Τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου: «Νταβατζήδες» και στην ιστορία;

ΚΑΙ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ «ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ» ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΙΣΤΑΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ; ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ;

 megas-alexandros

Με τίτλο «Γιατί ο τάφος του Μ.Αλεξάνδρου δεν βρίσκεται στην Αμφίπολη», το «Βήμα» δημοσιεύει σήμερα ένα άρθρο για τον τάφο του Μ.Αλεξάνδρου.

«Από την Βόρεια Ελλάδα ως την Κρήτη και εν συνεχεία πέραν των ελληνικών συνόρων – ας είναι καλά το διαδίκτυο – βοά ο κόσμος, ότι σ΄ αυτόν τον εντυπωσιακό πράγματι, τύμβο της Αμφίπολης, που ανασκάπτεται τα τελευταία δύο χρόνια βρίσκεται θαμμένος ο Μέγας Αλέξανδρος. Από πού κι ως πού; Μα, ένας τόσο μεγάλος τύμβος μόνον έναν πολύ μεγάλο βασιλιά θα μπορούσε να κρύβει, είναι η αφελής απάντηση, η οποία μάλιστα γίνεται πιστευτή!» αναφέρει συγκεκριμένα σε σημερινό δημοσίευμά της.

Καλά και που ξέρουν οι «αρχαιολόγοι» του Λαμπρακιστάν που βρίσκεται ο τάφος του Μ.Αλεξάνδρου; Μήπως φοβούνται κάτι συγκεκριμένο για την Αμφίπολη;

Διαβάστε τι δημοσιεύει σήμερα το «Βήμα» και τα συμπεράσματα είναι δικά σας: 

Τι χρειάζεται η Ιστορία αν τα παραμύθια είναι περισσότερο δελεαστικά και πιστευτά; Προφανώς για να αποκοιμίζουν τους ανθρώπους. Ματαίως αρχαιολόγοι και ιστορικοί προσπαθούν αυτές τις ημέρες να αντιπαρατάξουν ιστορικές πηγές και γνώση αιώνων για τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα το 323 π.Χ. ως την ταφή του, η οποία επ΄ ουδενί αναφέρεται ότι μπορεί να είχε γίνει στην Αμφίπολη. Από την Βόρεια Ελλάδα ως την Κρήτη και εν συνεχεία πέραν των ελληνικών συνόρων – ας είναι καλά το διαδίκτυο – βοά ο κόσμος, ότι σ΄ αυτόν τον εντυπωσιακό πράγματι, τύμβο της Αμφίπολης, που ανασκάπτεται τα τελευταία δύο χρόνια βρίσκεται θαμμένος ο Μέγας Αλέξανδρος. Από πού κι ως πού; Μα, ένας τόσο μεγάλος τύμβος μόνον έναν πολύ μεγάλο βασιλιά θα μπορούσε να κρύβει, είναι η αφελής απάντηση, η οποία μάλιστα γίνεται πιστευτή!

Ούτε η χλιαρή ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού έχει βάλει τα πράγματα στη θέση τους. «Το εύρημα της Αμφίπολης είναι οπωσδήποτε ιδιαίτερα σημαντικό, όμως πριν προχωρήσει η ανασκαφική έρευνα, οποιαδήποτε ερμηνεία και πολύ περισσότερο οποιαδήποτε ταύτιση με ιστορικά πρόσωπα στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και είναι παρακινδυνευμένη», αναφέρει. Από τη μεριά της όμως η προϊσταμένη της ΚΗ΄ Εφορείας Αρχαιοτήτων και ανασκαφέας του τύμβου κυρία Αικατερίνη Περιστέρη μπορεί να μην έχει αναφερθεί ποτέ δημοσίως στον Μέγα Αλέξανδρο (σημειωτέον πέρυσι διαρρεόταν η πληροφορία ότι πρόκειται για τον τάφο της Ρωξάνης και του Αλέξανδρου Δ ΄) αλλά ούτε και εμφανίσθηκε να το διαψεύσει. Και από την άλλη οι αρχές της πόλης κάνουν ό,τι μπορούν για να συνδαυλίσουν την υπόθεση, προφανέστατα για λόγους, που ουδεμία σχέση έχουν με την αρχαιολογία και την ιστορία αλλά με την προσωπική προβολή.

Επί των γεγονότων τώρα: Ο τύμβος που αποκαλύπτεται στη θέση Καστά της Αμφίπολης διαθέτει κτιστό περίβολο εξαιρετικής κατασκευής, που φθάνει σε ύψος τριών μέτρων και αποτελείται από βάσεις, ορθοστάτες, ανωδομή και επιστέψεις από λευκό μάρμαρο της Θάσου. Η περιφέρεια του τύμβου είναι περί τα 500 μέτρα από τα οποία έχουν ανασκαφεί τα 405 ενώ η χρονολόγησή του ορίζεται στα τέλη του 4ου π.Χ. αιώνα. Στα μεταγενέστερα της κατασκευής του χρόνια όμως το μνημείο καταστράφηκε με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί πολλά αρχιτεκτονικά μέλη του, κάποια από τα οποία εντοπίσθηκαν από την έρευνα της Εφορείας σπαρμένα στην περιοχή όπου βρίσκεται ο περίφημος Λέων της Αμφίπολης. Μία εκδοχή μάλιστα τον θέλει να ήταν τοποθετημένος στην κορυφή του χωμάτινου τύμβου. Ας σημειωθεί όμως ότι ο τύμβος της Αμφίπολης δεν είναι νέο «εύρημα», αντίθετα οι πρώτες ανασκαφές στη θέση Καστά είχαν αρχίσει στην δεκαετία του ’60 από τον αείμνηστο αρχαιολόγο Δ. Λαζαρίδη.

Το κυρίως ερώτημα, τι μπορεί να εμπεριέχει η τούμπα δεν μπορεί να απαντηθεί άμεσα, λόγω της πολύχρονης ανασκαφής που θα απαιτηθεί και αντίστοιχα ενός μεγάλου προϋπολογισμού σε εποχές ισχνών αγελάδων. Σε κάθε περίπτωση όμως, σοβαροί αρχαιολόγοι και γνώστες της μακεδονικής γης υποστηρίζουν, ότι ναι μεν το μνημείο είναι σημαντικό, όχι όμως, ουδεμία έχει σχέση με τον Μέγα Αλέξανδρο.

Σύμφωνα με τις αρχαίες πηγές δύο χρόνια μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου – διάστημα κατά το οποίο εκείνος είχε ταριχευθεί ενώ ταυτόχρονα κατασκευαζόταν η πολύτιμη, χρυσή αρμάμαξα για την μεταφορά του – άρχισε η πορεία από τη Βαβυλώνα προς το μαντείο του Αμμωνα, όπως θεωρείται ότι ήταν η επιθυμία του. Την άμαξα ακολουθούσε και προστάτευε στρατιωτική φρουρά αλλά και μεγάλη τεχνιτών είτε για να ανοίγουν δρόμους είτε για να επισκευάζουν την κατασκευή.

Κατά τον Διόδωρο όμως στα σύνορα Συρίας και Αιγύπτου συνάντησε την πομπή ο Πτολεμαίος και «έκλεψε» τη σορό, την οποία και μετέφερε στην Αλεξάνδρεια θέλοντας να ισχυροποιήσει έτσι τη θέση του στην περιοχή αυτή ιδρύοντας ένα ανεξάρτητο βασίλειο. Γιατί αν ο Περδίκκας είχε το δακτυλίδι του Αλέξανδρου εκείνος είχε τον ίδιο! Σύμφωνα με τον Κούρτιο εξάλλου η σορός του Αλέξανδρου δεν μεταφέρθηκε κατ΄ ευθείαν στην Αλεξάνδρεια αλλά πρώτα στην Μέμφιδα ώσπου να κατασκευαστεί το λαμπρό τέμενος που θα την φιλοξενούσε. Πρόκειται για το μεγαλοπρεπές μαυσωλείο, που έμεινε γνωστό στην Αλεξάνδρεια ως «Σώμα» ή «Σήμα».

