου

    Μου αρέσει!

      1. Τι εννοείς Νικολακάκο; Από πια άποψη; Μόνο αυτό έχει να πεις για το συγκεκριμένο απόσπασμα; Τίποτα επιχειρήματα;

        Μου αρέσει!

    1. Αν ετσι προσπαθεις να μειωσεις το Ελληνικο πνευμα και την ιστορια μας ειχες πολυ φτηνους καθηγητες. Εισηγησου για μεγαλυτερα κονδυλια.

      Μου αρέσει!

      1. Αναφερομαι στο «ενα λαο που εμαθε σε δανεικα και δεισδαιμονιες». Αυτος ο λαος εδωσε την ενοια φιλοσοφια στον κοσμο.

        Μου αρέσει!

      2. Εεε;;; αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα…ζζζζζζζζζζζζζζζζζ

        Μου αρέσει!

  10. ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΗ τι σχόλια νά κανω οταν δεν μπορω νά καταλαβω τί εννοει ο ανωτερω σχολιαστής. Επαλαμβάνω αυτο που απηντησα στον Κερκυραίο. Κρυφα σχολεια υπήρξαν. Ποσα και τί ποιότητα εκπαιδευσεως προσεφεραν δεν μπορουμε να γνωρίζωμε μέ ακρίβεια. Γιατί δέν αναγωρίζομε εστω και αυτά τά λιγα που εδίδαξαν; Γιατί διασπαθίζετε τόση φαια ουσια νά αποδείξετε οτι δεν λειτουργησαν.; Καί γιατι τό κανετε μετα τόσης μανίας; Γιατί τόσο μένος; Τό αν υπήρξαν η οχι σε παραπεμπω στον Καραμπελια που επικαλειται πληθωρα πηγών. Εγω προσωπικα γνωρίζω οτι στήν Λακωνία υπηρξαν Κρυφα Σχολεία. Καί μην μου πείς οτι στα σχολεία αυτα εκαλλιεργηθη ο ραγιαδισμός γιατι οι Μανιατες καθε αλλο παρα ραγιαδες ηταν.

    Μου αρέσει!

    1. Το πρόβλημα είναι ότι η εκκλησία προσπαθεί να αποδείξει, μέσω των «κρυφών σχολειών» ότι έπαιξε πρωταρχικό ρόλο στην εκπαίδευση των ραγιάδων και να βγάλει εαυτόν ασπροπρόσωπη, ενώ πλην του ότι ήταν διεφθαρμένη και στην ουσία κοίταζε την τσέπη της και φυσικά να μην χάσει την εξουσία, κρατούσε τους ραγιάδες στο σκοτάδι. Πως; Με την ίδια τη θεώρηση της νέας θρησκείας. Οτι η αλήθεια είναι η αποκάλυψη του Θεού. Ετσι χάθηκαν όλα, έτσι χάθηκε η πρωταρχική Ελληνική σκέψη. Ξαναλέω, «κρυφά σχολειά» υπήρξαν με την έννοια του μαθαίνω το παιδί ότι ξέρω κρυφά στο σπίτι μου ή το πάω στον παπά γιατί έτσι αμόρφωτος που είμαι εγώ δεν έχω κάτι να του διδάξω ας το πάω στον παπά, αυτός θα ξέρει….Είναι παντελώς αθέμιτο αυτό που κάνει η εκκλησία με το κρυφό σχολείο…

      Μου αρέσει!

      1. Όταν χρειαστή να ζυμώσεις ίσως διδαχθής ( το δι με ι) κι εσύ.
        Μέχρι τότε το μυστικό θα τόχει ο αρτοποιός.

        Μου αρέσει!

      2. Συγκλονιστικό…διόρθωσες ενα λάθος;; μου και αμέσως βγήκε το συμπέρασμα ότι είμαι αμόρφωτος!!! Εεε ΟΧΙ!!! Ντρέπομαι….
        Και για να ξεφύγω απ’ την ντροπή μου μία λύση υπάρχει..να πάω αμέσως για ύπνο. Καληνύχτα και σε σένα Astillais με τα ατράνταχτα επιχειρήματά σου
        και την τεράστια μόρφωση…

        Μου αρέσει!

  11. Πρωτοάκουσα την θεωρία της μη ύπαρξης κρυφών σχολειών το 96 ή 97 ,δεν καλοθυμάμαι.
    Εντύπωση μου έκανε οτι το άκουσα από «μελετητή» λαογραφικών θεμάτων.
    Τότε δεν έδωσα και μεγάλη σημασία διότι γνώριζα το ποιόν του «μελετητή»
    Εντάξει , κάτι θέλει να πεί για να δημιουργήσει σάλο γύρω απ΄τ΄όνομά του.
    Παρατηρώ όμως πως ο «μελετητής» δημιουργούσε «ακροατήριο»
    Έμ έτσι θα το άφηναν στην τύχη του οι «σχεδιαστές» ;
    Α ρε κακομοιραίοι.

    Μου αρέσει!

