Η πτώση της βασιλεύουσας

20130525-081917.jpg
«Η Ρωμανία κι αν πέρασεν, ανθεί και φέρει κι άλλο».

Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος

Αιώνες μετά την πτώση της η βασιλεύουσα, στις καρδιές, τον νού και την ψυχή των ελλήνων, αποτελεί τον κεντρικό αλυτρωτικό πόθο του γέννους. Εκφραζόμενο μέσα απο τα χείλη του λαούς μας, με παραδόσεις, δοξασίες, μύθους και ευχές. «Πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας, θα ΄ναι» (Δημοτικό τραγούδι), «Η Ρωμανία κι αν πέρασεν, ανθεί και φέρει κι άλλο» (Δημοτικό του Πόντου), «Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς θα ξυπνήσει και θα απελευθερώσει τη Ρωμιοσύνη» (λαϊκός μύθος). Καλώντας στον υπερπάντων αγώνα τους υπερασπιστές της βασιλεύουσας ο ηρωικός αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος,
κάλεσε με απαράμιλλη αυτοθυσία και ηρωϊσμό, όλους τους κατοίκους της πόλης, λαό, κλήρο, αγρότες, εμπόρους και ανθρώπους των γραμμάτων, να μην λυπηθούν τη ζωή τους και να πέσουν μαχόμενοι για τα ιερά και τα όσια του γέννους, που για αιώνες υπήρξαν η πνευματική και ηθική ικμάδα του λαού μας, στην αχανή λεωφόρο του χρόνου. Και με τον πύρινο λόγο του που τρυπούσε σαν πύρινη ρομφαία τις καρδιές των ηρωικών υπερασπιστών της πόλης, έθρεψε για αιώνες στην ιστορική συνείδηση και την μνήμη του λαού μας, τό όραμα για την ανάκτηση της θρυλικής Ρωμανίας. Και μέσα απο αυτό το ηρωικό ορόσημο της πτώσης της Κωνσταντινούπολης, άντλησαν οι Έλληνες την ηθική δύναμη στα χρόνια που τους σκίαζε το έρεβος και ο «απαραδειγμάτιστος ζυγός» της οθωμανικής δουλείας, για να οργανώσουν και να υλοποιήσουν τον αγώνα της εθνεγερσίας. Το εμπνευσμένο δημοτικό τραγούδι «Σώπασε κυρά Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις πάλι με χρόνους, με καιρούς, πάλι δικά μας θα ‘ναι», έγινε ένα παλίμψηστο ανάστασης του σκλαβωμένου γέννους, προκειμένου να ανακτήσει τις δυνάμεις του για την εθνική και κοινωνική του ελευθερία. Και ακόμα και σήμερα, που περισσότερο απο ποτέ επιβάλλεται ο ελληνισμός να ανασυγκροτηθεί και να εξέλθει απο τις επικίνδυνες ατραπούς της ηθικής και πολιτικής χαύνωσης, στις οποίες τον οδήγησαν η ευμάρεια της ύλης, ο ξέφρενος καταναλωτισμός, ο δεσποτισμός της μηχανής και η ηθική του απομάκρυνση απο τα ιδεώδη του έθνους, τα λόγια του εθνομάρτυρα Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ηχούν σαν ένας νέος θούριος της ελευθερίας.Θα πεί στον ιστορική του ομιλία πρός τους υπερασπιστές ο Παλαιολόγος «Το δε την Πόλιν σοι δούναι ούτε εμόν εστί ούτ΄άλλου τινός των κατοικούντων ενταύθα΄ πάντες γαρ αυτοπροαιρέτως αποθανούμεθα και ου φεισόμεθα της ζωής ημών». Και σε μετάφραση «Δεν θα λυπηθούμε τη ζωή μας, αλλά όλοι, με τη θέλησή μας θα πολεμήσουμε για την πατρίδα μας, την Πόλη, μέχρι θάνάτου, γιατί δεν έχουμε δικαίωμα, να την παραδώσουμε σε εσένα (Μωάμεθ), ούτε εγώ ούτε κανείς άλλος που κατοικεί σ΄αυτή».