Πολλοί ήταν οι γνωστοί άνδρες που επισκέφθηκαν το μαυσωλείο στη συνέχεια, μεταξύ των οποίων ο Iούλιος Καίσαρας το 45 π.Χ. σύμφωνα με μαρτυρίες του Σουετόνιου και του Λουκιανού (λέγεται ότι έσπασε ένα κομμάτι τής μύτης τού νεκρού ήταν πήγε να τον αγγίξει), ενώ ο Αύγουστος κατέθεσε στεφάνι μετά την νίκη του κατά του Μάρκου Αντώνιου και της Κλεοπάτρας στο Ακτιο το 31 π.Χ. και την κατάκτηση της Αλεξάνδρειας το 30 π.Χ. Αναφέρεται μάλιστα ότι, όταν οι οδηγοί του θέλησαν να τον πάνε και στους τάφους της Πτολεμαϊκής Δυναστείας, εκείνος απάντησε πως «Ηρθα να δω έναν βασιλιά και όχι νεκρούς». Λίγο νωρίτερα πάντως η Κλεοπάτρα είχε αφαιρέσει μεγάλη ποσότητα χρυσού από τον τάφο, προκειμένου να τον χρησιμοποιήσει για τις ανάγκες του πολέμου της εναντίον της Ρώμης. Και νωρίτερα αυτής ακόμη, ένας άλλος Πτολεμαίος, ο επονομαζόμενος Παρείσακτος ή Κόκκης (107-68 πΧ) είχε αντικαταστήσει το χρυσό φέ­ρετρο με γυάλινο.

Πολλές ακόμη αναφορές υπάρχουν για τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια, οι οποίες σταματούν ωστόσο απότομα στα τέλη του 4ου μ.Χ. αιώνα, όταν στην μεγάλη επίθεση των χριστιανών της πόλης υπό τον πατριάρχη Θεόφιλο εναντίον των εθνικών ισοπεδώθηκαν το Σεράπειον, το Μουσείον και η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας ενώ το μαυσωλείο «εξαφανίσθηκε» μέσα στα χαλάσματα… Λίγο αργότερα έτσι ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος θα μπορούσε να πει με ειρωνεία το περίφημο «Πού γαρ, ειπέ μοι, το Σήμα Αλεξάνδρου;».

Εκτοτε ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου αναζητείται στα πιο πιθανά αλλά και απίθανα μέρη. Από την έρημο Σίουα της Αιγύπτου (όπου η χώρα έγινε διεθνώς ρεζίλι εξ αιτίας ελληνίδας αρχαιολόγου που ισχυριζόταν ότι είχε βρει τον Αλέξανδρο) ως τη Βενετία στον ναό του Αγίου Μάρκου κι από εκεί ως το Ουζμπεκιστάν ή και ως την Αυστραλία. Κατόπιν αυτών φυσικά, γιατί όχι στην Αμφίπολη, ίσως αναρωτηθούν κάποιοι, μόνον που η πιθανότητα μιας επικείμενης γελοιοποίησης – στο κάτω – κάτω μπορεί ο τύμβος να είναι απλώς …κενός – καλόν θα είναι να βρίσκεται στο μυαλό καθενός.

makeleio.gr

58 σκέψεις σχετικά με το “Τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου: «Νταβατζήδες» και στην ιστορία;

  1. Καλόν είναι να βρεθεί ο τάφος του μεγάλου αυτού στρατηλάτου. Αν όμως δεν βρεθεί, δεν έχει σημασία: «ανδρών γαρ επιφανών, πάσα γη τάφος»…

    Μου αρέσει!

  2. Μια χαρά τα λέει το Βήμα και καλό θα είναι να επιδείξουμε λίγη σοβαρότητα, για να μη γίνουμε διεθνώς ρεζίλι σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα.

    Εκτός αν το… έγκυρο «Μακελειό» αμφισβητεί τις ιστορικές πηγές.

    Όσο για το υποννούμενο περί Ιωάννου Χρυσοστόμου, βασίζεται (κατά τη συνήθη πρακτική) σε μια απομονωμένη φράση του, κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης περί του αν ο Αλέξανδρος ήταν θεός. Η δε «έπαρση» υπάρχει μόνο στην φαντασία του αρθρογράφου.

    Μου αρέσει!

    1. Οι αρχαιολόγοι κρατούν αποστάσεις γιατί ακόμη δεν έχουν μπει μέσα, πράγμα ορθό και λογικό. Το Βήμα κάνει αυτό που υποτίθεται ότι κατηγορεί, απλά από την άλλη πλευρά: προσπαθεί να αποδείξει γιατί ΔΕΝ είναι του Μ. Αλεξάνδρου ο τάφος, πριν καλά καλά βρεθεί η είσοδος, και επιχειρεί να υποβαθμίσει το θέμα. Κάθε άλλο παρά σοβαρό είναι το άρθρο.

      Ας τον ανοίξουμε πρώτα τον τάφο, και ύστερα μιλάμε. Δεν υπάρχει περίπτωση διεθνώς ρεζιλιού, όπως, λέτε, αλλά προβολής, ακόμη και αν ο τύμβος είναι κενός, εξάλλου τα ξένα ΜΜΕ από μόνα τους εικάζουν διάφορες θεωρίες. Ρεζίλι γίνονται μόνο εκείνοι που επιχειρούν να φτιάξουν ναούς από τσιμέντα και φορμάικες, και απ’ ό,τι ακούω βγάζουν σπυριά και μόνο στο άκουσμα της θεωρίας ότι ο τάφος του Μακεδόνα μπορεί να βρίσκεται στην Αμφίπολη… 😀

      Μου αρέσει!

    2. Ο δημοσιογράφος κάνει μια ανάλυση με βάση τη λογική, η οποία (δυστυχώς) υπαγορεύει ότι είναι απίθανο να πρόκειται για τον Μέγα Αλέξανδρο.

      Μακάρι να διαψευστούν οι υποθέσεις της εφημερίδας, αλλά μέχρι τότε η σοβαρότητα υποδεικνύει επιφυλακτική στάση (ακριβώς δηλαδή όπως αυτό που είπες: πρώτα να τον ανοίξουν και μετά μιλάμε). Υπενθυμίζω την περίπτωση της Σουλβατζή.

      Θεωρίες και εικασίες που συναρπάζουν την κοινή γνώμη είναι φυσιολογικό να γίνονται, δεν σημαίνει πως έχουν βάση κιόλας.

      Μου αρέσει!

  3. Καλυτερα να κραξουν το υπουργειο που εδω και 4 χρονια, δεν δινει τα χρηματα ωστε να τελειωσει η ανασκαφη.
    ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ, εχουν την Μακεδονια χεσμενη.
    Αναρωτιεμαι τι θα εκαναν αν κατι αναλογο βρισκοταν στην Αθηνα.
    Το σιγουρο ειναι πως κατι μεγαλο κρυβεται εκει στην Αμφιπολη.

    Μου αρέσει!

    1. επστ Νικο, εξηντα χρονια ερευναται η περιοχη!
      Τα τελευταια 4 χρονια τα ευρηματα ειναι ανησυχητικα για τους Πλαστογραφους!
      Ετοιμαζεται ο μεγας συμβιβασμος, υπο την καθοδηγηση των αδελφων του κολλεγιου με τα Σκοπια, και να σου σκασει αδιαμφισβητητο ταφικο μνημειο, το μεγαλυτερο στο κοσμο, που να αποδεικνυει την Ελληνικοτητα της Μακεδονικης γης;;;;
      τα θυμαστε πως ο κυρ αντιπροεδρος σταματησε μαζι με κεινον τον Μοσκωφ την ανασκαφη της Σουλφατζη στην Αιγυπτο;;
      Για μια φορα θα εβγαινα στους δρομους, να φωναξω!
      Ζητωντας απο τους Αθλιους την επισπευση των ανακαφικων εργασιων!
      Στην αμφιπολη αλλα και στην Ιερα οδο, οπου καλυπτονται με μπαζα τα ευρηματα γιατι αν βρεθουν εκει πως θα γινει το τζαμι;;;

      Αλλα υπαρχουν ηλιθιοι να βλεπουν σωτηρες τους νεκροθαφτες της ελληνικοτητας, τον αριστερατζικο αχταρμα των επαγγελατιων ανθελληνων του Συριζα!
      Που στον τρισχιλιετη και πλεον ελληνισμο της Ηπειρου, βορειου και νοτιου, ελληνες της …διασπορας!
      Κατι σαν τους ελληνες της Αυστραλιας και του …Τιμπουκτου!
      ζωα!
      ε ζωα!

