ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΣΑΜΟΥΡΑΪ ΤΟΥ ΣΗΜΙΤΗ…

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ ΣΑΜΟΥΡΑΪΑποκαλύπτει η Τρολυμπία.

Η δουλειά του Σαμουράι δεν ήταν «απασχόληση», ούτε σχέση εξαρτημένης εργασίας καθορισμένης από θεσμικές – οικονομικές κατακτήσεις στα πλαίσια κάποιας οικονομικής λογικής συλλογικών συμβάσεων, έστω και ολοκληρωτικού συστήματος.

Ο Σαμουράι γεννιόταν και πέθαινε ως η ασπίδα του αυτοκράτορα. Το μοναδικό δικαίωμα, το μοναδικό καθήκον, η μοναδική ανταμοιβή ήταν η υπεράσπιση του ανώτατου ηγέτη ως φυσικό πρόσωπο. Όχι της «εξουσίας» ή του «κράτους». Ούτε της Ελίτ. Πέρα από κάθε λογική, η μεταφυσική σχέση Σαμουράι και αυτοκράτορα έμεινε στην ιστορία ως μοναδικό φαινόμενο θυσίας για φυσικό πρόσωπο, αντί της ιδέας ή της θρησκείας έστω και με την μορφή του Βασιλέα – Θεού που συναντάται σε άλλους πολιτισμούς.

Αυτό το μοναδικό στα παγκόσμια χρονικά φαινόμενο, είναι το μόνο που μπορεί να εξηγήσει την επική στάση του Γιάννη Πρετεντέρη απέναντι στον Κώστα Σημίτη. Αφοσίωση που θα ζήλευε και ο μακαρίτης ο Σαντάμ, που νόμιζε ότι οι πολυδιαφημισμένοι Φενταγίν του θα στεκόντουσαν δίπλα του ως άλλοι σαμουράϊδες ή Πρετεντέρηδες κατά το πιο σύγχρονο. Φευ. Οι «ορκισμένοι» Φενταγίν έγιναν …καπνός όταν έσκασαν οι πρώτες βόμβες του Μπους και ο Σαντάμ κατέληξε στην αγχόνη μόνος και ατιμασμένος.

Στην συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, ο Γιάννης Πρετεντέρης αποδεικνύει πως η Ελληνική φυλή γέννησε και Σαμουράι. Εκεί που όλα έμοιαζαν χαμένα για τον αυτοκράτορα του εκσυγχρονισμού, ο γνωστός δημοσιογράφος με ένα εκστατικό έπος στα σημερινά «ΝΕΑ» που θα ζήλευε και ο Γιλγαμές, γίνεται για ακόμα μία φορά η σάρκινη κατάφραξη του Κώστα Σημίτη. Ο κοινός νους που δεν έχει εντρυφήσει στην Ιαπωνική κουλτούρα, αδυνατεί να κατανοήσει πως μπορεί να υπάρχει άνθρωπος που θα υπερασπίσει τον προϊστάμενο του Μαντέλη.

SAMURAI

Η λογική δεν μπορεί να εξηγήσει την αγνότητα σκέψης του Γιάννη, για τον προϊστάμενο του Τσουκάτου, αφεντικό του μαγαζιού που κατά κοινή ομολογία δέχθηκε την βαλίτσα του Χριστοφοράκου. Θαρρείς πως ο Πρετεντέρης βρίσκεται σε κάποιο εισαγγελικό γραφείο και κρατά σφιχτά την συγκεκριμένη δικογραφία ουρλιάζοντας «Μόνο πάνω από το πτώμα μου ρε…», μαγεύοντας με την αυτοθυσία του τους λειτουργούς που εξακολουθούν να μην προωθούν την συγκεκριμένη υπόθεση στο ακροατήριο…

Τι και αν ο βουλευτής Μαγκούφης αποκάλυψε πως στο χρηματιστήριο, βαλίτσες δεκάδων δις φτερούγισαν στο εξωτερικό… Ο Σημίτης για τον Γιάννη δεν είναι τ. πρωθυπουργος. Είναι ο προσωπικός του Χιροχίτο, που δικαιούται να χαρίσει ακόμα και την Σαλαμίνα στους Λιθουανούς εάν το επιθυμήσει.