  12. Αναφερομαι στο “ενα λαο που εμαθε σε δανεικα και δεισδαιμονιες

    Απαντησε σε δυο ερωτησεις

    ΜΠΟΡΕΙ ΧΩΡΙΣ ΕΥΡΩ?

    ΜΠΟΡΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΚΛΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΥΠΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ Η ΠΑΤΣΙΤΣΙΟΥ ΘΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ?

    Μου αρέσει!

    1. Ενα χρεογραφο οπως ειναι το ευρω και με ενα τοις χιλιοις να το δανειζεσαι παλι χρεωμενος θα εισαι.

      Μου αρέσει!

  13. Κανένας έγκυρος ιστορικός, ούτε ο Παπαρρηγόπουλος, που αφιερώνει στην εποχή της τουρκοκρατίας τους δύο από τους εννέα τόμους της «Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους», ούτε ο Σάθας, εις την «Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα» του, ούτε και η νεώτερη δεκατετράτομη «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» της Εκδοτικής Αθηνών, κάνουν οποιαδήποτε μνεία περί κρυφού σχολειού. Στο τελευταίο μάλιστα σύγγραμμα και συγκεκριμένα στον 10ο τόμο και στη σελίδα 366, οι συντάκτες του σχετικού κεφαλαίου Γ. Ζώρας και Α. Αγγέλου (καθηγητές πανεπιστημίου αμφότεροι), είναι κατηγορηματικοί: «Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε, πρόκειται για μύθο», υποστηρίζουν.

    Το ίδιο είχε πει από τον 19ο ήδη αιώνα ο Μ. Γεδεών και κατά τον 20ον ο Γιάννης Βλαχογιάννης: «Δεν υπάρχει καμία ιστορική μαρτυρία που να βεβαιώνει την ύπαρξη κρυφού σχολειού», βεβαιώνει.
    Ο Γιάννης Βλαχογιάννης (1867 – 1945) λογοτέχνης, ιστοριοδίφης, ιστορικός ερευνητής,
    σε μελέτημά του για το «πολυφημισμένο κρυφό σχολειό», όπως το αποκαλεί, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Νέα Εστία» στις 15.7.1945, αναφέρει:
    «Ανάμεσα σε όσες διατριβές έτυχε να διαβάσω… δεν είδα καμία ιστορική μαρτυρία που να βεβαιώνει την ύπαρξη κρυφού σχολειού… μέσα στον αμέτρητο σωρό ανέκδοτου υλικού για της σκλαβιάς τα σχολειά που έχω συναγμένο, δεν απάντησα τίποτε που να κάνει λόγο για το σχολειό…

    Ο Άλκης Αγγέλου, που συνόψισε τις επισημάνσεις του Βλαχογιάννη και του Μανουήλ Γεδεών, αναφέρει συνοπτικά τη συλλογιστική που οδηγεί στο ότι το κρυφό σχολειό, ως διωκόμενος θεσμός, που τον συντηρούσε κρυφά η Εκκλησία, είναι θρύλος.
    Αποσιώπησαν το γεγονός ότι τα ελληνικά σχολεία λειτουργούσαν ελεύθερα επί τουρκοκρατίας και ότι οι Τούρκοι ουδέποτε εμπόδισαν τη λειτουργία τους και απέκρυψαν την αλήθεια ότι εκείνοι που ήταν συνειδητοί διώκτες της Παιδείας, βυθίζοντας το υπόδουλο Εθνος στα σκοτάδια της αμάθειας, με την εθνοκτόνα τύφλωσή του, ήταν η Εκκλησία.
    Ο θρύλος του κρυφού σχολειού πλάστηκε, καλλιεργήθηκε και διατηρείται μέχρι σήμερα από θρησκευτικές σκοπιμότητες, για να καλυφθεί η αντιδραστική και ζημιογόνα θέση της Εκκλησίας στην Παιδεία και επιπλέον να περιβληθεί με τη δόξα του φωτισμού του γένους, γιατί, όπως ισχυρίζεται, με το κρυφό σχολειό διέσωσε την ελληνομάθεια των Ελληνοπαίδων και διατήρησε την εθνική και γλωσσική ταυτότητα των υποδούλων, αναλήθειες που δε συμβιβάζονται με τον ισχυρισμό της Εκκλησίας ότι κηρύσσει και υπερασπίζεται την αλήθεια.

    Πηγές
    el.wikipedia.org | rizospastis.gr

    Μου αρέσει!

    1. «Τα λίγα γράμματα που ξέρω, λέει ο γέρος του Μωριά, τα έμαθα από το «Ψαλτήρι» και το «Οχτωήχι» της εκκλησίας». Ασφαλώς σε κάποιο Μοναστήρι κρυφά. (Διήγηση συμβάντων ελληνικής φυλής). Και πράγματι, πώς ήταν δυνατό να φοιτήσει σε φανερό σχολείο ένας απόγονος των επικηρυγμένων Κολοκοτροναίων;

      Χαρακτηριστικό για το πώς λειτουργούσαν τα «Κρυφά Σχολειά» είναι και το ακόλουθο γεγονός:
      Όταν ο Ιμπραήμ σκορπούσε την καταστροφή στην Πελοπόννησο, ο ιερομόναχος Δοσίθεος, μορφωμένος κληρικός της Ι. Μονής των άγιων Θεοδώρων Καλαβρύτων, πήρε τα παιδιά του Σχολείου των Καλαβρύτων, στο οποίο ήταν δάσκαλος, και τα πήγε και τα δίδασκε «εν τοις σπηλαίοις» του Χελμού. (Α. Δασκαλάκης, τομ. Γ «Περί Παιδείας»).