      Μου αρέσει!

    1. Δεν είναι τόσο το να μη βρεθεί στην Αμφίπολη, πιο πολύ είναι η προσπάθεια υποβάθμισης του θέματος και της σημασίας του, αν όντως βρεθεί εκεί (εντός Μακεδονίας). Θυμίζει δηλώσεις του Πάγκαλου όταν η Λ. Σουβαλτζή έκανε τις δικές της ανασκαφές, όπου έλεγε (ο Πάγκαλος) πως «δεν είναι καλό να βρεθεί και να αναδειχθεί, διότι ανεβάζει έτσι το φρόνημα των Ελλήνων, πράγμα που κάνει κακό (sic) για την πολιτική».

      Μου αρέσει!

    1. Φίλε, κόψε την μπαρούφα.
      Από τη στιγμή που δε μας παρουσιάζεις κάτι επιστημονικό, τι την θέλεις τη σάλτσα;

      Μου αρέσει!

  4. Kαι μονο η αναφορα του ονοματος του Μ.Αλεξανδρου προκαλει εθνικιστικη υπερηφανεια στους Ελληνες και αυτο δεν αρεσει στην ληστοσυμμορια που φοβαται τον Ελληνσμο και τον πολεμα ιδιαιτερα τωρα σε ολη την Μεσογειο.Θελουν να εξαφανισουν τις αναφορες των λαων στην Ελληνιστικη περιοδο που τους εδωσε τα φωτα και στον δημιουργο της .Προφανως ειναι μια μαχη υλιστων φαντασιοπληκτων δολιων θρησκοληπτων με ανθρωπους με αυτονομη σκεψη και συνειδηση.Δεν ειναι κατι νεο.

    Μου αρέσει!

  5. «»» Από την έρημο Σίουα της Αιγύπτου (όπου η χώρα έγινε διεθνώς ρεζίλι εξ αιτίας ελληνίδας αρχαιολόγου που ισχυριζόταν ότι είχε βρει τον Αλέξανδρο)»»»

    Σιγά που έγινε διεθνώς ρελίζι η χώρα. Νομίζει κανείς ότι οι άλλες χώρες άλλο καυμό δεν είχαν παρά να παρακολουθούν την ιστορία με την Σουλβατζή; Ούτε που το έμαθαν οι περισσότεροι στο εξωτερικό.

    Διεθνώς ρεζίλι την χώρα την κάνει η κυβερνησή μας… Εδώ ναι ― ΝΑΑΑ τα άρθρα και τα σχόλια στο εξωτερικό.

    Μου αρέσει!

    1. Συμφωνώ. Η Σουβαλτζή δεν μπόρεσε ποτέ να μπει μέσα στον τάφο, και να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει το οτιδήποτε γιατί η πολιτική ηγεσία τότε, και συγκεκριμένα το δίδυμο Πάγκαλος-Βενιζέλος έδωσαν εντολή για την άμεση διακοπή των ανασκαφών, προκειμένου να μη χαλάσει η εξωτερική πολιτική τους. Αποτέλεσμα: Τα ευρήματα πλημμύρισαν και (μάλλον) καταστράφηκαν. Όποιος υποστηρίζει πως έγινε ρεζίλι η αρχαιολόγος, προφανώς δηλώνει άγνοια και υπηρετεί πολιτικές (κατ’ εμέ) σκοπιμότητες. Το Βήμα, μέσα από το άρθρο του παραβλέπει το ότι οι αρχαιολόγοι περιμένουν πρώτα να μπουν μέσα και ύστερα να κάνουν δηλώσεις, και «εξοργίζεται» που δεν έχουν ήδη διαψεύσει τα περί Αλεξάνδρου, λες και γνωρίζουν οι ίδιοι με σιγουριά εκ των προτέρων.

      Μου αρέσει!

      1. Μη ξεχνας και τον σκοτεινο ρολο του Μοσκωφ στην υποθεση Σουλβατζη!
        Κατεστρεψαν την ανασκαφη, απεσειραν αλλη μια σημαια ελληνικη, ειναι σιχαμερα ανθελληνικα οργανα! κοινως μπουζουκια!
        Φοβουνται το φρονημα των Ελληνων και συμφωνουν με τα διαδοχα τσιρακια τους, θεωρητικους του Διεθνισμου, του ιδιου σκοτεινου αρχοντα δουλοι, σκοτωνοντας τις προοπτικες του!

        Πολυ φοβαμαι επισπευση πολλων γεγονοτων στην περιοχη, αν πραγματι εκει στην Αμφιπολη υπαρχει κατι σπουδαιο!

        Μου αρέσει!

    2. Καλά, και στη Σίβα και στην Αμφίπολη; Τον κλωνοποίησαν δηλαδή;

      Αντί να σκεφτόμαστε ότι η πραγματικότηα έχει ήδη αποδείξει πως ΔΕΝ είναι κάθε μεγάλο ταφικό μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, το ρίχνουμε στις θεωρίες συνωμοσίας…

      Μου αρέσει!

  6. Αν έχουμε λόγο να πιστεύουμε τον Αύγουστο Καίσαρα, ο ίδιος αποκαλύπτει στα μυστικά ημερολόγια του (έχω δημοσιεύσει το επίμαχο κείμενο στην Ολυμπία) ότι επισκέφθηκε τον νεκρό Μέγα Αλέξανδρο στο μαυσωλείο του στην Αλεξάνδρεια, αμέσως μετά από την νίκη του επί του Μάρκου Αντωνίου και της Κλεοπάτρας, περ. 31-30 π.Χ.
    ————————–
    Γράφει ο Καίσαρας:

    «Όταν έφτασα στον τάφο του, που είναι φτιαγμένος από κόκκινο μάρμαρο, έδωσα εντολή να σηκώσουν τη βαριά πλάκα και αντίκρισα το είδωλό μου, που έμοιαζε με άγαλμα του Λυσίππου, γεμάτος θαυμασμό και δέος. Ήμουν τότε ακριβώς 33 ετών, στην ηλικία που πέθανε ο Αλέξανδρος.
    Δεν θα ξεχάσω ποτέ την όψη του. Ο Μεγάλος αυτός άνδρας, χωρίς γένια, έμοιαζε να χαμογελάει, ένα χαμόγελο ικανοποίησης που έδειχνε ότι γνώριζε καλά τι είχε καταφέρει, περήφανος και συνειδητοποιημένος, ναι, ακόμη και αυτάρεσκος και ανώτερος. Με αυτό το χαμόγελο πεθαίνει μόνο ένας άντρας που έχει κόψει με το σπαθί του το γόρδιο δεσμό, αντί να ψάχνει να βρει την αρχή και το τέλος του σχοινιού, ένας άντρας που πηγαίνει στην έρημο να βρει τον Άμμωνα Δία για να επιβεβαιώσει τη θεϊκή καταγωγή του και το δικαίωμα της εξουσίας, ένας άντρας που ουσιαστικά δεν γνώριζε κανέναν αντίπαλο εκτός από τον ίδιο του τον εαυτό. Τότε δεν ήθελα τίποτα περισσότερο παρά να πεθάνω κι εγώ κάποια στιγμή σε τον Μεγάλο Μακεδόνα- με ένα χαμόγελο χαραγμένο στο πρόσωπό μου.