Το ότι ο Σημίτης ως δικηγόρος είχε στο γραφείο του την Siemens και άλλες Γερμανικές εταιρείες που συμπτωματικά ευνοήθηκαν όταν έγινε πρωθυπουργός, δεν έχει καμμία αξία στον κώδικα τιμής του Γιάννη. Η ανθρώπινη δικαιοσύνη, οι θετικές επιστήμες, τα μαθηματικά προσλήψεων του Καραμανλή, η κονωνιολογία και οι φυσικοί νόμοι, δεν έχουν καμμία βαρύτητα εμπρός στην συγγραφική έκσταση του Γιάννη.  Νόμος είναι το δίκιο του Σημίτη.

Ο σύγχρονος ρεμπεσκές τομαριτζής εγωπαθής ελληναράς, οφείλει να διαβάσει με σεβασμό το σημερινό άρθρο του Γιάννη Πρετεντέρη ώστε να κατανοήσει τι θα πει αφοσίωση. Ίσως τον αγγίξει η έκσταση του αρθρογράφου, ως θρόισμα του κατάνα που στο στιβαρό χέρι του Ιάπωνα υπερασπιστή υπερέβαινε το φθαρτό, το ανθρώπινο. Ήξερε ότι δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει τα πολυβόλα του ορθολογισμού και όμως κάλπαζε ενάντια σε κάθε λογική, γράφοντας χρυσές σελίδες.

Αυτή είναι η διαφορά του Άκη με τον Πρετεντέρη. Ο πρώτος, εξακολουθεί να επικαλείται την λογική και να θέλει τον Σημίτη συνένοχο για τις χρυσές σελίδες του ΚΥΣΕΑ με τα υποβρύχια. Επειδή συνυπέγραψε ως πολιτικός προϊστάμενος. Αντί να ακολουθήσει τον δρόμο της θυσίας που διδάσκουν τα «χρυσα» έπη του Γιάννη Πρετεντέρη.

21 σκέψεις σχετικά με το “ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΣΑΜΟΥΡΑΪ ΤΟΥ ΣΗΜΙΤΗ…

    1. Σιγα γουρουνοπουλα,σου ‘φυγαν τα νερα απο τον θαυμασμο,γλιστρωντας,θα γυρισεις ανασκελα και δε θα σε πλησιαζουν ουτε οι αλογομυγες,ξυπνησε μεσα σου το αισθημα της συγγενειας μ’ αυτον.

      Μου αρέσει!

  1. Σαμουράι αυτό;

    Αυτοί οι πολεμιστές είχαν τιμή και έκαναν χαρακίρι αν αποτύγχαναν στην αποστολή τους.

    Ο Πρετεντέρης είναι ένα παχυλά αμοιβόμενο ξύγκι, τίποτε άλλο.

    Μου αρέσει!

  2. …. – Tα Τσιπουράκια για ΄σαs ;
    ..- ΄Αθάνατη Γαλάζια Άκτή στιs Παρυφέs τη s Έλλάδαs ..
    Κάθε γωνιά και ΄Ενα στολίδι .. από τουs Δελφούs ΄΄αναπνέειs χρόοονια τώρα .. και στο Αίγαίο ΄΄πλατσουρίζειs ..
    σαν να Μην Έφτανε αυτό , η Ομρφιά σου Κάλυψε τα Χρώματα το Κόσμου ..

    πάλι μαζί Γλυκιά μου .. σημάδι Νιότηs τηs Ζωήs .. για Πάντα !!

    .. – Tα Τσιπουράκια για ΄μαs !
    – στην Αιώνια Ομορφιά .. την Έλλάδα !! 😉

    😉 ;)= ; / Θυμάμαι ..
    .

    Μου αρέσει!

