Μία απάντηση στην κα. (Ντ)ρεπούση

Γιὰ κάθε ἐνδιαφερόμενο:

hellas-evgomonousa-660

Ἀπὸ τὸ παρελθὸν, μία ἀπάντηση στὴν κα. (Ντ)Ρεπούση…

Βρισκόμαστε στὴν ἐποχὴ ὃπου, στὴν κοινωνία μας τουλάχιστον, οἱ λέξεις ἔχουν χάσει τὴν ἔννοιὰ τους καὶ οἱ ἀμαθεῖς καὶ ἡμιμαθεῖς ἐπιπλέουν ὡς φελλοὶ καταλαμβάνοντες ἀκόμη καὶ δημόσιες θέσεις. Μεταξύ αὐτῶν τῶν ἡμιμαθῶν δὲν θὰ ἔλειπε καὶ ἡ κυρία αὐτὴ ἡ ὁποία μὴ ἔχοντας νὰ ἐπιδείξει ἄλλο τι στὸ πλῆθος, ἐκτοξέυει «πυροτεχνήματα» πρὸς τέρψιν τῶν ἡμιμαθῶν συντρόφων της.

Πρὶν λίγα χρόνια , σύντροφος καὶ αὐτὸς, μὲ μεγάλη διαύγεια πνεύματος ὃμως, γνωρίζων πολύ καλά τὴν ἡμιμάθεια τῶν περισσότερων ἐκ τῶν συντρόφων του καὶ τὰ ἐπακόλουθὰ της, προσπάθησε ἀπὸ τὴν θέση τὴν ὁποία τότε κατεῖχε νὰ δημιουργήσει τὶς βάσεις γιὰ τὴν ἐξάλειψη αὐτῆς τῆς ἡμιμάθειας γιὰ τὶς ἐπερχόμενες γενεὲς, δίνοντας μία ἀπάντηση στὴν ἡμιμαθὴ αὐτὴ «κυρία».

Ἔγραφε λοιπόν τότε…

…Κυρίες και Κύριοι,

Συνεργάτες της Εκπαιδευτικής Οικογένειας,

Είχα την τιμή σήμερα, σε τούτο τον γεμάτο φόρτιση τόπο, να σας ανακοινώσω κάποιες αποφάσεις μας, προτάσεις και σκέψεις που εκπορεύονται από την επιταγή της ιστορικής συγκυρίας :

Την ανάγκη επιβίωσής μας ως εθνική, ιστορική και πολιτισμική οντότητα στον σύγχρονο κόσμο, και το χρέος μας απέναντι στην οικουμένη που ζεί τις αξίες του Ελληνισμού.

Προσδοκώ μαζί σας, ότι οι σημερινές γενιές θα αναδειχθούμε ως ο νέος ισχυρός κρίκος στην συγκλονιστική αλυσίδα του Ελληνισμού που ξαπλώνεται πάνω σε τούτη τη γη αιώνες τώρα και την κάνει πιο όμορφη…

Δεν αναφερόμαστε προφανώς στην πανάκεια των “αρχαίων Ελληνικών” αλλά στην συστηματικότερη καλλιέργεια της Ελληνικής Γλώσσας.

Είναι σαφές ότι οι νέοι Έλληνες των σχολικών θρανίων έχουν ανάγκη πρόσθετης βοήθειας για την σωστότερη οργάνωση της σκέψης τους και η αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία αποτελεί αλάθητο μέσο. Το πώς αυτό θα ενταχθεί στο υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα είναι πρόβλημα των ειδικών.

Προφανώς δεν συζητούμε για σχολαστική γνώση της αρχαίας Ελληνικής ή Μεσαιωνικής Γραμματείας αλλά για κάποια οικείωση με τα αθάνατα κείμενα που διέπλασαν την ανθρωπότητα (αρχαία κείμενα, τα Ευαγγέλια, κ.λπ.).

Δεν ομιλούμε απλώς για “επανεισαγωγή” των αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο γιατί δεν εγκρίνουμε τον τρόπο που η διδασκαλία τους γινόταν στο παρελθόν. Αφήνουμε τους ειδικούς, επαναλαμβάνω, να μας πουν τον τρόπο για την διαχρονική σπουδή της γλώσσας μας από την αρχαιότητα, στην εννεάχρονη εκπαίδευση – το Γυμνάσιο -, και ενδεχομένως με κάποια παιδαγωγικά παιχνιδίσματα στο Δημοτικό. Έτσι άλλωστε θα έχει νόημα και η διδασκαλία των αρχαίων στο Λύκειο πέρα από τις Γενικές Εξετάσεις.