Η πτώση της βασιλεύουσας και συνακόλουθα της βυζαντινής αυτοκρατορίας (Ρωμανίας) μπορεί να θεωρείτο αναμενόμενη, με την έννοια ότι υπέκοιτο και αυτή στους νόμους της φθοράς και της τριβής απο τον πανδαμάτορα χρόνο, όλων των μεγάλων ιστορικά αυτοκρατοριών, που χάνουν προϊόντος του χρόνου, την εσωτερική τους συνοχή, την εθνολογική τους ομοιογένεια, την οικονομική τους αυτοδυναμία, το κοινό πολιτισμικό τους όραμα και την εθνική παιδεία, που είναι τα κεντρικά στοιχεία συνοχής μιας μεγάλης γεωγραφικής-πολιτικής ένωσης αυτοκρατορίας. Η παράδοση και ο πολιτισμός όμως των αμιγώς Ελλήνων της πόλης, συνετέλεσαν στο να αποτελέσουν τα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς, χρόνια ηθικής δοκιμασίας των Ελλήνων, εθνικής κριτικής για την αναζήτηση των πολιτισμικών σταθερών του γέννους, μετάνοιας για την απομάκρυνση απο τον μεγάλο εθνικό συνεκτικό ιστό της πίστης και της Ορθοδοξίας, αφού ο παπισμός είχε εισδύσει στην αυτοκρατορία και συνέβαλε στην αλλοτρίωση της πίστης μας και εν τέλει στο να τον οδηγήσουν στην ηθική μεγαλουργία του ’21 και στην ανάκτηση της ελευθερίας. Όμως αξίζει σήμερα αιώνες, μετά απο το μεγαλύτερο ιστορικό μας ορόσημο, να δούμε με κριτική ματιά τα γεγονότα που οδήγησαν στην πτώση της βασιλεύουσας και να αποτελέσει αυτή ένα διαχρονικό μήνυμα εθνικού φρονιματισμού των ελλήνων, για να μην ενσκήψουν στο ευγενές – απο την αδέκαστη ιστορική μοίρα – έθνος των ελλήνων και άλλες συμφορές. Οι παράμετροι που συνετέλεσαν έτσι στην αποδόμηση της αυτοκρατορίας της Ρωμανίας είναι :

(1) Της άλλωσης της πόλης είχαν προηγηθεί μερικά δραματικά γεγονότα που «προετοίμαζαν» σταδιακά την τραγωδία του γέννους. Με αφετηρία την πρώτη πτώση της πόλης στην αλήστου μνήμης Μάχη του Μαντζικέρτ το 1071 μ.Χ. είχε απο τον 11-ο αιώνα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολής, με κέντρο την Μικρά Ασία, κάνει δυναμικά την εμφάνισή του το Μουσουλμανικό τόξο, με την κατάκτηση μεγάλων χριστιανικών-Ορθόδοξων περιοχών, απο τους Σελτζούκους, Τούρκους. Και το γεγονός αυτό, θα ακολουθηθεί απο την σύσταση τουρκικών κρατιδίων και τον επακόλουθο εξισλαμισμό τους, είτε εθελοντικά, είτε βίαια. Και ο εθελοντικός εξισλαμισμός, όπως ευλόγως θα αναρωτάται ο αναγνώστης, ήταν απόρροια της ληστρικής φορολογίας, που επέβαλαν οι βυζαντινοί μεγαλογαιοκτήμονες στις μικρές ελεύθερες ιδιοκτησίες, είτε στην ειδεχθή εξάρτηση, σε όσους ήταν καθολικά εξαρτημένοι απο αυτούς. Για αυτές τις κατηγορίες των κατοίκων, η επιλογή του Ισλάμ, συνιστούσε λύτρωση απο την χυδαία εκμετάλλευση την οποία υφίστατο, όπως επίσης και η επιλογή κρυφά του χριστιανισμού, αφού ο παπισμός είχε εισδύσει σε όλα τα εδάφη της Ρωμανίας.

(2) Ακόμα ελάμβαναν χώρα πλήθος απο επιγαμίες μεταξύ Τούρκων ηγεμόνων και Βυζαντινών πριγκιπισσών ή και συμμαχίες μεταξύ Βυζαντινών και Τούρκων, εναντίον άλλων Χριστιανών και Τούρκων, με αποτέλεσμα μεσομακροπρόθεσμα να αλλοτριωθεί το ελληνοχριστιανικό ιδεώδες της αυτοκρατορίας, που αποτελούσε τον κεντρικό συνεκτικό της ιστό.