      1. 1. Secret Love — Nikos Hatzopoulos
        2. Astradeni — Michalis Koumbios
        3. Prelude — Vangelis/Vassilis Saleas
        4. Thalassa Apo Iliotropia — Evanthia Reboutsika
        5. Yanni — Aria
        6. Kathisma Beach — Simon Le Grec
        7. To Vals Tou Gamou — Eleni Karaindrou
        8. The Railway Station — Evanthia Reboutsika
        9. Ariadne — Makis Soulis
        10. No Reply — Yorgos Kazantzis
        11. Freedom March — Vangelis
        12. O Kaimos — Mikis Theodorakis
        13. Small 2 — Serafim Tsotsonis

        Μου αρέσει!

  3. Μήπως έχετε μπερδέψει λίγο τα μπούτια σας;
    Ο σαμουράι ήταν έντιμο άτομο με αξίες. Ήταν ο Ιάπωνας ιππότης.

    Μου αρέσει!

  4. την πετσέτα πρέπει να την βάζει στα μούτρα του όταν λέει ειδήσεις και όχι να κρύβει το μαγιό του

    να πάρει και μία πετσέτα για τα μούτρα της Τρέμη
    και να μην είναι μπλε να είναι μαύρες πετσέτες

    Μου αρέσει!

  5. Σχετικώς με το άρθρο, αλλά θα ήθελα να σημειώσω ότι, η ερμηνεία της λέξεως «σαμουράι» εις την ιαπωνικήν είναι «ο άνθρωπος με το σπαθί», που, όπως είναι φυσικόν, ο περι οηυ ο λόγος κύριος, δεν φέρει. Πέραν αυτού, όπως μας λέει ο Γουίλ Ντυράν, ενώ επικεφαλής του έθνους ήταν θεωρητικώς ο αυτοκράτωρ, ο οποίος, όπως οι Φαραώ της Αιγύπτου, είχε θεϊκή καταγωγή, λόγω των διάσπαρτων νήσων, εκ των οποίων αποτελείται η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και των δυσκολιών επικοινωνίας, στην πραγματικότητα διοικούσαν την χώρα οι τοπικοί άρχοντες Σογκούν, από την εποχή του Ασοκάγκα Τακαούζι (14ος αιών περίπου) τουλάχιστον, οι οποίοι δια της κληρονομικής διαδοχής και του Σαγκουνάτου, παραχωρούσαν στην Αυλή και στον αυτοκράτορα ένα χρηματικό ποσόν ετησίως, με σκοπό την διατήρηση του εντυπωσιακού μύθου καταγωγής και μίας άνευ διακοπής δυναστείας. Πολλά πρόσωπα της Αυλής, ήταν υποχρεωμένα, να ασκούν και κάποιο άλλο επάγγελμα. Οι Σογκούν Τοκουγκάβα, επί παραδείγματι, είχαν ως αρχήν, να μην αφήνουν στον αυτοκράτορα καμμίαν εξουσία, να τον κρατούν μακριά απ’ τον λαό, να τον περιστοιχίζουν με γυναίκες, να του αφαιρούν κάθε δραστηριότητα, υποχρεώνοντας τον να ζει σε οκνηρία και μαλθακότητα. Η αυτοκρατορική οικογένεια, παρεχώρησε ευχαρίστως τις εξουσίες της και περιορίσθηκε, στο να υπαγορεύει στην αριστοκρατία, την μόδα της ενδυμασίας.