Άλλωστε, η ηλικία η κατάλληλη για γλωσσική παιδεία είναι από 10-15 ετών. Εισάγονται ήδη οι ξένες γλώσσες σε αυτήν την ηλικία. Δεν θα πρέπει να ενισχυθεί η εθνική γλώσσα ;

Προσδοκούμε όλοι οι Έλληνες όπου και αν ζουν να είναι φορείς του Ελληνισμού – φορείς Παιδείας, στην σύγχρονη εποχή ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη ή επίπεδο παιδείας. Κανένας νέος Έλληνας δεν επιτρέπεται να στερηθεί από την μεγάλη πατρογονική πνευματική περιουσία του που επί αιώνες έχει αποδειχθεί πολύτιμη πηγή Παιδείας ξένων λαών.

Και κάποιες πολύτιμες διευκρινίσεις.

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 – προέκταση και σταθεροποίηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1964 – ανταποκρίθηκε σε βασική ανάγκη της Παιδείας του Ελληνικού λαού. Σήμερα, η εμπειρία των ένδεκα ετών μας υπαγορεύει ορισμένες συμπληρώσεις ή και διορθώσεις. Υπήρξαν άλλωστε πιστεύω και κάποιες παρεξηγήσεις ως προς το πνεύμα της.

Δεν πιστεύουμε ότι στην επιδίωξη της μεταρρύθμισης εκείνης περιλαμβάνονται η πλήρης σχεδόν αποκοπή του Έθνους από το γλωσσικό παρελθόν του και ο ζηλωτικός σχεδόν περιορισμός στην σημερινή γλώσσα με την αναπόφευκτη στενότητά της. Στόχος μας είναι να στερεώσουμε επιτέλους την εκπαιδευτική εκείνη μεταρρύθμιση που το Έθνος συνειδητά επιδιώκει πάνω από αιώνα.

Η δημοτική είναι και παραμένει η επίσημη γλώσσα του κράτους καθώς και η γλώσσα της εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι με τις σημερινές αποφάσεις μας, επαναλαμβάνουμε, η δόκιμη καλλιέργεια της δημοτικής, ως επιστέγασμα της Ελληνικής Γλώσσας

Η Ελληνική Γλώσσα στην εποχή της Πληροφορικής

Η Ελληνική γλώσσα και ιδιαίτερα η αρχαία Ελληνική Γλώσσα με την λογική δομή της και την σημαντική – σημασιολογική – της συγκρότηση μπορεί να αποτελέσει το μεγάλο όπλο του ελληνισμού στην σύγχρονη εποχή της υψηλής τεχνολογίας της Πληροφορικής.

Η Πληροφορική επιζητά λογική υποστήριξη – software.

Αυτή μπορεί να την προσφέρει η Ελληνική Γλώσσα, η πλουσιότερη και πιο συγκροτημένη γλώσσα της ανθρωπότητας. ΄Ηδη πολλά γνωστά τεχνολογικά-επιστημονικά κέντρα στον διεθνή χώρο προβληματίζονται προς αυτήν την κατεύθυνση.

Σε σχετική μας πρόταση έχουν θετικά ανταποκριθεί οι υπουργοί Παιδείας των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων που έχουν αποδεχθεί και πρόσκλησή μας για ειδική συνάντηση στην Αθήνα πάνω στο θέμα.

Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Είναι σαφές ότι απαιτείται μια πραγματική εκστρατεία για την Ελληνική Γλώσσα στην Ελλάδα, τον Ελληνισμό της Διασποράς και τον υπόλοιπο κόσμο.

Καλούμε την Ακαδημία Αθηνών, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, τους εκπαιδευτικούς, όλους τους φορείς κοινωνικής δράσης, τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, τον τύπο και την τηλεόραση ιδιαίτερα να ενεργοποιηθούν στο πλαίσιο αυτής της εκστρατείας. Η Πολιτεία θα την συντρέξει με κάθε τρόπο.

Ένα πρώτο πρόγραμμα δράσης που θέτουμε στην κρίση της Ακαδημαϊκής Κοινότητας είναι το εξής :

1. Συμπόσιο για την Γλώσσα : Να οργανωθεί για τον ερχόμενο Οκτώβριο με την συντονιστική ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε συνεργασία με την Ακαδημία Αθηνών και τα ειδικά τμήματα των Α.Ε.Ι. Θα προσκληθούν να συμμετάσχουν και οι ξένοι μεγάλοι ελληνιστές. Το Συμπόσιο θα απαντήσει σε πρώτη προσέγγιση σε δύο ερωτήματα : α) Πώς πρέπει να γίνεται η διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας στην υποχρεωτική εκπαίδευση και σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα στην διαχρονική της εξέλιξη ώστε να είναι δυνατή η οικείωση ή και η πληρέστερη επικοινωνία με την αθάνατη Γραμματεία που δημιούργησε, β) ποιά πιο μόνιμη οργανωτική μορφή πρέπει να πάρει η συστηματική μελέτη της Ελληνικής Γλώσσας (δημιουργία Ινστιτούτου ;) .