    Έμεινα ατέλειωτες ώρες έτσι, να τον κοιτάζω, μέχρι που οι ανυπόμονοι σύντροφοί μου με πίεσαν να δούμε και άλλους νεκρούς Πτολεμαίους, που κείτονταν εκεί επί 300 χρόνια, μεταμορφωμένοι σε μούμιες. Είπα επιτακτικά στους ανόητους συντρόφους μου πως αυτό που ήθελα να δω εγώ ήταν ένας βασιλιάς, και όχι άλλα πτώματα. Γι’ αυτό και αρνήθηκα να επισκεφθώ τον Άπι, αφού εμείς οι Ρωμαίοι συνηθίζουμε να λατρεύουμε τους θεούς και όχι τους ταύρους (……)

    …..Αυτά σκεφτόμουν όση ώρα στέκομαι μπροστά στο νεκρό Αλέξανδρο και ήθελα να τον αποχαιρετήσω όπως χαιρετάει κάποιος, που βρίσκεται και αυτός στο τέλος της ζωής του, έναν καλό φίλο. Έτσι, έσκυψα, τον φίλησα στο μέτωπο και τον χάιδεψα Ωστόσο, από τη μεγάλη συγκίνηση, φάνηκα απρόσεκτος και σκόνταψα στη σαρκοφάγο του Αλέξανδρου. Για να μην πέσω άπλωσα το αριστερό μου χέρι και ακούμπησα κατά λάθος τη μύτη του. Έσπασε σαν γυαλί σε πολλά κομμάτια και πριν καταλάβω τι είχε συμβεί, είδα ότι στο σημείο που βρισκόταν πριν η μύτη του, έχασκε τώρα μια τρύπα.* Πάγωσε το αίμα μου μόλις το είδα. Ήθελα να το βάλω στα πόδια, όμως μια μυστήρια δύναμη με κρατούσε καρφωμένο εκεί. Δεν θυμάμαι πια πόση ώρα κράτησε αυτό, μέχρι που με τράβηξαν έξω δύο φρουροί. Κανένας από τους ιερείς δεν μπόρεσε να πει αν αυτό ήταν κάποιος κακός οιωνός που μου έστελναν οι θεοί, αφού κάτι παρόμοιο δεν τους έχει ξανασυμβεί και το θεώρησαν χωρίς σημασία.

    Πιστέψτε με, όλα όσα γράφω είναι αλήθεια και μολονότι προσπάθησα να κλείσω τα μάτια και να σβήσω την εικόνα που είχα δει, στάθηκε αδύνατον. Η εικόνα αυτή με ακολουθεί σαν σκιά και την βρίσκω συνεχώς μπροστά μου: μια μαύρη τρύπα στο κεφάλι του Αλεξάνδρου, όχι μια πληγή που κάποια στιγμή θα έκλεινε, όχι. Τότε μου φαινόταν, όπως και σήμερα, σαν να κατέστρεψα με τα ίδια μου τα χέρια αυτόν τον θεϊκό άνθρωπο- το ίδιο μου το είδωλο».

    *Τη σπασμένη μύτη στη μούμια του Μεγάλου Αλεξάνδρου περιγράφει και ο Κάσσιος Δίων, βιβλίο 51, 16, 5.

    PHILIPP VANDENBERG: «ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ, Τα Μυστικά Ημερολόγια», Εκδόσεις Κονιδάρη-Αθήνα, 2004.

    —————————————-

    Τώρα, πως και πότε μεταφέρθηκε ο νεκρός του Αλεξάνδρου στην Αμφίπολη, όπως ισχυρίζονται αβασάνιστα κάποιοι, παραμένει μυστήριο, μιας και ο τύμβος της Αμφίπολης χρονολογείται σχεδόν 250 χρόνια πριν από την επίσκεψη του Αύγουστου στον τάφο της Αλεξάνδρειας, όπου είδε τον Αλέξανδρο όπως μας περιγράφει!

    Τα συμπεράσματα δικά σας!!

    Μου αρέσει!

      1. Αγαπητέ Στέλιο, είσαι βέβαιος πως πρόκειται περί μυθιστορήματος; Είναι τα μυστικά ημερολόγια του Αύγουστου, που διέσωσε ο Έλληνας Πολύβιος. Και άλλοι έχουν αναφερθεί στο γεγονός της ύπαρξης του τάφου στην Αίγυπτο, όπως ο Κάσσιος Δίων που βεβαιώνει τη μαρτυρία του Καίσαρα για την ζημιά στη μύτη του νεκρού Αλέξανδρου.
        Ο Αύγουστος στα ημερολόγια του, βεβαιώνει επανειλημένα για την Ελληνικότητα τόσο του Αλέξανδρου, όσο και της Κλεοπάτρας.
        Το μεγάλο κρίμα κατ΄εμέ, είναι το να είμαστε τόσο ευκολόπιστοι μέχρι σημείου γελοιοποίησης. Ας τελειώσουν οι ανασκαφές και βλέπουμε….

        Μου αρέσει!

      2. και σκόνταψα στη σαρκοφάγο του Αλέξανδρου.
        – – – – – – – – – – – – – –
        Το ταριχευμένο σώμα τοποθετείται σε σαρκοφάγο ή σε λάρνακα;

        Μου αρέσει!

    1. Είναι απλό, αγαπητέ Απελλή. Ο κόσμος αρέσκεται στις θεωρίες συνωμοσίας, ακόμα και όταν η λογική είναι τόσο ξεκάθαρη μπροστά μας.

      Στέλιο, δεν πρόκειται για μυθιστόρημα και επίσης δεν είναι η μοναδική πηγή που αναφέρει ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ετάφη στην Αλεξάνδρεια και πάντως όχι στη Μακεδονία.

      Άλλο το τι θέλουμε όλοι (να βρεθεί δηλαδή ο τάφος του και, ανεξαρτήτως τόπου, να είναι γεμάτος επιγραφές που να τον αναφέρουν ως αυτού που ήταν, δηλαδή Έλληνα) και άλλο το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα.

      Μου αρέσει!

      1. Άκη!
        Δεν μπορώ να σκεφτώ πολλά (ή μάλλον λίγα) που θα μ΄έκαναν περισσότερο χαρούμενο, από την ανακάλυψη του τάφου του υπέρτατου ΕΛΛΗΝΑ!
        Εν τούτοις, ο Vandenberg δεν είναι ιστορικός/αρχαιολόγος ή σχετικός επιστήμονας… Ιστορία της τέχνης έχει σπουδάσει και παρ΄όλο που έχει (ομολογουμένως) γόνιμη φαντασία και γλαφυρή πέννα, ντοκουμέντα έχει;
        Το έχω ξαναδιαβάσει ότι και η Κλεοπάτρα είχε ισχυρισθεί ότι ο «παππούς¨της, είχε ταφεί στη Αλεξάνδεια…
        Σε fiction όμως!
        Εγώ πάντως ελπίζω…

        Μου αρέσει!

      2. Στέλιο, μακάρι, αλλά δεν νομίζω.

        Ας ανήκει τουλάχιστον σε κάποιον μεγάλο αξιωματούχο (ή, δύσκολο, στη Ρωξάνη και τον μικρό Αλέξανδρο), με επιγραφές που να αναφέρουν ρητά τον Αλέξανδρο ως Έλληνα. Αρκούντως εντυπωσιακό θα ήταν.

        Μου αρέσει!

      3. Φίλε Άκη, και ποιος Έλληνας δεν θα ήθελε να είναι όντως αυτός ο τάφος του Αλέξανδρου;
        Δυστυχώς όμως, στην Ελλάδα αναπαράγουμε εύκολα κάθε πληροφορία που αντανακλά τους ευσεβείς μας πόθους. Μερικοί έβγαλαν το συμπέρασμα πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι ανασκαφές, προκαταλαμβάνοντας το περιεχόμενο του τύμβου. Συμφωνώ μαζί σου!
        Αλλά, όταν κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βρεθεί το ποθούμενο, αλλά κάτι άλλο, τότε θα αρχίσουν άλλα σενάρια για να υποστηρίξουν την αστήρικτη γνώμη τους, του στυλ πως έκλεψαν τη μούμια οι εξωγήίνοι Νεφελίμ .