      Τα φανερά λοιπόν σχολεία, σε αρκετές περιπτώσεις την περίοδο της τουρκοκρατίας, γίνονταν κρυφά. Έτσι δούλευαν οι καλογεροδάσκαλοι της εποχής εκείνης. Δεν έχαναν καμιά ευκαιρία για να διδάσκουν το γένος. Είχαν και μετέδιδαν τη συνείδηση ότι η «Πόλη» έπεσε και αλώθηκε μόνο τοπικά, όχι πνευματικά και εθνικά. Ο Χριστιανισμός και ο Ελληνισμός έμεναν άπτωτα και άτρωτα. Αυτά έτρεφαν και μόρφωναν το γένος μας.

      ΠΗΓΗ: h..p://www.pentapostagma.gr/2013/03/krifo-sxoleio.html#ixzz2TUlZnP00

      Μου αρέσει!

    2. Ακριβως , το τουρκολαγνο πατριρχειο εφτασε να αφορισει ακομα και την επαναστασητου 21 και τους νεοελληνες διαφωτιστες

      h@@p://http—ellinon-anava.pblogs.gr/2012/08/o-apohhos-toy-aforismoy-kai-toy-syntagmatos-toy-rhga.html

      Μου αρέσει!

    3. εμ ο Αγγελου κι ο ριζοσπαστης, πηγη!
      τετοιοι ειστε, απ αυτους καταγεστε, ετσι σας επλασαν!
      Οργανακια του Ιανου που η μια προβια του ειναι ο διεθνισμος και η αλλη η παγκοσμιοποιηση!
      κοινος σκοπος η ΡΙΖΟΚΛΑΣΙΑ!
      Μυθος και παραδοση φκιανουν ιστορια βλακα!
      ειναι σαν το τσοφλι στ αυγο!
      σπαστα ολα κρετινε, για την ομελετα που ετοιμαζουν για σενα την σπορα σου και τα παιδια σου!

      http://drupal.antibaro.gr/node/3128
      διαβαστο και δες και τις πηγες εκτος του κομμονιστοοργανου και του ΕΝΟΣ.. Αγγελου!

      Μου αρέσει!

      1. Aπό το ύφος το ήθος και τις βρισιές,καταλαβαίνω το επίπεδό σου,καθώς και των άλλων ομογάλακτών σου !!!
        Αν αφαιρούσες για λίγο τα θρησκόληπτα μαύρα γυαλιά σου,ίσως να έβλεπες το μέγεθος του ανθελληνικού σου μένους.
        Ελπίζω κάποτε να το κάνεις…Όσο για τις βρισιές,όχι ότι δεν μπορώ,αλλά δεν θα πέσω στο επίπεδο σου βυζαντινορωμιέ.

        Μου αρέσει!

      2. «Ελληνα»

        εσένα ειδικά που σε έχουμε πιάσει στο παρελθόν να ανακαλύπτεις ανυπαρκτα κείμενα και να πλαστογραφείς ξεδιαντροπα δεν σε παιρνει να μιλάς..
        Για οποιον ενδιαφέρεται :
        h..p://olympia.gr/2012/11/03/η-αντιρατσιστικη-και-παντελεημων-ορθ/#comment-948590
        τουλάχιστoν άλλαξε νικ να μη θυμίζεις το διαδικτυακο παρελθόν σου

        Μου αρέσει!

      3. Eσένα πουλημένο τομάρι Μούσα, δεν σε παίρνει να μιλάς,εγκάθετε των ρασοφόρων.Εσύ
        πλαστογραφείς καθημερινά την ιστορία της Πατρίδας μου,κατά πόσο βολεύει τα αφεντηκά σου.
        Ποιόν πλαστογράφησα ανόητε,που γράφεις κρυμένος πίσω από το πλυκτρολόγιο
        σου ? Αν εννοής για τους δολοφόνους του Ελληνισμού,τον Αρμένη Νικηφόρο Φωκά και τον Νίκωνα τον μετανοήται,
        ξεστραβώσου και διάβασε ιστορία,για να μαθαίνεις.
        Αυτή είναι η τελευταία φορά που απαντάω στα βρώμικα σχόλια σου,ανθέλληνα
        εβραιολάγνε !

        Μου αρέσει!

      4. Τι να απαντησεις κακομοιρογλου ;;
        Πώς επικαλεισαι μια κακογουστη πλαστογραφία , ψευδομενος και προσπαθώντας να εξαπατησεις ;;

        Μου αρέσει!