(3) Ενώ θα πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι στα χρόνια που προηγήθηκαν της πτώσης της βασιλεύουσας, πλήθος απο εμφύλιες συρράξεις για την διεκδίκηση του αυτοκρατορικού θρόνου, αλλά και ενδοχριστιανικοί πόλεμοι μεταξύ των λαών των Βαλκανίων, με ένα παρεπόμενο χάσμα μεταξύ της πολιτικής ελίτ και του λαού, υπέσκαπταν διαρκώς την ενότητα και την συνοχή της αυτοκρατορίας. Εδώ καθοριστικό ρόλο είχε διαδραματίσει η παπική εκκλησία, που στο όνομα μιας δήθεν αποστολής δυτικών, φράγκικων και λατινικών δυνάμεων, για να αποκρουστούν οι Τούρκοι του Μωάμεθ, επεχειρείτο η αλλοτρίωση του ορθόδοξου χριστιανικού δόγματος στην αυτοκρατορία και η σταδιακή υποκατάστασή του απο τον καθολικισμό. Ωστόσο η προοπτική αυτή ήταν δόλια, αλλά και ανυπόστατη και αν ακόμα υποθέσουμε ότι θα θυσίαζαν οι χριστιανοί την πίστης του, ασπαζόμενοι τον καθολικισμό, για να διασώσουν την ελευθερία τους. Το ιστορικό προηγούμενο της άλωσης της Πόλης απο τους Σταυροφόρους το 1204, που σφετερίζονταν το χριστιανικό όνομα, έπειθε για το αντίθετο. Στην πραγματικότητα η Δύση, επισκοπούσε υλικά και κοσμικά συμφέροντα μακριά απο το αληθές ιδεώδες της Ορθοδοξίας, είχε καταβληθεί απο το σύνδρομο της απληστίας και του εγωισμού και ποτέ αληθινά, δεν θα προσέτρεχε την Χριστιανική βασιλεύουσα, στην προάσπιση της ελευθερίας της.

(4) Μια ακόμα παράμετρος που δραματικά έγειρε την πλάστιγγα για την πτώση της πόλης, ήταν η σοβαρή αμυντική της εξασθένηση. Ο στόλος ο οποίος συνιστούσε τον κεντρικό αμυντικό θώρακα της πόλης, σταδιακά παρηχωρείτο μέσω του εμπορίου και της ναυτιλίας, στις μεγάλες ιταλικές αποικιοκρατικές πόλεις της Γένουας και της Βενετίας.

(5) Τέλος στις κοινωνικές και πολιτικές παραμέτρους, που δρομολόγησαν την αποδόμηση της αυτοκρατορίας του Βυζαντίου-Ρωμανίας, θα πρέπει εμφατικά να τονίσουμε, τα σοβαρότατα λάθη και την ηθική αλλοτρίωση της ηγεσίας της εκκλησίας στην βασιλεύουσα. Μιας ηγεσίας που βουτηγμένη στην ιδιοτέλεια, την απόκτηση πλούτου και στην συγκέντρωση κοσμικής εξουσίας και δόξας, εκφυλίστηκε απο τις κεντρικές κατευθυντηρίους του μαρτυρικού μηνύματος του Χριστού, που ήταν η αγάπη, η προσφορά και η αρωγή πρός τον πλησίον.Όλα τούτα είχαν συμβάλει στον εκμαυλισμό και στην ηθική κατάπτωση του λαού της αυτοκρατορίας, που χωρίς έρμα και ηθικό προσανατολισμό, βυθίζονταν και αυτός στο τέλμα της ηθικής χαύνωσης και στην υπερχειλική ικανοποίηση και μόνο – χωρίς πλέον στόχους και ιδανικά – υλικών οραμάτων.

Ωστόσο σήμερα που ο ελληνισμός έχει εγκλωβιστεί στις επικίνδυνες ατραπούς της χρεοκοπίας και της φαλκίδευσης με έμμεσο τρόπο των εθνικών του δικαίων, ο εορτασμός του μεγαλύτερου ιστορικού οροσήμου του ελληνισμού, δεν πρέπει να αρκεσθεί σε έναν στείρο και μόνο επετειακό χαρακτήρα. Πρέπει να αποτελέσει ένα νέο εγερτήριο θούριο του λαού μας, που θα τον ψυχώσει απο άκρη σε άκρη, κάθε σπιθαμής ελληνικής γής, στην μεγάλη πανστρατιά αποτίναξης της οικονομικής και εθνικής μας συνάμα υποδούλωσης. Να αντιπαλαίψει με όλην του την ηθική και πνευματική ικμάδα, την οικονομική του χειραγώγηση και την αλλοτρίωση του απο τις μεγάλες αξίες και αρετές του γένους. Αυτά είναι τα νέα ηθικά και πολιτικά προτάγματα που υπαγορεύει ο ιστορικός εορτασμός της πτώσης της Ρωμανίας. Που και αυτή βυθισμένη τότε στις έριδες, στην σειρήνες της χλιδής, του πλούτου και κάθε κοσμικής απόλαυσης, αποπροσανατολισμένη έντεχνα απο την Ορθοδοξία, υπο την επήρεια των ιντριγκών της παπικής εκκλησίας και της δήθεν αποστολής βοήθειας απο αυτήν, έχασε τον ηθικό προσανατολισμό της, απόλεσε την πίστη της στον Χριστό και τις κλασικές αξίες αρετής της φυλής και οδηγήθηκε αναπόδραστα στην ηθική και πολιτική αιχμαλωσία.