        Η δική μου γνώμη πάντως είναι, άσχετα με τον τύμβο της Αμφίπολης, πως ο νεκρός του Αλέξανδρου σίγουρα υπάρχει ακόμη και βρίσκεται κάπου, όπου μόνο ελάχιστοι το γνωρίζουν. Το θεωρώ απίθανο, δηλαδή, να άφησαν οι φύλακες να χαθεί το λείψανο ενός τέτοιου ιστορικού άνδρα. Σίγουρα θα μερίμνησαν για τη διαφύλαξη του, οτιδήποτε και αν είχε συμβεί. Που μπορεί να είναι, θα αποκαλυφθεί κάποτε. Αλλά δε νομίζω πως θα είναι στην Αμφίπολη…

        Μου αρέσει!

      4. Έτσι είναι και ακριβώς αυτά τα λόγια είχα στο μυαλό μου, γράφοντας τα ανωτέρω: «ποιος Έλληνας δεν θα ήθελε να είναι όντως αυτός ο τάφος του Αλέξανδρου;»

        Δίκιο έχεις και για τις θεωρίες συνωμοσίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το τι γράφεται για την Σουλβατζή, από τους ίδιους ακριβώς που τώρα πιστεύουν στο σενάριο της Αμφίπολης (δηλαδή, αιγυπτιακή έρημος και Μακεδονία ταυτόχρονα)!

        Μου αρέσει!

    2. Οποιός θέλει Ιστορια ας κοιτάξει τον Διώνα Κάσσιο ο οποιός αναφέρει επισκέωη του Αυτοκράτορα Καρακαλλα στο Σημα 2 αιωνές μετά τον Οκταβιανό.Επίσης η επίσκεψη του Οκταβιανου στο Σήμα τεκμηριωνέται και από τον Σουτώνιο «Βιοι Καισάρων»,Αρα πως θα μπορούσε να είναι και στην Αλεξάνρεια τον 3ο αιώνα μ..Χ αλλά και στην Μακεδονία απο τον 4ο αιώνα π.χ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω..

      Μου αρέσει!

  7. Ρε παιδιά, βάλτε και λίγο το μυαλό σας να δουλέψει.
    Ο τύμβος στην Αμφίπολη είναι του 4ου π.Χ. αιώνα. Και οι χριστιανοί κατέστρεψαν το μαυσωλείο του Αλέξανδρου τον 4ο μ.Χ. αιώνα.
    Πιστεύετε πως κάποιος έχτισε τον τύμβο για να δεχτεί την σορό του Αλέξανδρου 7 αιώνες μετά;
    Όλοι επικαλείστε τον Αλέξανδρο, αλλά δεν σας ενοχλεί το ότι χριστιανοί κατέστρεψαν όλα τα αρχαία μνημεία;
    Ούτε ο γιος του Αλέξανδρου δεν μπορεί να είναι διότι δολοφονήθηκε πριν πάρει οποιαδήποτε εξουσία.
    Η είδηση περί Αλέξανδρου έχει σίγουρα διαρρεύσει από κάποιον που θέλει επιδοτήσεις για τις ανασκαφές.

    Μου αρέσει!

    1. Πολύ πειστικά επιχειρήματα…

      Είναι απλό: ΔΕΝ μας ενοχλεί, γιατί ΔΕΝ τα κατέστρεψαν!

      Το ότι παραμυθιάζετε εαυτούς και αλλήλλους μερικές χιλιάδες ρομαντικών, αλλά υποκινούμενων (όπως έχει π.χ. αποκαλύψει ο Ι. Φουράκης on camera), δεν σημαίνει πως είμαστε υποχρεωμένοι να σας πιστεύουμε κιόλας.

      Μου αρέσει!

    2. Απο που προκυπτει οτι οι χριστιανοι κατεστρεψαν ολα τα αρχαια μνημεια;;;;
      Εχεις στοιχεια επιστημονικης ερευνας εγκριτων ερευνητων;;;
      Ή οι πηγες σου ειναι τα βιβλια του κιλου… των Κεραμυδα, Καλογεροπουλου και αλλων «περιεργων» τυπων που εμφανιστηκαν ξαφνικα κυριως την δεκαετια του ΄90 γεμιζοντας τους παγκους των πανηγυριων με τις σαχλαμαρες τους (εκει πωλουνταν τα βιβλια τους);;;;;
      Κανενας σοβαρος ξενος επιστημονας και ερευνητης δεν εχει διαμορφωσει τετοια αποψη. Μονο εδω τα πρακτορακια της νεας ταξης, οι «επιστημονες» των πανηγυριων…. τα λενε αυτα.
      Οτι να΄ναι… αρκει να διχαζει….
      Σοβαρευτειτε….

      Μου αρέσει!

      1. ΄Όπως το είπες Ελένη, βιβλία του κιλού και του πανηγυριού με ανάλογο αναγνωστικό κοινό. Ανακατεύουν δέκα αλήθειες με 90 φαντασίες και να σου ο τόμος!
        Λιακοπουλιστάν!!

        Μου αρέσει!

      2. Μπράβο και από εμένα Ελένη και Απελλή, αλλά η συζήτηση είναι μάταιη και η παράθεση ακόμα και των πιο λογικών επιχειρημάτων χάσιμο χρόνου.

        Οπότε, απλώς επαναλαμβάνω την αλήθεια όταν δίνεται ευκαιρία. Όποιος θέλει πραγματικά να μάθει, υπάρχουν οι σοβαρές επιστημονικές πηγές, όπως υπάρχουν και ιστοσελίδες που γελοιοποιούν τις φαιδρότητες (και τις πλαστογραφίες) των νεοπαγανιστών.

        Μου αρέσει!

      3. Αν μου επιτρέπετε κι εμέναν, να μπω στην συζήτηση, μετά την καλησπέρα μου σε όλους σας, θα έλεγα τα εξής:

        Μία επιστημονική έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της αρχαιολογικής, δεν σημαίνει, ότι θα δώσει πάντοτε τις αναμενόμενες απαντήσεις. Ενδέχεται να είναι μία τελείως λανθασμένη προσέγγισις, αλλά πρέπει να αφεθεί, να ολοκληρωθεί, ώστε να μας δοθούν τα τελικά της συμπεράσματα. Τοιουτοτρόπως καθίσταται θετική, διότι άλλοι επιστήμονες δεν θα ασχοληθούν μαζί της. Δεν επιτρέπεται λοιπόν στην αρχαιολογική σκαπάνη, να παρεμβάλλονται πολιτικά προσκόμματα. Εάν ακολουθείτο αυτή η τακτική γενικώς, ούτε τις απαραίτητες αποδείξεις θα είχαμε, ούτε τις Τροίες ή τους Τουταγχαμών θα είχαμε ποτέ ανακαλύψει, ούτε την Πέτρα της Ροζέτας θα είχαμε αναγνώσει…

        Η παρεμπόδισις των αρχαιολογικών ερευνών επιτρέπει, κατά κάποιον τρόπο, ή αν θέλετε διευκολύνει και το μοντέρνο σπορ: την ηθελημένη παραποίηση της Ιστορίας, όποτε αυτό επιδιώκεται…

        Μου αρέσει!

  8. Oi τάφοι των τελευταίων ηγετών της Ελλάδος δεν πρόκειται να καταστραφούν ποτέ οσες χιλιετίες και αν περάσουν. Διότι αυτοί οφελησαν τα μαλλα την Ελλάδα, και την έκαναν παγκόσμιος ξανά γνωστή.

    Μου αρέσει!