      5. Είπα να μην σου απαντήσω, μισθοφόρε των δολοφόνων του Ελληνισμού.
        Όμως όχι,αφού το θέλεις εβραιοχριστιανέ,θα φας τις φάπες σου,όπως σου αξίζει.
        Στο είπα και θα στο ξαναπώ,έχεις χάρη γελείο ανθρωπάκι,που είσαι καλά κρυμμένος,πίσω απ’το κομπιούτερ σου,***
        *********************************
        Όσο ,για το ποιός είναι πλαστογράφος,έχεις το θράσος άνανδρε
        να γράφεις ανοησίες, προσπαθώντας να κρύψεις την δική σου σκοταδιστική τύφλα…
        Πάρτο χαμπάρι πληρωμένε κονδυλοφόρε,ότι οι Έλληνες δεν χρειάζονται την πλαστογράφηση της ιστορίας,αλλά οι όμοιοί σου που το κάνουν εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια,εξαπατώντας αυτόν τον λαό ,για να μην μάθει την εγκληματική
        σας πορεία,σε βάρος του Ελληνισμου και της ανθρωπότητας.
        Ουέ και αλλοίμονο σας ,αν κάποια μέρα αυτός ο λαός μάθει την πραγματική ιστορία αυτού του τόπου.Δεν θα ξέρετε που να κρυφθείτε και σε ποιόν εγκληματία
        «άγιο» σας να προσευχηθείτε,γιά να σας σώσει απ’την οργή αυτού Έθνους που
        κατ’επανάληψη και διαχρονικά ασελγείτε και τον καταντήσατε ,από φωτοδότη της
        οικουμένης,σε ζητιάνο και καραγκιόζη.
        Ας είναι καλά το βυζαντινορωμέικο κατεστημένο που ακόμα σας προστατεύει.
        Πρόσεξε όμως ανθέλληνα Μούσα,γιατί οι καιροί αλλάζουν ταχύτατα και ορατό είναι ότι οΈλληνας ξυπνάει και ο Ελληνισμός επανέρχεται !
        Και που είσαι,μην τα βάζεις μαζί μου,γιατί θα σε ξεμπροστιάζω,από εδώ και πέρα
        σε κάθε σχολειό σου,κοτούλα ε κοτούλα εβραιορωμέικη και διαχρονικέ πλαστογράφε της ιστορίας του Ελληνισμού.

        Μου αρέσει!

      6. Απατεωνισκο παγανέ..

        δωσε μας μια παραπομπή να διαβασουμε κι εμεις το βιβλίο του Μ.CANARD Le byzance et l arabes , το οποίο μας έλεγες ότι δήθεν έχεις μπροστά σου;;;Βγαλε του μια φωτο ή σκαναρε το εξωφυλλο του να το δουμε κι εμείς να …μορφωθούμε …

        Μου αρέσει!

      7. ΕΛΛΗΝΑ αν δεν γουστάρεις την Ελλάδα έτσι όπως αυτήν την στιγμή είναι,έχεις το ελεύθερο να μεταναστεύσεις σε άλλη πατρίδα!!!

        Μου αρέσει!

  14. η μανία των δήθεν μορφωμένων νεωτεριστών αναθεωρητών (κρυπτογνωστικιστών) με την παράδοση είναι αποκαλυπτική των προθέσεών τους …… καλή η παραπλάνηση αλλά έχει και όρια ….. βέβαια εσείς εκεί το βιολί σας ….. ήρθαν οι δήθεν νεοφώτιστοι να μας αποκαλύψουν την αλήθεια ……. δεν μας αποκαλύπτουν πρώτα ποια γνώση, συλλογική μνήμη ή ευφυία ξεστράβωσε εκείνους …..

    Μου αρέσει!

  15. 18 ωρες την ημερα δουλευαν στα χωραφια
    Σημερα αν σας δωσουν μια τσαπα και μερικα βοδια , οχι 18 ουτε 8 ωρες δεν αντεχετε στο λιοπυρι και τα κρυα να σκαβετε, κατα αλλα αυτος ο λαος ειχε ΓΝΩΘΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ και καιρο για ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ για να αφυπνιστει απο το ιερατειο
    Ας μας πει το δευτερο με ποιο τροπο μαζεψε την αμηθητη ακινητη περιουσια του?

    Μου αρέσει!

  16. Αφιερώνεται

    Στους Λαμπαδιασμένους «αιρετικούς» της
    »Ιεράς Εξετάσεως».
    Στους αμέτρητους νεκρούς, φυλακισμένους
    και καταδιωγμένους των πολύχρονων
    Θρησκευτικών πολέμων.
    Στα Εκατομμύρια δολοφονημένων της
    Γης από »Χριστιανικά» χέρια.
    Στους μεγάλους Έλληνες Πρωτοπόρους και
    Πρωτομάρτυρες, τους Αφορισμένους απο
    τους Πατριάρχες και Δεσποτάδες.
    Σ’ όλους που γνώρισαν τον Κατατρεγμό
    »Ορθοδόξων» Ρασοφώρον,
    γιατί αγωνίστηκαν για την Εθνική,
    Κοινωνική, Πνευματική και Πολιτική
    Αφύπνιση του Λαού μας.
    Και στους … τόσο λίγους κληρικούς
    που τίμησαν τα ράσα τους.