Επιβάλλεται έτσι σήμερα να εκσυγχρονίσουμε την Δημόσια Διοίκησή μας βασισμένη στην αξιοκρατία και την ορθολογική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού μας. Να αναβαθμίσουμε την Παιδεία μας δίνοντάς της, ηθικό και πατριωτικό προσανατολισμό, εμπνέοντάς της όραμα ευγενές υπηρεσίας του έθνους και της πατρίδας, που παραπαίει σήμερα υιοθετώντας φθηνά και ξεπερασμένα δυτικά πρότυπα πολιτιστικής υποκουλτούρας. Να καταστήσουμε το κράτος μας φιλικό πρός τους πολίτες, που θα τους εμπνέει την αρετή και την προσφορά υπηρεσίας σ΄αυτό. Κράτος-πατρίδα και όχι κέντρο διαφθοράς και υπηρεσίας ξένων επικυρίαρχων οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων.Μόνο τότε μπορεί ο ελληνισμός να ελπίζει και να συμπορευτεί στον μεγάλο αγώνα της πνευματικής άθλησης, με τους άλλους προοδευμένους λαούς της ανθρωπότητας, προσφέροντας και πάλι σ΄αυτήν, ατίμητα δώρα ήθους και πολιτισμού. Τέλος ως ακροτελεύτια παράγραφο τούτο του σημειώματός μας, θα παραθέσουμε τα λόγια του αρχιστράτηγου της εθνεγερσίας μας Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, πρός τους Νέους της Ελλάδος στην Πνύκα, λίγο μετά την απελευθέρωση : «Πρέπει να φυλάξετε την πίστη σας και να την στερεώσετε, όταν επιάσαμε τα άρματα είπαμε πρώτα υπέρ Πίστεως και έπειτα υπέρ Πατρίδος». Το παρόν κείμενό μας δημοσιεύθηκε στην Β΄αρχαιότερη καθημερινή ελληνική εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ» και σε περιοδικά ιστορικού και πολιτικού στοχασμού.

*Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι M.Sc Δ/χος Μηχανικός Ε.Μ.Π.
http://www.panosavramopoulos.bogspot.gr

33 σκέψεις σχετικά με το “Η πτώση της βασιλεύουσας

  1. Η κατασταση μερικα χρονια πριν την αλωση ηταν η ιδια με αυτη που υπαρχει σημερα στην Ελλαδα ενας λαος απαθης που δεν εβλεπε τι του ερχοταν και διαλυμενες Ε.Δ δεν ηταν τυχαιο που οι περισσοτεροι στρατιωτες που υπερασπιζαν την Πολη ηταν ξενοι.Ετσι και τωρα υπαρχουν ορισμενοι κομπλεξικοι που γραφουν εδω στο Ολυμπια και χαιρονται που εχει διαλυθει αυτη την περιοδο ο στρατος στην Ελλαδα και εχουν απαξιωθει οι Ελληνες αξιωματικοι και δεν βλεπουν οι ιδιοι οι αφελεις οτι σε λιγο θα καταληξουν γιουσουφακια στην αυλη καποιου Σειζη.(Για τους νεοτερους που δεν ξερουν ας δουν τον » Ο Χριστος ξανασταυρωνεται» το καλυτερο σηριαλ που εβγαλε ποτε η Ελληνικη τηλεοραση.

    Μου αρέσει!