  9. Αν οι Πτολεμαίοι (Μακεδόνες) δεν το μετέφεραν στην Αμφίπολη (αφού ως τον 4ο αι. μ.Χ. γίνεται αναφορά για την «παρουσία» του στην Αλεξάνδρεια, τότε ΠΟΙΟΣ θα μπορούσε να τον μεταφέρει στην Μακεδονία και να του φτιάξει και μεγαλοπρεπεή τάφο? ΟΙ…χριστιανοί ή οι…Ρωμαίοι??? Επομένως, ο τάφος μπορεί να είναι οποιουδήποτε σπουδαίου (της Ρωξάνης πχ.), αλλά όχι του Αλέξανδρου! Ο τάφος του έχει καταβυθιστεί μαζί με το Σήμα… Ας είναι καλά οι χριστιανοί… φρόντισαν για όλα, από την καταστροφή των Δελφών, της Ολυμπίας, της Εφεσειας Αρτέμιδας και ό,τι άλλο που θύμιζε αρχαία Ελλάδα.

    Μου αρέσει!

    1. Ναι, ακριβώς, οι… Χριστιανοί τα ισοπέδωσαν όλα και έκαψαν και τα αρχαία συγγράμματα και διάφορα τέτοια, ιστορικώς… διαπιστωμένα. Διαπιστωμένα δηλαδή όχι από τους καταξιωμένους Έλληνες ή ξένους ιστορικούς, αλλά από μερικούς νεοέλληνες που τα ανακάλυψαν εδώ και 30-40 χρόνια και προσπαθούν εναγωνίως σε κάθε ευκαιρία να μας «διαφωτίσουν» όλους.

      Μετά τους… Χριστιανούς ήλθαν οι Τούρκοι και μάλλον αυτοί έχτισαν διάφορες απομιμήσεις ναών ή έγραψαν πλαστά χειρόγραφα που τάχα ήσαν αντίγραφα των αρχαίων κειμένων. Αυτά βλέπουμε σήμερα στα μουσεία και στα μοναστήρια, όχι τα αληθινά που μας έχουν κάνει να πιστεύουμε.

      Βέβαια, με τον ίδιο ακριβώς… επιστημονικό τρόπο, οι Σκοπιανοί έχουν «αποδείξει» ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν πρόγονός τους.

      Αλλά τι να λέμε τώρα, τους καταξιωμένους ιστορικούς θα πιστεύουμε, ή τις «φιλελληνικές» στοές που έχουν ανακαλύψει όλα αυτά τα «εγκλήματα» των Χριστιανών, εδώ και μερικές δεκαετίες;

      Μου αρέσει!

      1. Ούτε το 10% των αρχαίων κειμένων δεν έχει διασωθεί.
        Τον Αριστοτέλη τον γνώρισε η Δύση από λατινικές μεταφράσεις αραβικών κειμένων.
        Δεν είχαν αφήσει… Χριστό!
        Το 392 μ.Χ. μπήκε ο Αλάριχος στην Ελλάδα συνοδευόμενος από φανατικούς μοναχούς. Διέλυσαν τα πάντα! Δελφοί, Ελευσίνα… δεν άφησαν πέτρα στην πέτρα. Τα αγάλματα που δεν μπόρεσαν να καταστρέψουν, τους έκοψαν τη μύτη.
        Ό,τι αρχαίο βιβλίο έβρισκαν το έκαιγαν.
        Οι πρώτοι χριστιανοί ήσαν χειρότεροι από τους σημερινούς ταλιμπάν.

        Μου αρέσει!

      2. Αγαπητέ… ανώτερε του Χομεϊνί, ταυτιζόμενε με τη Λογική του Ονόμαρχου, αυτή είναι μια εκδοχή που εξηγήσαμε ήδη πόθεν έσχε.

        Είπαμε, με τον ίδιο ακριβώς… επιστημονικό τρόπο που χρησιμοποιείς, οι Σκοπιανοί έχουν «αποδείξει» ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν πρόγονός τους.

        Μου αρέσει!

      3. @τύφλα νά ‘χει ο χομεϊνί βεβαια «ξεχναμε¨ότι οι Αράβες αντεγραψαν τα κείμενα που είχαν σώσει …οι Βυζαντίνοι καλογέροι ή το γεγονός οτι π.χ. στην Μαγναύρα εξακολουθούσε να δισασκέται η αρχαία φιλοσοφιά….

        Μου αρέσει!

      4. @Ακη
        Οσο φανατικός είναι ο Ονόμαρχος και τυφλώνεται, μη μπορώντας πλέον να διακρίνει την αλήθεια από την προπαγάνδα, άλλο τόσο το κάνεις και εσύ.
        Δεν χρειάζεται να ανατρέξουμε σε αλλοδαπούς ή ημεδαπούς συγγραφείς για να δούμε οτι στα σπάργανά του ο χριστιανισμός ήταν γεμάτος «Παραβολάνους(Παραβαλανείς)». Οι οποίοι να σημειωθεί οτι δεν στρέφονταν μόνο εναντίων των Εθνικών αλλά και εναντίον όσων χριστιανών θεωρούσαν αιρετικούς.
        Αναφέρονται από τους ίδιους τους Πατέρες της Εκκλησίας τότε κάποιες ακρότητες, όπως το επίμαχο παράδειγμα της καταστροφής του Σεραπείου και τη δολοφονία της φιλοσόφου Υπατίας.

        @Χρήστο
        «ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ, μια βιογραφία» (Julian An Intellectual Biography) της Πολύμνιας Αθανασιάδη»
        (Η Πολύμνια Αθανασιάδη σπούδασε φιλολογία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Σορβόννης και ιστορία στην Οξφόρδη από όπου έλαβε και το διδακτορικό της (1976)
        Εκδόσεις: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας

        Φαντάζομαι καταλαβαίνεις οτι τις σπουδές της ιστορικού της έβαλα γιατί διάβασα οτι κάποιοι αγοράζουν και βιβλία από παζάρια.
        Στο θέμα.
        Η Αθανασιάδη κάνει φύλλο και φτερό την εποχή του Ιουλιανού του Φιλοσόφου. Τον απομυθοποιεί και καλό θα είναι να το διαβάσουν όσοι προσπαθούν να βγάλουν «παγανιστικά» συμπεράσματα πάνω του, αλλά εξιστορεί και μια εποχή ιδιαιτέρως βίαιη.
        Εθνικοί vs Χριστιανών, Εθνικοί vs Εθνικών, Χριστιανοί vs (αιρετικών)Χριστιανών.
        Και παρεμπιπτόντως η συγκεκριμένη ιστορικώς αναφέρει ως πηγή της «αναγεννησιακής» τάσης του Ισλάμ, (Αριστοτέλης Πλάτωνας) τον νεοπλατωνισμό και όχι τους Βυζαντινούς καλόγερους, ο οποίος εκδιώχθηκε από τους Βυζαντινούς τον 6ο αιώνα.

        Μου αρέσει!

      5. Χρήστο
        @»Εχει χυθεί αρκετο μελανι για τον Ιουλιανο λες και δεν αρκετό οσο έχυσε ο ίδιος…Ο Ιουλιανος κατα βάση δεν ηξέρε και ο ιδιος τι πιστεύε»Ιντρο Μοντανέλι «Η Ιστορια της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας» μεταφραση στα ελληνικά απο τις εκδόσεις 3 φύλλα. Ο νεοπλατωνισμός έπαψε να υφίσταται με την κλεισιμό των Φιλοσοφικών σχολών των Αθηνών τον 6ο αιώνα ενω οι Αραβες εμφανιστικάν ενα αιώνα μετα εξ αλλού δεν υπαρχει καμια ματρυριά για την επιβιώση του νεοπάτωνισμου μετα τον 6ο αιωνα (Στην Δυση νεκραναστήθηκε κατα την διάρκεια της Αναγεννήσης).Αντιθετα με τον νεοπλατωνισμο υ΄πηρχαν «βυζαντινοί» καλόγεροι στην Σύρια όταν εφτασαν οι Αραβες και ελλειψη άλλων υποψηφιων ήταν οι μόνοι που θα μπορούσαν να μεταλαμπαδευσεουν την γνώση της αρχαιοελληνικής Γραμματειας στους νεοαφιχθέντες΄.