    ……..τις χιλιάδες νεκρούς από τους Θρησκευτικούς πολέμους μετά
    την μεταρρύθμιση του Λουθήρου και του Καλβίνου.

    Την ομαδική εξόντωση που διέταξε ο Φίλιππος Β’ της Ισπανίας
    ενάντια σε καθε »αιρετικό» συστήνοντας δεκαοχτώ δικαστήρια που
    καταδίκαζαν σε θάνατο με φωτιά.

    Τον πάπα Γρηγόριο Δέκατο τρίτο, που διέταξε γενικό πανηγυρισμό
    στη Ρώμη,όταν πληροφορήθηκε την μεγάλη σφαγή της νύχτας του
    Αγίου Βαρθολομαίου.

    Τον Πάπα Πίο των δωδέκατο, που στα χρόνια του 2ου παγκόσμιου πολέμου
    δ ε ν έ σ ω σ ε ο ύ τ ε έ ν α π λ ά σ μ α από την σφαγή
    και δεν βρήκε να ειπει ούτε μια λέξη για τις θηριωδίες
    των χιτλερικών, για τα κρεματόρια, τους ομαδικούς τυφεκισμούς,
    την εξόντωση ολόκληρων πληθυσμών.

    Και ακόμη ποιός οργάνωσε την φυγάδευση των χιτλερικών
    εγκληματιών για την Αμερική;
    Είναι γνωστο. Το Βατικανό!

    »Οι μεγαλύτεροι εχθροί της Ελευθερίας των Ελλήνων
    δεν είναι οι Τούρκοι.
    Είναι οι Έλληνες λαΐκή και κληρικοί του Φαναριού.»

    Γ.Μαυρογιάννη. Ιστορία Ιονίων Νήσων.

    ρασοφοροι συμφορα του έθνους
    Γιώργου Δ.Καρανικολα

    Μου αρέσει!

    1. σας καιει και τα δυο μερια ο Ελληνας παπας!
      αν ειστε παγανακια το μαλλον πιθανον ειναι οτι ανηκετε στα ναζιστικα κατακαθια, αν ειστε αριστεροκομμουνις , ειναι υποχρεωση σας!
      Οταν οι «ελευθερωτες» του εαμ, του ελας και του…εδω γελανε δημοκρατικου;;;στρατου, εμπαιναν σ ενα χωριο κρεμαγαν η βασανιζαν εως θανατου τον παπα, τον δασκαλο και τον γιατρο! κατα την συνηθεια των Τουρκαλαδων!
      Εργα και ημερες εκεινων που υπηρετησαν την ριζοΚλασια! κατ εντολην των «δημοκρατων», Σταλιν, Ζαχαριαδη, Βελουχιωτη, Χοτζα, Αλια και λοιπων σφαγεων
      θα βρω την ομιλια του μακαριστου Χρισοδουλου στην Αγια σοφια του ψυχικου, οταν μιλησε για τον μαρτυρικο κληρο σ ολη την πορεια της νεωτερης ιστοριας!

      Μου αρέσει!

  17. Δεν πα να βγάλει και 1000 βιβλία η Εκκλησία για να ξεπλύνει τη ντροπή της;
    Κρυφό σχολειό ΔΕΝ υπήρξε ΠΟΤΕ.
    Αν πείτε σε οποιονδήποτε καθηγητή ιστορίας, έλληνα ή ξένο, ότι στην οθωμανική αυτοκρατορία απαγορευόταν η ίδρυση σχολείου ή Σχολής θα δακρύσει από τα γέλια.

    Μου αρέσει!

  18. ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΚΤΟΡΑΚΙΑ – ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ΤΑΛΜΟΥΔ ΠΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΜΑΖΕΥΤΗΚΑΝ ΕΔΩ ΜΕΣΑ!

    ΑΣ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

    ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ:

    ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ, ΠΡΑΚΤΟΡΑΚΙΑ; ΤΣΑΚΙΣΤΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΙ ΑΜΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΤΕ ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ! ΑΚΟΜΑ ΔΙΗΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΟΣΑ ΑΚΟΥΓΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΠΠΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΟΥΣΑΝ ΟΤΑΝ ΕΤΡΕΧΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΑ ΠΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΥΣ!!!

    ΑΝ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ, ΑΝΟΙΞΤΕ Π.Χ ΤΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΠΩΣ ΕΜΑΘΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ! ΟΧΙ, Η ΟΚΤΩΗΧΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑΛΜΟΥΔ! ΟΥΤΕ ΤΟ ΨΑΛΤΗΡΙ!

    ΕΙΤΕ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΟΙ ΥΠΟΔΟΥΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΑΝ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥΣ ΧΑΡΗ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΟΥΣ!!! ΞΥΔΙ, ΠΡΑΚΤΟΡΑΚΙΑ!!!

    Μου αρέσει!