      1. Επί 400 χρόνια σκλαβιάς και βιασμών,δε μπόρεσαν να καταστρεψουν το Ελληνικο φυλο.
        Επι 10 χρόνια όμως,συνεχους προσμιξης και εισαγωγης αλλοδαπων,ως χωματερη της Ευρωπης,κατεφεραν να διαλυσουν την οικονομια μας και να αποκτησουν περισσοτερα δικαιωματα οι αλλοδαποι στην χωρα μας.
        Επί 2013 χρόνια,δεν κατάφεραν να βγάλουν απ την καρδια και την ψυχη μας τον Αληθινό Θεό και Πίστη.

        Μου αρέσει!

  2. ΚΑΝΕΙΣ σώφρων πολίτης δέν χαίρεται, πού ο Στρατός, οι Ε.Δ., έχουν ήδη ΔΙΑΛΥΘΕΙ.
    ΚΑΝΕΙΣ. Αντιθέτως, η απογοήτευση είναι σκέτο ψυχοπλάκωμα.

    Όμως, τό ΓΕΓΟΝΟΣ, ότι ο Στρατός έχει γίνει τσίρκουλο, αποτελεί παγίαν βούληση καί επιδίωξη τού αγνού, άσπιλου καί αμόλυντου ελληνικού «Λαού», ο οποίος ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ,
    ρέ όόόόόόόλοι λέμε οι αγνοί Λαουτζικαραίοι,
    ξεροσταλιάζουν γλύφοντας μέ τόνους κιτρινιάρικα βρωμερά σάλια, γλύφοντας λέμε,
    κάτι ανεκδιήγητους γλοιώδεις καραγκιοζάκους, πού Ο ΙΔΙΟΣ, επί σκοπώ εξέλεξε,
    ικετεύοντάς τους, γιά νά μήν υπηρετήση τήν Πατρίδα ο στριγγάτος «σπουδαγμένος στά ….Τ.Ε.Ι.», φλώρος τους, καί νά «τοποθετηθή» λόγω ηυξημένων προσόντων κ@λου, στήν μεθοριακή ζώνη τού…Χολαργού.
    Καί γιά νά διορισθή ώς ανθυπασπιστής η φυσική ξανθιά KOLESTON κοράκλα του, καί νά υπηρετεί ώς ….Αξιωματικός στό μεθοριακό επίσης ΣΑΡΟΓΛΕΙΟΝ τού Κολωνακίου.

    Άϊ-Σιχτίρ, διαλυμένε φλώρε «Λαέ», πού μού θέλεις καί Ένοπλες Δυνάμεις, φλώρε.

    Φάε, καταβρόχθισε επί τού παρόντος δυό τόνους ….. «Ρωμανίες» καί αλατοπιπερωμένους …..»Μαρμαρωμένους Βασιλιάδες», ώς οι τού …Άρθρου,
    καί τράβα γιά …ποτάκι, νά γίνης λυώμα στά ξενυχτάδικα κωλόμπαρα, βρίζοντας τήν ανθέλληνα …Μέρκελ.

    Μου αρέσει!

      1. 1345

        Click the image to open in full size. Η κοινωνία της Υστεροβυζαντινής περιόδου συνδέεται άρρηκτα με την πολιτική και οικονομική κατάσταση του κράτους. Tόσο η εσωτερική δομή όσο και η δημογραφική εξέλιξη και η καθημερινή ζωή σκιαγραφούν αναμφισβήτητα μια περίοδο παρακμής.
        Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η αύξηση της δύναμης της αριστοκρατίας σε όλους τους τομείς της ζωής, γεγονός που προκάλεσε οξύτατες αντιθέσεις ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις. Στο ανώτερο κοινωνικό στρώμα ανήκαν οι αριστοκράτες, που συχνά ήταν μέλη της στρατιωτικής αλλά και εκκλησιαστικής εξουσίας. Tο πολυπληθέστερο και πιο παραγωγικό μέρος του πληθυσμού αποτελούνταν από παροίκους και ακτήμονες ή άπορους εργάτες. Oι στρατιώτες και η τάξη των εμπόρων και βιοτεχνών πρέπει να αναφερθούν ως ξεχωριστές ομάδες. Σε ό,τι αφορά την καθημερινή ζωή, η ανάπτυξη της πόλης καθορίστηκε ανάλογα με τον οικονομικό, διοικητικό ή στρατιωτικό της ρόλο. Στην ύπαιθρο, το χωριό και η οικογένεια παρέμειναν και αυτή την περίοδο ως οι βασικότερες μορφές κοινωνικής οργάνωσης. H αυξανόμενη πτώση του βιοτικού επιπέδου, η αριθμητική μείωση του πληθυσμού καθώς και η έντονη κινητικότητά του, αποτελούν σημαντικά δημογραφικά στοιχεία που προϊδεάζουν για την επερχόμενη πτώση του Bυζαντίου.