2. Επεξεργασία νέων αναλυτικών προγραμμάτων για την Γλώσσα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και μελέτη του τρόπου εξέτασης στην Γλώσσα (το ερώτημα της έκθεσης κ.λπ.).Ήδη στέλνουμε σχετική κατευθυντήρια οδηγία στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το οποίο θα πρέπει πλήρως να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα του Συμποσίου και να συγκροτήσει τις αναγκαίες ομάδες εργασίας.

3. Έκδοση των έργων της Αρχαίας, Μεσαιωνικής και Νεώτερης Γραμματείας για μαζική χρήση σε σωστή

μετάφραση όπου απαιτείται, αλλά πάντοτε με παρουσίαση των πρωτοτύπων κειμένων. Η Ακαδημία Αθηνών επιτελεί ήδη σημαντικό έργο προς αυτήν την κατεύθυνση

4. Συμπλήρωση όλων των σχολικών βιβλίων μεταφράσεων της Αρχαίας Γραμματείας με τα πρωτότυπα κείμενα.

5. Σύνταξη δόκιμου λεξικού της Νεοελληνικής Γλώσσας για σχολική χρήση.

6. Εκπόνηση ειδικών βιβλίων και βοηθημάτων για τους Έλληνες της Διασποράς και για τουςμετανάστες που παλιννοστούν.

Ειδική επικοινωνία με τον Ελληνισμό της αρχαίας Διασποράς (Καύκασος, Νότια Ιταλία κ.λπ.).

7. Εκπόνηση ειδικών βιβλίων και βοηθημάτων για την σπουδή της Ελληνικής Γλώσσας από ξένους.

Δημιουργία Ινστιτούτων Ελληνικής Γλώσσας στις άλλες χώρες.

8. Συστηματικότερη επικοινωνία με τα διεθνή Κέντρα Ελληνικών Σπουδών και τις Θεολογικές Σχολές για την συστηματικότερη συνδρομή της Ελλάδας στην μελέτη της Ελληνικής Γλώσσας.

9. Ανάπτυξη ειδικού προγράμματος υποτροφιών για ξένους στην Ελλάδα για την μελέτη της Ελληνικής Γλώσσας. Είναι αξιέπαινοτο σχετικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών.

10. Ανάπτυξη ειδικών οπτικο-ακουστικών μεθόδων για την αισθητική επικοινωνία με την Ελληνική Γλώσσα και τον ελληνικό στοχασμό.

Έχουν γίνει ήδη τα πρώτα βήματα προς μουσικούς, ιερείς, ψάλτες, ηθοποιούς και άλλους.

11. Συνεργασία για τη Γλώσσα με τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, τύπο, ραδιόφωνο, τηλεόραση. Επίσης, το θέατρο, κινηματογράφο, τραγούδι.

Αυτά είναι κάποια πρώτα βήματα μιας σταυροφορίας που είναι εθνικά, ιστορικά αλλά και πολιτισμικά αναγκαία για την Ελληνική Γλώσσα τόσο εδώ στην Ελλάδα όσο και στον Ελληνισμό της Διασποράς αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.

Εκστρατεία που αποτελεί προϋπόθεση για την Ανάκτηση της Ελληνικής Παιδείας γενικότερα στην σύγχρονη εποχή.

Περιμένουμε, αγαπητοί Συνεργάτες της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, τις προτάσεις σας, μεθοδολογικές αλλά κυρίως σε αυτό το στάδιο οργανωτικές για την σωστή μεθόδευση του τεράστιου αυτού εγχειρήματος.

΄Αφησα τελευταία δύο βήματα που τα θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικά.

. Συστηματικότερη οργάνωση των Ελληνικών Σπουδών και της Ελληνικής Γλώσσας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

. Ευρύ πρόγραμμα μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε ζητήματα Γλώσσας (φιλολόγων και άλλων).

Ήδη έχει προβλεφθεί ο αναγκαίος προϋπολογισμός. Περιμένουμε την σχετική ενεργοποίηση των Α.Ε.Ι. της χώρας.

Αναφορικά με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση :

Στο πλαίσιο της σταυροφορίας για την Γλώσσα και με την προσδοκία της ενεργούς και δόκιμης συμμετοχής ολόκληρης της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας κηρύσσουμε το σχολικό έτος 1987-1988 ως έτος γενικευμένου γλωσσικού πειραματισμού ώστε από το 1988-89 να είναι δυνατή η θεμελίωση μιας άλλης Γλωσσικής Παιδείας για τον σύγχρονο Ελληνισμό. …

Δυστυχῶς δὲν τὰ κατάφερε γιατὶ οἱ «φελλοὶ» σύντροφοί του ἐπέπλευσαν καὶ πάλι!!!