    1. «Παπά,κοίτα να αφορίσεις και τα γουρνοτσάρουχά μου, γιατί δεν έχω άλλα» Θ. Κολοκοτρώνης

      Ρήγας Φεραίος έζησε και δημιούργησε την εποχή του ελληνικού διαφωτισμού. Εκείνη τη περίοδο εμφανίζονται έντονα τα σημάδια της ιστορικής αλλοίωσης μιας και τότε έχουμε την έρευνα σε βάθος από του φορείς του διαφωτισμού πάνω στο ελληνικό πνεύμα. Αυτή η τάση αναζήτησης βρίσκει πολλούς Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι σε χώρες του εξωτερικού και ασχολούνται κυρίως με το εμπόριο, να αναζητούν μία νέα ταυτότητα εθνικής συνείδησης βασισμένη στο ένδοξο προγονικό παρελθόν της αρχαίας Ελλάδας. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον άρχισε να ξυπνάει μέσα στον Ρήγα ένας έντονος πατριωτισμός. Ο ίδιος, παρ’ όλο που είχε σπουδάσει στο Πήλιο, στη Κωνσταντινούπολη και στη Μολδοβλαχία, ήταν διονυσιακός τύπος με αρέσκεια στο ξεφάντωμα, στο τραγούδι και το χορό. Εξέδωσε την Επαναστατική Προκήρυξη, τα Δίκαια του Ανθρώπου μέσα στα οποία για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνεται και η δωρεάν παιδεία, το Θούριο, το Σύνταγμα και τον Πατριωτικό ύμνο και τυπώνει τη Χάρτα της Ελλάδος, ένα λεπτομερή χάρτη όπου οι τόποι που χαρτογραφούνται ονομάζονται Ελλάδα, μαζί με αρχαιολογικές σημειώσεις, οι οποίες ακόμα και σήμερα προκαλούν το θαυμασμό.

      Το μεγάλο όραμα του Ρήγα ήταν η Βαλκανική Ένωση. Μια ένωση κρατών που θα αποτελούσε την Ελληνική Δημοκρατία, της οποίας το σύνταγμα θα στηριζόταν πάνω στην αρχαία ελληνική νομοθεσία και δεν θα έκανε διαχωρισμούς μεταξύ των εξουσιών (νομοθετική, δικαστική, εκτελεστική), αλλά θα συμμετείχαν όλοι οι πολίτες στην άσκηση όλων των εξουσιών, δίνοντας το δικαίωμα σε όλους τους Έλληνες να ψηφίζουν. Εκείνο το οποίο ξενίζει αρκετούς στο όραμά του αυτό και δεν είναι ευρέως γνωστό, είναι ότι η έκταση που δίνει στην Ελληνική Δημοκρατία ξεκινάει από τον Δούναβη και φτάνει μέχρι τον Ευφράτη, δεχόμενος ότι μέσα σε αυτή μπορούν να κατοικούν και να συνυπάρχουν οι Έλληνες, οι Βούλγαροι και οι Σέρβοι.

      Με την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς, δόθηκαν ιδιαίτερα προνόμια στο Πατριαρχείο από τον ίδιο το Σουλτάνο. Ο πατριάρχης ήταν υπόλογος μόνο απέναντι στο σουλτάνο για την συμπεριφορά των ορθόδοξων υπηκόων της αυτοκρατορίας ως ηγέτης τους. Ήταν λοιπόν φυσικό πως ο αντί-εξουσιαστικός χαρακτήρας του συντάγματος του Ρήγα ενόχλησε το πατριαρχείο που έβλεπε να χάνει τα ηγετικά του αξιώματα και την εξουσία. Σε μία επιστολή του ο πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε’ παρακινεί και λέει : «Προσέξτε, αν ξεσηκωνόμαστε εναντίον του Σουλτάνου, εναντίον του αφέντη μας, ξεσηκωνόμαστε εναντίον του ίδιου του Θεού, είμαστε αμαρτωλοί «. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι πατριαρχίες του Γρηγορίου του Ε’ συμπίπτουν με αφορισμούς. Ο ένας είναι του Ρήγα, μετά των κλεφτών του Μοριά το 1805, και τέλος ο αφορισμός της ελληνικής επανάστασης του 1821. Η (μυστική) άρση των αφορισμών έγινε όταν ήταν πλέον αργά. Η κίνηση λοιπόν του πατριαρχείου ήταν να εκδώσει ένα αφοριστικό σημείωμα κατά του Ρήγα, που δεν υπάρχει στο αρχείο αφοριστικών του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Ότι έχει διασωθεί είναι από τις εγκύκλιους που έστελνε ο πατριάρχης προς τους διάφορους μητροπολίτες, και ο αφορισμός του Ρήγα* που διασώθηκε είναι εκείνος από τον μητροπολίτη Σμύρνης εκείνης της εποχής, ο οποίος έλαβε την αφοριστική εγκύκλιο. Η ημερομηνία της εγκυκλίου ήταν 1η Δεκεμβρίου 1797. Δύο εβδομάδες (στις 12-15 Δεκεμβρίου) στη Τεργέστη αργότερα ο Ρήγας συλλαμβάνεται και παραδίδεται στους Τούρκους… Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους ο Ρήγας είχε κατορθώσει να εκδώσει κάποια αντίγραφα του νέου συντάγματος στο τυπογραφείο των αδερφών Πούλιου, κάτι που σημαίνει πως κάποιο από αυτά τα αντίγραφα έπεσε στα χέρια του πατριαρχείου.