        Μου αρέσει!

      6. Συνονόματε, σου έχω αναφέρει ήδη την διακεκριμένη ιστορικό / φιλόλογο, η οποία είναι παντελώς άγνωστη στο ελληνικό κοινό, να σου αναφέρω και τον Κωνσταντίνο Ρωμανό στο: «Ελληνιστικό ισλάμ
        Ο ελλείπων κρίκος στη διαχρονική πορεία της ελληνικής παιδείας: Τρία δοκίμια».
        Το αυτό αναφέρει καινοτόμα και ο Ρωμανός. Οτι δλδ το Ισλάμ πριν εξελιχθεί στη σουνιτική βαρβαρότητα που όλοι γνωρίζουμε, επηρεάστηκε από τον νεοπλατωνισμό. Αλλωστε μην ξεχνάς οτι αναφερόμαστε σε μια γη Ελληνιστική, με παραδώσεις ελληνιστικές, και φυσικά ο ρυθμός αλλαγής των ιστορικών γεγονότων θα ήταν κατα πολύ μικρότερος απο αυτόν της Ευρωπαϊκής Αναγέννησης! (h-p://www.protoporia.gr/ellinistiko-islam-p-119511.html).
        Είναι γεγονός οτι πολύ λίγο έχει ασχοληθεί η ιστορική κοινότητα με αυτήν την περίοδο, αλλά νομίζω οτι και οι δύο Ελληνες πανεπιστημιακοί δεν στερούνται επιχειρημάτων, ούτε γνώσεων.

        Μου αρέσει!

      7. Αγαπητέ Χρήστο Πλατανιώτη,

        Ευχαριστώ για τις ενδιαφέρουσες πηγές, αλλά μάλλον παρεξήγησες τα όσα έγραψα, ή δεν θυμάσαι σχετικούς διαλόγους στους οποίους έχω εκτενέστερα συμμετάσχει. Απλώς, το συγκεκριμένο άρθρο δεν είναι (κατ’ εμέ) ο τόπος για να ξαναρχίσουμε την ατελέσφορη αυτή συζήτηση.

        Δεν ισχυρίζομαι (και πώς θα μπορούσα, άλλωστε), ότι δεν έχουν συμβεί καταστροφές και εγκλήματα στο όνομα του Χριστιανισμού. Υπάρχουν όντως οι πηγές που το επιβεβαιώνουν, ενώ είναι γνωστό πού οδηγεί ο φανατισμός και η μισαλλοδοξία.

        Απορρίπτω, όμως, κατηγορηματικά τόσο την συλλήβδην απόδοση σε χριστιανικό δάκτυλο κάθε καταστροφής που συνέβη στον ελλαδικό χώρο την πρώτη χιλιετία μ.Χ. και τον φαιδρό (μα διόλου αθώο) ισχυρισμό ότι δήθεν η Αρχαία Ελλάδα εξαφανίστηκε δια της… χριστιανικής βίας. Όσοι υιοθετούν αυτή την προσέγγιση, αν δεν είναι συνειδητοί ψεύτες, το κάνουν για να δικαιολογήσουν στον εαυτό τους την άρνηση του Θεού και πάντως ουδεμία σχέση με την ιστορική πραγματικότητα έχουν.

        Γνωρίζεις, υποθέτω, τι συνέβαινε προ Χριστού, στην Ελλάδα και αλλού, στους ηττημένους ενός πολέμου. Γνωρίζεις επίσης πώς, πολλές φορές, «αντικαθίστατο» ένας ηγεμόνας από έναν άλλον, για να μην αναφερθούμε στις… ιερές θρησκευτικές τελετές. Λοιπόν, ας μην ξύνουμε πληγές.

        Δυστυχώς, η ανθρώπινη ζωή και περιουσία είχαν πολύ χαμηλότερη αξία πριν από 1.000, 2.000 και 3.000 χρόνια. Οπότε, εκείνος που είχε μάθει να λύνει τις διαφορές ή να επιβάλλει τη θέλησή του δια του αίματος, το ίδιο θα έκανε ακόμα και αν δεν είχε τον Χριστιανισμό ως πρόσχημα.

        Μου αρέσει!

      8. Οντως, Ακη, επιδερμικά αν έχεις ασχοληθεί με την ελληνική μυθολογία ή τους τραγικούς, θα βρεις πάμπολλα παραδείγματα βιαιότητας, κανιβαλισμού, αιμομειξίας.

        Βέβαια για να βλογήσουμε και τα γένια μας, εμείς τουλάχιστον, ως λαϊκός πολιτισμός, από πάντα τα κατακρίναμε, ακόμη και τους Θεούς, δημιουργήσαμε τις τραγωδίες και το θέατρο για αυτά που αναφέρεις.
        Αλλά ποτέ δεν τα κάναμε ιερό βιβλίο ή δογματικές αλήθειες(Παλαιά Διαθήκη).
        Αυτή είναι η βασική μου διαφωνία και η ουσία του μεγαλείου του αρχαίου ελληνικού πολιτσιμού.

        Μου αρέσει!

      9. Όπως όλοι μας, ανήκω και εγώ στους θαυμαστές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και συμφωνώ φυσικά με όσα λες, απλώς διευκρινίζω ότι δεν αναφερόμουν στη μυθολογία, αλλά καθαρά στο πλήθος από ιστορικές μαρτυρίες που μπορεί να βρει εύκολα κανείς, περί βιαιοτήτων στην αρχαιότητα.

        Μου αρέσει!

  10. Από την περιγραφή της ταφικής πομπής προς τη Σιδ΄να κι από κει για την όαση της Σίουα λείπει ένα «λεπτό» σημείο που αναφέρει ο Αιλιανός στην «Ποικίλη Ιστορία» του.
    Ο Πτολεμαίος έκλεψε πράγματι την σορό και την οδήγησε στη Μέμφιδα αλλά είχε ετοιμάσει ένα δεύτερο χρυσό φέρετρο με ομοίωμα της σορού το οποίο το άφησε στον Περδίκα και τον εξαπάτησε!
    Είναι λοιπόν πιθανόν το δεύτερο αυτό φέρετρο να οδηγήθηκε στη Μακεδονία, σύμφωνα με την επιθυμία της Ολυμπιάδας, και να τάφηκε εκεί.
    Αναμφισβήτητα υπήρξε το «Σώμα» ή «Σήμα» στην Αλεξάνδρεια, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΑΦΟΣ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ!!!

    Μου αρέσει!