        Μου αρέσει!

  3. δυο αιωνες πριν ειχε αρχισει η πτωση της βασιλευουσας οταν οι ιταλοι την κατελαβαν κ την απογυμνωσαν. οσο για τον παλαιολογο ηταν ο μοναδικος αυτοκρατωρας που με τη στεψη του στο μυστρα βαδισε στο θανατο του οικειοθελως!!!

    εχει πλειστα παραδειγματα η ιστορια της ελλαδας απο προδοσιες αλλα πραγματικα απο τη μεταπολιτευση κ μετα η ελλαδα σιγα αλλα σταθερα θα βαδιζει στα χναρια του αφανισμου της βασιλευουσας………απλα τωρα το καταλαβαμε!!

    Μου αρέσει!

    1. Οι σταυροφοροι δεν ητανε μονο Ιταλοι.
      Ο κυριος υπευθυνος ητανε ο ποντιφηκας.
      Ο Βαρθολομαιος ειναι ο πρωτος Πατριαρχης
      που παρεστη σε ενθρονηση ποντιφηκα,
      μετα απο 8 αιωνες απουσιας.
      Ο λαλιστατος Σεραφειμ Πειραιως δεν ειπε τιποτε για το γεγονος.Γιατι;;
      Τι ετοιμαζει ο οικολογος και διεθνιστης Βαρθολομαιος με τον ποντιφηκα;;

      Μου αρέσει!

      1. O ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΟΛΑ!
        ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΡΥΒΕΤΑΙ…..ΚΑΝΕΙ ΑΓΩΝΑ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΚΟ!
        ΘΑ ΤΟΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΙ ΑΥΤΟΝ (ΑΣ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ Η ΦΡΑΣΙΣ) ΑΠ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ
        ΑΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΜΕΙΝΑΝ..

        Μου αρέσει!

    2. * Barbara * αγαπητη,! και αυτη η ημερομηνια εχει αρχη το 13,!!! και ηταν # 13 Απριλιου 1204 #,!!! ημερα Τριτη.!!!!!!!!!!!!

      Μου αρέσει!

      1. 1204

        13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1204:ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΑΤΙΝΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΥΣ-ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ,ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ!

        Γραψτε τα ρε παιδια αναλυτικα…..να καταλαβουμε τι λετε….

        Μισω σκετους τους….αριθμους….

        Μου αρέσει!

  4. Στήν διάρκεια τής Βυζαντινής αυτοκρατορίας πόσοι Έλληνες αυτοκράτορες βασίλευσαν???ΑΝ κάποιος γνωρίζει άς το καταθέσει παρακαλώ πολύ……..

    Μου αρέσει!

  5. Το κατά Σάββατο συμπίλημα.

    Τι σχέση έχει η πολυεθνική Ρωμανία (δηλαδή η εξέλιξη της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας – όπως και η λέξη δηλώνει) με την Ελλάδα και τους Έλληνες;
    Βέβαια, το ανώτερο ιερατείο της «Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας» για ιδιοτελείς σκοπούς χρησιμοποιεί και σήμερα τον όρο. Είναι απολαυστική η
    απάντηση (για το θέμα αυτό) του πρώην προέδρου της Δημοκρατίας κ. Χρήστου Σαρτζετάκη προς τον πρωθιερέα και ομότιμο καθηγητή της θεολογικής σχολής κ. Γεώργιο Μεταλληνό.

    Αναφέρεται τι (φέρεται να) είπε ο Παλαιολόγος. Όμως, δεν γίνεται μνεία για το τι έλεγαν ο Γεώργιος Γεννάδιος (ο μετά την άλωση υπό του Μωάμεθ του Πορθητή εγκατασταθείς πατριάρχης), ο Λουκάς Νοταράς (πριν ονομασθεί Μέγας Δούκας) και το συνοδόν ανώτερο ιερατείο.
    Βέβαια στην παρ. 5 κάτι αναφέρεται, στρογγυλευμένα, για να μη δυσαρεστηθούν κάποιοι.

    Ο όρος ελληνοχριστιανισμός (και συναφή) κάνει την εμφάνισή του (για πρώτη
    φορά) το 19ο αιώνα και από τότε πήρε, από διάφορους αγύρτες (κυρίως ρασοφόρους), «μεταφυσική» διάσταση.