      Ψηφίστηκαν δύο συντάγματα, της Τροιζήνας και της Επιδαύρου, όπου καθόλου δεν γίνεται αναφορά στο σύνταγμα του Ρήγα,όπου καθόλου δεν γίνεται αναφορά στο σύνταγμα του Ρήγα, έτσι ο απόηχος του έργου του δεν έφθασε ποτέ στο επίσημο νεότερο ελληνικό κράτος.

      «Ω δυστυχία των Γραικών

      Γένος πεπλανημένων

      Πόσα κακά υποφέρετε

      εκ των ιερωμένων»

      h@@p://http—ellinon-anava.pblogs.gr/2012/09/o-apohhos-toy-aforismoy-kai-toy-syntagmatos-toy-rhga.html

      ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΛΟΥΤΗΣΑΝ (ιερατειο) αρπαζωντας τις περιουσιες των Ελληνων , καλο θα ητανε να τα επιστρεψουν ολα πισω , δεν τα χρειαζονται σημερα , αλλωστε αυτο που υποτειθεται οτι πιστευουν δεν αναγνωριζει ΚΟΣΜΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
      ΟΛΑ ΣΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ ΤΩΡΑ

      Μου αρέσει!

  19. Μαρτυρία, πιο προσφατη , από τον βίο του δασκαλόπαπα Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου ο οποίος ηταν παπας και δάσκαλος στην περιφέρεια των Φαράσων της Καππαδοκίας

    «…Την εποχή εκείνη (1866) όμως είχαν ανάγκη από δασκάλους, οπότε ο Μητροπολίτης Παΐσιος ο Β΄ τον χειροτόνησε διάκονο και τον έστειλε στα Φάρασα, για να μάθει τα εγκαταλειμμένα παιδιά γράμματα! Τα έξι ελληνικά μικρά χωριά οι Τούρκοι τα ήθελαν στην αγραμματοσύνη, γι’ αυτό ο π. Αρσένιος, επειδή δεν βρισκόταν άλλος δάσκαλος δέχτηκε να θυσιάσει την μοναχική του ησυχία…

    Στο σχολείο δεν είχε θρανία, αλλά δέρματα από κατσίκες κι έτσι οι Τούρκοι νόμιζαν ότι μάθαινε τα παιδιά να… προσεύχονται! Άλλες φορές τα πήγαινε στο ξωκλήσι της Παναγιάς στη θέση Κάντσι, μέσα σε μια σπηλιά.»

    Μου αρέσει!