    Εν τω μεταξύ, οι Σογκούν πλούτιζαν, εκ της προοδευτικής αυξήσεως του πλούτου της χώρας των, καθώς εσφετερίζοντο τα προνόμια, τα οποία, άλλοτε ανήκαν στον αυτοκράτορα. Και όταν ο Σογκούν έβγαινε περίπατο, με φορείο ή άμαξα, την οποία έσερναν αγελάδες, η αστυνομία απαιτούσε από τους κατοίκους, να κλείνουν τα παράθυρα και τις πόρτες των σπιτιών τους, να σβήνουν όλα τα φώτα, να κλειδώνουν τους σκύλους και τις γάτες μέσα, ενώ αυτοί, οι οποίοι ευρίσκοντο στις οδούς, έπρεπε να γονατίσουν, να τοποθετήσουν τις παλάμες των χειρών τους στο έδαφος και τα κεφάλια τους επί των χεριών τους. Ο Σογκούν συνοδεύετο από πολυάριθμον ακολουθία, στην οποία περιελαμβάνοντο τέσσερις γελωτοποιοί και οκτώ μορφωμένες γυναίκες, για να τον διασκεδάζουν, με όλους τους δυνατούς τρόπους. Στο διοικητικό έργο του, τον βοηθούσαν ένα δωδεκαμελές συμβούλιο, το οποίο απετελείτο από τον «Μεγάλο Πρεσβύτερο», πέντε «Πρεσβυτέρους», (υπουργούς) και έξι «Συμβούλους», νεωτέρους στην ηλικία, οι οποίοι αποτελούσαν το «Συμβούλιον των Νέων». Όπως γινόταν στην Κίνα, έτσι και δω, ένα «Σώμα Κριτών» ήλεγχε όλες τις πράξεις της διοικήσεως και επέβλεπε τους φεουδάρχες. Αυτοί ήταν γαιοκτήμονες, οι Νταϊμίο (Μέγα Όνομα), οι οποίοι ανεγνώριζαν μόνον τον αυτοκράτορα, μερικοί μάλιστα απ’ αυτούς, όπως οι Σιμάδζου, που κυβερνούσαν την Σατσούμα, κατόρθωσαν, να περιορίσουν την δύναμη των Σογκούν, ολίγον κατ’ ολίγον και τελικώς να την εκμηδενίσουν.

    Υποδεέστεροι των Νταϊμίο ήταν μικρότεροι γαιοκτήμονες, βαρόνοι και βαρονέτοι. Στην υπηρεσία των Νταϊμίο υπήρχαν άνω του ενός εκατομμυρίου Σαμουράι, που είχαν το δικαίωμα να φέρουν σπαθί. Συμφώνως δε προς την αρχή της ιαπωνικής φεουδαλικής κοινωνίας, κάθε ευγενής ήταν στρατιώτης και κάθε στρατιώτης ευγενής. Εδώ υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της Ιαπωνίας και της ειρηνικής Κίνας, όπου ο ευγενής έπρεπε μάλλον να είναι λόγιος. Οι Σαμουράι, παρ’ όλον που γνώριζαν και αγαπούσαν τα κινεζικά ιπποτικά μυθιστορήματα, όπως το «Η Ιστορία των Τριών Βασιλέων», περιφρονούσαν τα γράμματα, την μελέτη και την γνώση, χαρακτήριζαν δε τους λογίους και σοφούς, ηλιθίους ποντικούς των βιβλιοθηκών. Απελάμβαναν πολλά προνόμια, δεν πλήρωναν φόρους, ελάμβαναν μία μερίδα ρυζιού από τον Νταϊμίο, στον οποίο προσέφεραν τις υπηρεσίες των και δεν έκαναν καμμία εργασία. Προορισμός των ήταν ο θάνατος για την πατρίδα. Θεωρούσαν τον έρωτα, χαριτωμένο παιγνίδι, το οποίο δεν έπρεπε να προκαλέσει εμπόδιο στις υποχρεώσεις και τα καθήκοντά τους. Κατά τις ειρηνικές περιόδους παίζανε χαρτιά. Ένα από τα κύρια μελήματά των ήταν η διατήρησις του σπαθιού των εις καλήν κατάστασιν. Από καιρού εις καιρόν, έδιναν κάποιο ποσόν στον δήμιο, δια να τους επιτρέψει να αποκεφαλίσουν τους καταδικασμένους εις θάνατον. Το σπαθί, το οποίο, κατά την περίφημον φράσιν του Ιγιεγιόζου, ήταν «η ψυχή του Σαμουράι», παρά την ειρηνική κατάσταση της χώρας, ευρίσκετο συχνά η ευκαιρία, να χρησιμοποιείται. Ο Σαμουράι, είχε, κατά τον Ιγεγιάζου, το δικαίωμα, να φονεύει εκείνον, ο οποίος τον προσέβαλε και όταν αποκτούσε καινούργιο σπαθί και ήθελε να το δοκιμάσει, για να διαπιστώσει την ποιότητά του, μπορούσε μα το κάνει επί ενός ζητιάνου ή σκύλου.