    Ο ισλαμισμός επικράτησε (στις ανατολικές επαρχίες της αυτοκρατορίας) λόγω των διωγμών που είχαν εξαπολυθεί από τους «ορθόδοξους» κατά των «αιρετικών» και γιατί έδινε απαντήσεις στα τρέχοντα προβλήματά τους.

    Και άλλα πολλά θα μπορούσαν να γραφούν, αλλά σκοπός του σχολίου μου δεν είναι η αντιπαράθεση επί του θέματος αλλά για να διατυπώσω την άποψη : οι επώνυμες αναρτήσεις αυτού του είδους δεν αποσκοπούν στην έγκυρη ενημέρωση των επισκεπτών της ιστοσελίδας, αλλά στην αυτοπροβολή
    «πονηρού πολιτευτή» προς άγρα ψήφων.

    Μου αρέσει!

    1. Είναι ακριβώς όπως τα γράφεις. Δυστυχώς, λίγοι γνωρίζουν την αλήθεια. Ακόμη χειρότερα, οι πολλοί δεν θέλουν να την μάθουν, είναι βολεμένοι στις μεταφυσικές τους εμμονές… βλέπεις η θρησκοληψία και η συνομωσιολογία ταιριάζουν με συγκεκριμένες πολιτικές αντιλήψεις.

      Μου αρέσει!

    2. Παναγιώτη Γεννηματά
      Ελλάς: Δύση ή Ανατολή; Ο ακοινώνητος εκσυγχρονισμός του νεολληνικού κράτους.

      Εκδόσεις ΡΟΕΣ

      “Η σημερινή Ελλάδα παραμένει κατ’ ουσίαν απόλυτα εξωευρωπαϊκή και δυσκολεύεται να ευθυγραμμιστεί με τον σκληρό ευρωπαϊκό πυρήνα. Ο εκδυτικισμός της είναι μιμητικός και προσποιητός. Η κληρονομιά του ύστερου Βυζαντίου (θεοκρατική ανατολική παράδοση, αντιδυτισμός, κρατικομονοπωλιακή οικονομία και ιδεολογία της διαμεσολάβησης) εξακολουθεί να υπερκαθορίζει ως σήμερα ασφυκτικά την υποτιθέμενη «εθνική ταυτότητα». Αλλά η αλήθεια πρέπει να συνειδητοποιηθεί: η ανθρωπολογία της ανατολικής ορθοδοξίας είναι επιεικώς προκατακλυσμιαία. Τα πρότυπα του Βυζαντίου είναι προς αποφυγήν και το κόστος του για τον νεοελληνισμό έχει υπάρξει ιλιγγιώδες. Πρέπει να ξεπεράσουμε την υπνωτική επιρροή που ασκεί επάνω μας η φαινομενική του μεγαλοσύνη. Η πρόκληση της εθνικής υπέρβασης των βυζαντινών καταβολών, όσο κι αν εκ πρώτης όψεως φαίνεται ίσως ανεδαφική και «προδοτική» απέναντι στη διαχρονική «εθνική ταυτότητα», ιστορικά παραμένει επιτακτική. Δεν ζητείται βεβαίως η εκούσια αλλοτρίωση εν ονόματι ενός καινούργιου ευρωπαϊκού προσωπείου. Ζητείται μια σύγχρονη νεοελληνική αλήθεια, μια νέα σύνθεση, ικανή να εξασφαλίσει τη δημιουργικότερη εθνική συμμετοχή στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο γίγνεσθαι – θεμελιωμένη σε μια νέα παραγωγική αντίληψη στην οικονομία και ένα νέο μορφωτικό πρότυπο στην παιδεία.”

      Μου αρέσει!

  6. Όλες οι αυτοκρατορίες πέφτουν εκ των έσω.
    Την κερκόπορτα μεταφορικά και πιθανώς κυριολεκτικά την άνοιξε το ανθενωτικό παπαδαριό που προτιμούσε σκούφια τουρκική παρά τιάρα παπική με το αζημίωτο φυσικά, όπως απέδειξε η ιστορία στην συνέχεια.