  20. Η Καστοριά αναδείχθηκε ως ένα σπουδαίο πνευματικό κέντρο του Βυζαντινού Κράτους, που στα επόμενα χρόνια της Οθωμανοκρατίας περιέπεσε σε παρακμή. Οι συνθήκες κατά τον 15ο και 16ο αι. δεν ευνοούσαν την ανάπτυξη της εκπαίδευσης μεταξύ των υποδούλων, αλλά ακόμη και οι Οθωμανοί δεν φαίνεται να φοιτούσαν σε κάποιο σχολείο μέχρι την ίδρυση του Μενδρεσέ. Την ίδρυση και την λειτουργία των πρώτων υποτυπωδών σχολείων ανέλαβε η εκκλησία, κυρίως μετά την εγκύκλιο του Πατριάρχη Ιερεμία Β’ το 1593, που προέτρεπε τους κατά τόπους επισκόπους να επιληφθούν την ίδρυση σχολείων στις περιοχές τους. Έτσι, ολιγογράμματοι κληρικοί ανέλαβαν την διδαχή ανάγνωσης και γραφής σε απόμερα σημεία, όπως νάρθηκες εκκλησιών και ασκηταριά. Τα σχολεία αυτά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν με τον τόσο παρεξηγημένο όρο ‘’κρυφά’’, καθώς σήμερα επιχειρείται μια πλήρης αποδόμηση του όρου. Η έννοια κρυφά δεν έγκειται στο ότι ήταν άγνωστα στους Οθωμανούς, καθώς τις περισσότερες φορές μάλλον λειτουργούσαν υπό την ανοχή τους, αλλά στο γεγονός ότι η λειτουργία τους τιθόταν συχνά υπό καταστολή, ήταν αποσπασματική και δεν υπήρχε κανένας επίσημος φορέας άσκησής της. Μόνο μετά την έκδοση του Χάττι Χουμαγιούν το 1856 επιτρεπόταν επίσημα σε κάθε εθνοτική κοινότητα η ίδρυση σχολείων.
    ……………………..
    Οι πρώτες μαρτυρίες για ύπαρξη σχολείων στην πόλη της Καστοριάς ανάγονται στα μέσα του 17ου αι. και προέρχονται από τον Κώδικά της Μητρόπολης. Ο Π. Τσαμίσης διασώζει ονόματα δασκάλων της εποχής, καθώς και τις θέσεις των πρώτων σχολείων ‘’του νάρθηκα’’: στη μονή Μαυριώτισσας, στο ασκηταριό της Αγίας Άννας μέσα στον ναό του Αγ. Στεφάνου, στον Αγ. Γεώργιο Βουνού και στον Αγ. Γεώργιο Μουζεβίκη, όπου λειτουργούσε μοναστήρι . Ειδικά ο τελευταίος χώρος σώζεται σήμερα και αποτελεί ένα μικρό κτίσμα πλαγιονάρθηκα (6 Χ 7,5 μ.) διαμορφωμένο σαν σχολική αίθουσα με ένα μικρό ξύλινο πατάρι, όπου διέμενε ο δάσκαλος .
    Ακομη, περι τα μέσα του 17ου αι, οι καστοριανοί έκαναν έκκληση στον συμπατριώτη τους μεγαλέμπορο στην Πόλη Γεώργιο Μάνο Μανωλάκη να συνεισφέρει στην ίδρυση ενός σχολείου, αλλά δεν γνωρίζουμε αν έλαβαν απάντηση.
    Αργότερα στις αρχές του 18ου αι., καστοριανοί απόδημοι ίδρυσαν δύο εκπαιδευτικά ιδρύματα στην πόλη: την Ιερά Εκκλησιαστική Σχολή Καστριώτη (1705) που στεγάστηκε σε κελί της Παναγίας Μουζεβίκη (Άγιος Μηνάς) και το Ελληνικό Φροντιστήριο (1711) που λειτούργησε στο σπίτι των αδελφών Κυρίτζη, στην συνοικία Δραγωτά. Η πρώτη σχολή προετοίμαζε τους μελλοντικούς κληρικούς και η δεύτερη περιλάμβανε τμήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου δίδαξαν σπουδαίοι λόγιοι της εποχής όπως ο Μεθόδιος Ανθρακίτης, ο Σεβαστός Λεοντιάδης και ο Θωμάς Μανδακάσης. Περίπου στα 1800 τα δύο σχολεία μετατράπηκαν σε σχολείο ‘’κοινών γραμμάτων’’ και σε ‘’Ελληνικόν Σχολείον’’, αντίστοιχα με το σημερινό Δημοτικό και Γυμνάσιο. Από τον κώδικα της Μητρόπολης σώζονται αρχεία που αφορούν την χρηματοδότηση των δύο σχολείων και αρκετά ονόματα δασκάλων.

    h..p://istorikakastorias.blogspot.gr/2011/07/1.html

    Μου αρέσει!

  21. Αγαπητές φίλες και φίλοι,
    Από τις πάμπολες απόψεις που αντιπαρατίθενται παραπάνω, εύκολα βγάζει ο κάθε αντικειμενικά ψαγμένος τα ακόλουθα συμπεράσματα:
    1. Ότι οι κάθε μορφής αριστεροί, άρα άθεοι, εχθρεύονται την Εκκλησία και κάθε τι που έχει σχέση μαζί της, ιερείς κ.λ.π.
    2. Ότι πράγματι είναι ημιμαθείς και τούτο διότι αντιπαραθέτουν ιστορικές πηγές μόνον από αριστερούς ιστορικούς
    3. Ότι οι αντίθετης γνώμης των αριστερών, άτομα, πρέπει να διαβάσουν περισσότερο, για τον εαυτό τους και μόνον
    4. Ότι μαθαίνοντας και ερμηνεύοντας σωστά την Ιστορία, δεν πέφτεις θύμα κανενός ημιμαθούς ψευτοαριστερού
    5. Ότι θα είχατε γλυτώσει όλες αυτές τις «κόντρες», αν όλοι είχατε διαβάσει το πραγματικά αξιόλογο βιβλίο του
    Γιώργου Κεκαυμένου «Κρυφό Σχολειό», το οποίο απαντά σε όλες τις απορίες σας και διορθώνει ιστορικούς, όπως ο
    μέγας Γεδεών και άλλοι παλιοί και νέοι γνωστοί προπαγανδιστές της «καλής» Οθωμανικής σκλαβιάς και πολέμιοι
    των «μύθων» που στήριξαν τη ρωμιοσύνη, την Επανάσταση του 21′ και την Ανάσταση του ελληνικού Έθνους και τους
    οποίους οι πραγματικοί Έλληνες αντιλαμβάνονται ως εθνοαποδομητές, που και σήμερα ακόμη προσπαθούν να
    ξαναγυρίσουν τη χώρα μας, σε γερμανο-οθωμανικό ζυγό…
    Αυτά για την ώρα και θα επανέλθω για να απαντήσω σε κάποιους, που μάλλον θα κοντεύουν να πάθουν …
    έμφραγμα, από τα γραφόμενά μου, θεωρώντας με πιθανώς και .. (περιμένω χαρακτηρισμούς…)

    Απλός Έλληνας πολίτης

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.