    Έτσι ο Longford μας λέγει ότι «Όταν ένας περίφημος πολεμιστής, απέκτησε καινούργιο σπαθί, εγκαταστάθηκε της κεντρικής γεφύρας της Υεδώ (σημερινόν Τόκυο) Νιχόν Μπάσι και περίμενε την ευκαιρία, να το δοκιμάσει. Μετ’ ολίγον έφθασε ένας παχύσαρκος χωρικός, ο οποίος ευρίσκετο εις κατάστασιν μέθης. Ο πολεμιστής τον εκτύπησε με το σπαθί, με τόση δύναμη, ώστε τον έκοψε τα δύο, από το κεφάλι, μέχρι τα πόδια. Ο χωρικός συνέχισε τον δρόμο του, χωρίς να έχει καταλάβει τι του συνέβη, μέχρις ότου σκόνταψε σε κάποιον αχθοφόρο και έπεσε σε δύο χωριστά κομμάτια». Η ζωή τότε, λοιπόν, ήταν πολύ φθηνή στην Ιαπωνία.

    Είχαν κι άλλες ιδιότητες οι Σαμουράι. Το Μπουσίντο (η Οδός του Ιππότου), αποτελούσε τον αυστηρό κώδικα τιμής των. Αυτός όριζε την ανδρεία σαν «την δύναμη και την ικανότητα να συμπεριφέρονται αναλόγως προς τις περιστάσεις, να πεθαίνουν, όταν πρέπει να πεθάνουν, να κτυπούν όταν είναι ορθόν να κτυπούν». Εκρίνοντο από τον δικό τους κώδικα, που ήταν όμως αυστηρότερος από τους κοινούς νόμους. Περιφρονούσαν τις εμπορικές επιχειρήσεις και την επιδίωξη κέρδους. Δεν δεχόντουσαν να δανείσουν, να δανεισθούν ή να κρατήσουν στα χέρια τους χρήματα. Σπανίως παρεβίαζαν ανειλημμένες υποχρεώσεις και ήταν πρόθυμοι, να διακινδυνεύσουν την ζωή τους, υπέρ εκείνου, που επεκαλείτο την βοήθειά τους για μια δικαία υπόθεση, Σαν αρχή είχαν, να διαιτώνται λιτά και να ζουν σκληρή ζωή. Έτρωγαν μία φορά την ημέρα και είχαν συνηθίσει να τρώνε οποιαδήποτε τροφή εύρισκαν. Απέφευγαν να εκδηλώνουν οιανδήποτε συγκίνηση και οι γυναίκες εχαίροντο, όταν επληροφορούντο, ότι οι σύζυγοί των είχαν φονευθεί στην μάχη. Ως μόνην υποχρέωσιν ανεγνώριζον την νομιμοφροσύνη προς τους ανωτέρους των, η οποία, κατά τον κώδικά τους, ήταν όμως ανώτερος ακόμη κι από την πατρική ή την αγάπη προς τους γονείς. Πολλοί Σαμουράι, έκαναν χαρακίρι, όταν επληροφορούντο, τον θάνατο του κυρίου των, για να τον υπηρετούν και τον προστατεύουν στον άλλο κόσμο. Όταν το 1651, ο Σογκούν Ιγεμίτσου απέθνησκε, υπενθύμισε στον πρωθυπουργό του Χόττο, το γιουνσί, δηλαδή, το καθήκον του, να τον ακολουθήσει στον θάνατο. Ο Χόττο ηυτοκτόνησε, χωρίς να προφέρει μία λέξη και αρκετοί κατώτεροι υπάλληλοι τον εμιμήθησαν. Όταν ο αυτοκράτωρ Μουτσουχίτο πέθανε, το 1912, ο στρατηγός Νόγκι και η σύζυγός του, ηυτοκτόνησαν, για ν’ αποδείξουν την αφοσίωσίν των. Σε καμμίαν άλλη χώρα, ούτε και στην Ρώμη, δεν βρίσκουμε το θάρρος, τον ασκητισμό και την κυριαρχία, που απαιτούσε ο κώδιξ των Σαμουράι. Ο υπέρτατος νόμος του Μπουσίντο ήταν το χαρακίρι. Οι περιπτώσεις, που ένας Σαμουράι έπρεπε να καταφύγει στην αυτοκτονία δια του τρόπου αυτού, είναι αναρίθμητες.