    Αυτή φυσικά ήταν η χαριστική βολή και όχι η κύρια αιτία της πτώσης της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
    Το «Βυζάντιο»(νεολογισμός) κατέρρευσε νομοτελειακά, αφού είχε ολοκληρώσει την ιστορική του πορεία.
    Αυτό το είχαν καταλάβει συνειδητά ή ασυνείδητα ακόμα και οι ίδιοι οι ρωμιοί.
    Ο κόσμος προχωράει μπροστά και όποιος μένει πίσω κολλημένος στις ιδεοληψίες, στα πάθη και στις αδυναμίες του αργά ή γρήγορα θα ξεπεραστεί από τις εξελίξεις.

    Όσο ψηλά τείχη και αν ορθώσει, θα βρεθεί κάποια στιγμή το αντίστοιχο τηλεβόλο να τα γκρεμίσει , αν στο μεταξύ δεν καταρρεύσουν από μόνα τους.

    Η επιστροφή στο παρελθόν ποτέ δεν αποτελεί λύση.
    Μαθαίνουμε από τα λάθη μας και προχωράμε μπροστά.

    Μου αρέσει!

    1. Για το ποιος ανοιξε την κερκοπορτα,ξαναδιαβασε την ιστορια.
      Καμμια σχεση με αυτα που λες.
      Που δια της πλαγιας οδου θελεις να περασης το μηνυμα
      οτι ισως ιερεις να το εκαναν.Περιουσιοι το εκαναν.
      Οπως παντα ανα τους αιωνες συνεργαζονται με τους εχθρους των Ελληνων.

      Μου αρέσει!

    2. Πες μας Ναόμη και για τον Πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε’..
      «Ελάτε ωρέ ρωμιοί να φάτε κρέας από τον Πατριάρχη σας»
      Ποιοι το έκραζαν;

      Μου αρέσει!

    3. Mετά τη λειτουργία του Πάσχα (10 Απριλίου 1821) ο Γρηγόριος συνελήφθη, κηρύχθηκε έκπτωτος και φυλακίστηκε. Το απόγευμα της ίδιας μέρας απαγχονίστηκε στην κεντρική πύλη του Πατριαρχείου, όπου παρέμεινε κρεμασμένος για τρεις ημέρες, εξευτελιζόμενος από τον όχλο.

      H κεντρική πύλη του Πατριαρχείου, όπου απαγχονίστηκε ο Γρηγόριος Ε΄, η οποία παραμένει κλειστή ως σήμερα
      Κατόπιν, μια ομάδα τριών Εβραίων αγόρασαν το πτώμα του, το περιέφεραν στους δρόμους και το έριξαν στον Κεράτιο κόλπο. Τα ονόματα των τριών αυτών Εβραίων ήταν Μουτάλ, Μπιταχί και Λεβύ.[14]. Τη σκηνή της περιφοράς του σκηνώματος από τους τρεις Εβραίους έχει αποδώσει παραστατικά σε πίνακά του ο γερμανός ζωγράφος Πέτερ φον Ες. Ένας Κεφαλονίτης πλοίαρχος, ονόματι Νικόλαος Σκλάβος, βρήκε το σκήνωμα και το μετέφερε στην Οδησσό, όπου και ετάφη στον ελληνικό ναό της Αγίας Τριάδος. Από εκεί ανακομίστηκε στην Αθήνα, 50 χρόνια μετά, και έκτοτε φυλάσσεται σε μαρμάρινη λάρνακα στο Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών.

      Μου αρέσει!

    4. Ειναι οι ιδιοι που χιλιαδες χρονια αποζητουν την καταστροφη του Ελληνικου Εθνους.
      Ειναι οι ιδιοι που πρωτοστατησαν στις σφαγες της Χιου,της Ναουσας και τοσων αλλων.
      Ειναι οι ιδιοι που χρηματοδοτησαν τον σουλτανο ,ωστε η Θεσσαλονικη να μην απελευθερωθη.
      Ειναι οι ιδιοι που ως νεοτουρκοι κατεσφαξαν τον Ελληνισμο του Ποντου και της Ιωνιας.
      Ειναι οι ιδιοι που συνεχιζουν να ρημαζουν την Ελλαδα με τις τραπεζες τους.
      Ειναι αυτοι που ο Κολοκοτρωνης εσφαξε για να λυτρωθη το Εθνος.
      Ειναι αυτοι που απο το παρασκηνιο κινουν τα νηματα και κατεστρεψαν για αλλη μια φορα την Ελλαδα και την Κυπρο.

      Μου αρέσει!

      1. Ολυμπια…..
        ανοιξε και μια κοινωνικη σελιδα…….
        πολλες οι προξενητρες…..
        μη παει στραφι το ταλεντο τους….

        Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.