  11. ΕΔΩ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΘΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΟΥΝ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ΟΤΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗ;
    Σοβαρότατες καταγγελίες κατά της κυβέρνησης Σημίτη της περιόδου του 1996 αλλά και εναντίον του ίδιου του τότε πρωθυπουργού οι οποίες εγείρουν μείζον εθνικό θέμα, είχε κάνει και εξακολουθεί να πιστεύει με δηλώσεις της η γνωστή αρχαιολόγος Λιάνα Σουβαλτζή, επικεφαλής από το 1989 μέχρι το 1996 των πολυσυζητημένων αρχαιολογικών ανασκαφών για την ανακάλυψη του Τάφου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η κ. Σουβαλτζή χωρίς να μασά τα λόγια της κατακεραυνώνει εκτός από τον κ. Σημίτη, τον τότε Υπουργό Πολιτισμού Ευάγγελο Βενιζέλο και τον πρώην αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Παπανδρέου, Θόδωρο Πάγκαλο για παρεμπόδιση στο ερευνητικό της έργο. Αφήνει να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση Σημίτη επηρεαζόταν ή πιεζόταν από τον εβραϊκό παράγοντα της Αιγύπτου που δεν ήθελε την πρόοδο των ανασκαφών στη έρημο Σίουα ενώ ξεκάθαρα αναφέρει ότι ο κ.Πάγκαλος της είχε πει να καθίσει φρόνιμα και να μην σκαλίζει το θέμα με τον Μέγα Αλέξανδρο γιατί ανεβάζει το πατριωτικό φρόνημα των Ελλήνων και δημιουργεί προβλήματα με το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων που τότε ήταν στην ημερήσια διάταξη.
    Ανεξαρτήτως εαν η αρχαιολογική σκαπάνη της Λιάνας Σουβαλτζή έφερε στο φως τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή κάποιον άλλο επιβλητικό βασιλικό μακεδονικό τάφο, όλοι ανεξαιρέτως έχουν επαινέσει την τεράστια προσπάθεια στην Αίγυπτο που καλύφθηκε από ίδιους πόρους χωρίς καμία κυβερνητική βοήθεια.
    Πάγκαλος, Βενιζέλος και Παντερμαλής
    Αφορμή για τη συζήτηση με την γνωστή αρχαιολόγο αποτέλεσε η αποκαλυπτική συνέντευξη που έδωσε πριν από λίγο καιρό στo ειδησεογραφικό site arcadiavoice του δημοσιογράφου Γιώργου Μαντά, που πράγματι βγάζει ειδήσεις. «O τότε Υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος ήταν εναντίον αυτής της προσπάθειας. Τότε μάλιστα είχε γίνει επερώτηση στη Βουλή από τον αντιπρόεδρο της Βουλής, τον κ. Κατσαρό, ζητώντας του να φέρει όλα τα στοιχεία στο φως. Δεν παρουσίασε τίποτα και έθαψε το θέμα. Ο κ. Βενιζέλος ήθελε να βγω από την μέση για να αναλάβει την ανασκαφή ο Παντερμαλής(σ.σ ο κ. Δημήτριος Παντερμαλής είναι Καθηγητής Αρχαιολογίας. Υπήρξε επίσης βουλευτής Επικρατείας με το ΠΑΣΟΚ το 1996. Είναι περισσότερο γνωστός ως υπεύθυνος των ανασκαφών στο αρχαίο Δίον τις οποίες είχε ξεκινήσει ο καθηγητής Μανόλης Ανδρόνικος. Είναι διευθυντής του νέου μουσείου της Ακρόπολης και είναι παντρεμένος με τη δημοσιογράφο κ. Άννα Παναγιωταρέα). «Καμία στήριξη δεν υπήρξε και από τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ο κ. Στεφανόπουλος είχε πει ότι δεν είχε αρμοδιότητες», τονίζει η κ. Σουβαλτζή.
    Από τα πυρά της αρχαιολόγου δεν ξεφεύγει και ο Θόδωρος Πάγκαλος για τον οποίον αποκαλύπτονται εξωφρενικές λεπτομέρειες. «Με είχε καλέσει ο κ. Πάγκαλος στο γραφείο του. Τον ξέρουμε όλοι ότι μιλάει ελεύθερα. Είναι γνωστό. Μου είπε ότι δεν είναι τόσο οι ζήλιες των αρχαιολόγων(που σταμάτησε το έργο), αυτές υπήρχαν, αλλά αυτό το θέμα δημιουργούσε έναν εθνισμό και ότι έπρεπε να είναι οι τόνοι χαμηλοί. Δηλαδή να μην μιλάμε για τάφο Αλεξάνδρου αλλά για ένα ελληνικό μνημείο. Το συνδύασε με την διεκδίκηση των Σκοπίων για το όνομα «Μακεδονία», θέμα που τότε είχε οξυνθεί».
    Ο Σημίτης
    Για την διακοπή των εργασιών στην έρημο Σίουα το 1996, η Ελληνίδα αρχαιολόγος θεωρεί αποκλειστικά υπεύθυνο τον πρωθυπουργό των Ιμίων Κώστα Σημίτη. «Η επέμβαση, όπως μου ανακοίνωσαν από το Υπουργείο Πολιτισμού της Αιγύπτου, έγινε από τον τότε πρωθυπουργό, τον κ. Σημίτη, ο οποίος έστειλε τον θανόντα Μοσκώφ( τότε μορφωτικός σύμβουλος της Ελληνικής πρεσβείας)να ζητήσει να σταματήσει το έργο και να μην μας δώσουνε τις άδειες. Μου είπαν επί λέξει: «Κυρία Σουβαλτζή είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που η ίδια σας η χώρα ζητά κάτι τέτοιο. Πηγαίνετε να τα βρείτε και τα λέμε».
    Παίχτηκαν προφανώς πάρα πολλά παιχνίδια. Εγώ δεν είμαι ούτε πολιτικός ούτε διπλωμάτης. Έκανα την δουλειά μου. Δεν πίστευα ότι τέτοια αποκάλυψη θα είχε τέτοιες επιπτώσεις. Ήταν τότε μια εποχή έντονων αντιδράσεων για το θέμα του ονόματος των Σκοπίων, είχε μεσολαβήσει ένα μεγάλο συλλαλητήριο που είχε γίνει στην Αθήνα.
    Εμείς εκείνη τη εποχή, δεν είχαμε ούτε τηλέφωνο. Δεν ξέραμε τι γινόταν στην Ελλάδα. Όταν γυρίσαμε πίσω προσπαθήσαμε να βρούμε την άκρη. Τότε καταλάβαμε ότι το έργο αυτό είχε φέρει φοβερή αναστάτωση».
    Οι Εβραίοι
    Αξέχαστη, όπως λέει η Λιάνα Σουβαλτζή, θα της μείνει η συνάντηση που είχε με την εβραϊκή αντιπροσωπεία στην Αίγυπτο, λίγο καιρό πριν την πραξικοπηματική εντολή για παύση των εργασιών. «Ήταν μια συνάντηση που δεν μπορώ να την σβήσω από την μνήμη μου. Παραδέχτηκε όντως ο Ισραηλινός πρέσβης ότι αυτό θα άλλαζε την μοίρα της Αιγύπτου και όλου του κόσμου. Περιέργως όμως μου ανέφερε ότι δεν θα έπρεπε να τελειώσει η ανασκαφή γιατί ο Αλέξανδρος ήταν ένας μέθυσος και κίναιδος, τα γνωστά δηλαδή. Του είπα ότι αυτό δεν συμβαίνει γιατί ο Αλέξανδρος δεν θα έκανε τέτοιο έργο και ότι όλα είναι ιστορίες που δημιουργήθηκαν στην Ρωμαϊκή Εποχή. Μου είχε πει επίσης ο τότε ισραηλινός πρέσβης: «Κι όμως ο Αλέξανδρος προσκύνησε τον Μεγάλο Αρχιερέα στην Ιερουσαλήμ». Και του απάντησα, κύριε πρέσβη αυτά τα γράφει ένας Εβραίος ιστορικός, ο Ιώσηπος Φλάβιος και ότι ο Αλέξανδρος δεν πέρασε από την Ιερουσαλήμ. Και αν μου λέγατε ότι ο αρχιερέας προσκύνησε τον Αλέξανδρο θα το πίστευα. Αλλά ένας Αλέξανδρος τον αρχιερέα αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει ποτέ. Ο Εβραίος διπλωμάτης φεύγοντας μου αποκρίθηκε: « Έχετε θάρρος που μιλάτε έτσι, λέτε την αλήθεια κι όποιος λέει την αλήθεια το πληρώνει. Εύχομαι να πάνε όλα καλά, εάν σας αφήσουν να συνεχίσετε».
    reportaz: ΜΑΚΕΛΕΙΟ
    Σ.Χ

    Μου αρέσει!

    1. «Καμία στήριξη δεν υπήρξε και από τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ο κ. Στεφανόπουλος είχε πει ότι δεν είχε αρμοδιότητες», τονίζει η κ. Σουβαλτζή.

      Σωπα καλεεεεε! παλι ο …εντιμος, Απων;
      Πρωτη φορα ή τελευταια;

      τι ειχες Κωστο;;
      Τι ειχα παντα!

      Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.