    Αποδεκτή λοιπόν η παρομοίωσις, αν και ο περί ου ο λόγος κύριος, δεν νομίζω, ότι μπορεί να θεωρηθεί σαμουράι…

    Αυτά.

    Μου αρέσει!

  6. Παρά τα ωραία παραμυθάκια και τα αντίστοιχα έργα στον κινηματογράφο, η αλήθεια είναι ότι οι Σαμουράι ήταν οι ρεμπεσκέδες της εποχής, που σιτιζόταν στις κουζίνες όλων των τοπικών ηγεμόνων στην φεουδαρχική Ιαπωνία, πηδώντας τις υπηρέτριες και παρέχοντες υπηρεσίες παντός τύπου.

    Ήταν μπράβοι της εποχής με όλη τη σημασία της λέξεως, και στον ελεύθερο χρόνο (μεταξύ των διαφόρων περιφερειακών συρράξεων) έκαναν όλες τις βρωμοδουλιές των ηγεμόνων τους και κυρίως σκότωναν κόσμο με συνοπτικές διαδικασίες. Τα περί γεναιότητος και ηθικής είναι του κώλου μυθολογίες. Αναλώσιμοι μπράβοι πάσης χρήσεως.

    Το πλεονέκτημα τους ήταν ότι με άδεια του ηγεμόνα είχαν τον καλύτερο οπλισμό και φυσικά δρούσαν κατά ομάδες για την διατήρηση της ηγεμονίας του αφεντικού τους, καρπούμενοι τα κέρδη ζώντας μιά τεμπέλικη ζωή.

    Ο παρλαπίπας Πρετεντέρης ταιριάζει στην περιγραφή.

    Οπλισμένος με μικρόφωνο σε κανάλι (MEGA BROMA), τρόφιμος της κουζίνας του ΠΑΣΟΚ, αν πήδαγε και καμμία υπηρέτρια θα έκλεινε το σκηνικό θαυμάσια.

    Μου αρέσει!

    1. Έτσι όπως τα λες, θα συμφωνήσω αμέσως μαζί σου.

      Αλλά κι έτσι, όπως τα λέω εγώ, δεν ταιριάζουν επίσης τα πράγματα. Η φιλοπατρία, η γεναιότης και η βοήθεια την οποίαν προσέφεραν σε άτομα, που είχαν δίκιο, η ανιδιοτέλειά τους, η περιφρόνησις προς το χρήμα και η αυστηρότης των νόμων τους, δεν συμβαδίζουν με τους δικούς μας αστέρες αγαπητέ μου.

      Για να είμαι ειλικρινής, δεν γνωρίζω ποια από τις δύο αυτές διαφορετικές απόψεις είναι η σωστή. Δεν υπάρχουν πλέον σαμουράι βέβαια. Ίσως όταν έπαψαν να είναι απαραίτητοι και μάλλον μετά το 1870, με την εκβιομηχανοποίηση της χώρας τους, να παρήκμασαν και να εξηφανίσθησαν οι άνθρωποι με τα σπαθιά. Πάντως, η Ιαπωνία, που γνώρισα, είναι χώρα, που κρατάει τις παραδόσεις της. Αμερικανοποιήθηκε βέβαια κι αυτή, αλλά τις κρατάει…

      Αυτά.

      Μου αρέσει!

  7. Αυτό το απολειφάδι με το προγούλι είναι ο σαμουράϊ του σημίτη και η άλλη η κωλόγρια με τα πεσμένα μαύρα βυζιά είναι η χαμουράΪ γενικώς. Ρε άι στο διάολο απο δω που θα ασχολούμαστε με τα σκατά του κάθε βοθροκάναλου και της κάθε κωλοφυλλάδας.

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.