Ποιὸς τὰ ἒλεγε αὐτὰ στοὺς ἡμιμαθεῖς συντρόφους τους καὶ πότε;

Ὁ τότε ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ στὶς 8 Ἰουλίου 1987.

Ὃποιος θέλει νὰ διαβάσει ὃλο τὸ κείμενο μπορεῖ νὰ ἐπισκευθεῖ τὰ ἀκόλουθα: http://palio.antibaro.gr/dialogos/tritshs_paideia.htm

πηγή:
http://griechenwitz.bloog.it/%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1-%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%B7.html

14 σκέψεις σχετικά με το “Μία απάντηση στην κα. (Ντ)ρεπούση

    1. δεν αυτοπροβάλλεται η Ρεπούση

      πληρώνεται με πολύ καλά χρήματα από την ΜΚΟ που λέγεται ΕΛΙΑΜΕΠ που χρηματοδοτείται από τον george Soros και λειτουργεί εναντίον του πολιτισμού και της γλώσσας των Ελλήνων

      Η Δραγώνα είχε πάρει 20 εκ € για να πείσει τους Πομάκους να γίνουν Τούρκοι

      οι Πομάκοι την πέταξαν έξω αλλά τα 20 εκ € έμειναν στην τσέπη της

      Μου αρέσει!

    2. Συμφωνώ. Γίναμε παβλωφικοί με το τίποτα. Η Ρεπούση είναι το τίποτα και δοκιμάζουν τα αντανακλαστικά μας με ένα τίποτα.

      Όπως σε αυτό το video. Αντι να δώσεις βάση στο τραγούδι κοιτάς πώς χορεύουν.

      Μου αρέσει!

  1. Καλόν θα είναι να ψάψωμε και να βρούμε από που κρατάει η σκούφια αυτής της …..»κυρίας»

    Αποκλείεται να είναι Ελληνικής καταγωγής από αίμα,

    διότι τέτοια περίπτωση,

    δεν συναντάς ακόμη και στην χειρότερη περίπτωση της ράτσας μας!

    Μου αρέσει!

  2. Έχω ξανα-αναφερθεί : Οι ΟΛΥΜΠΙΤΣΕΣ, κονομάνε μιζούλα από τά 20.000 χιλιαρικάκια, πού καθαρίζει ΜΗΝΙΑΙΩΣ,, η εν θέματι γάτα, ΓΑΤΑΡΑ, μέ πέταλα.

    Όσον αφορά δέ, τό …περισπούδαστο κείμενο τού : » ..Ὁ τότε ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ στὶς 8 Ἰουλίου 1987. «,

    τά είδαμε τά χαΐρια μας,
    μέ τίς κεφαλλονίτικες μπούρδες τού αλλοπρόσαλλου αεροβάτη, πού …»οραματιζόταν» ζωντάνεμα τής Γειτονιάς, μέ ενεργοποίηση Επιτροπών πρωτοβουλίας τού ….»Λαού» …..
    ΜΠΟΥΡΔΕΣ,,, ΠΡΟ-ΣΥΡΙΖΑΙΪΚΕΣ !
    Ενός ΑΚΟΜΑ υπερτιμημένου από τό κουτοπόνηρο π@υστο-πόπολο,
    ενός Αριστερίλα φελλού … (Anyway, Θεός Σχωρέστον).

    Μου αρέσει!

  3. ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ ΤΗΣ;
    Σε διαθεσιμότητα και η Βάσω Βουγιούκα

    h*tp://www.defencenet.gr/defence/item/%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B2%CE%AC%CF%83%CF%89-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BA%CE%B1

    Ο πατριωτισμός στη χώρα μας πληρώνεται πολύ ακριβά.Το περασμένο καλοκαίρι δεν δελεάστηκε από την πρόταση των Τούρκων, που έριχναν στα πόδια της εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να την πείσουν να αλλάξει εθνικότητα. Τώρα η Βάσω Βουγιούκα δηλώνει αποφασισμένη να φύγει από την Ελλάδα και πιθανότατα από την Εθνική ομάδα. Αιτία το γεγονός ότι οι αθλητές δεν εξαιρέθηκαν από τη διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων.

    Η αθλήτρια της ξιφασκίας, που έχει πάρει το αργυρό μετάλλιο στα δύο τελευταία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, είναι διορισμένη στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. «Είναι πολύ λυπηρό αυτό που πρόκειται να συμβεί, γιατί οι αθλητές προσπαθούμε για το καλύτερο δυνατό, ανεβάζουμε την Ελλάδα ψηλά και οι πολιτικοί, ως αντάλλαγμα, μας γυρνούν την πλάτη. Και στις πιο φτωχές χώρες οι διακεκριμένοι αθλητές έχουν κάποια προνόμια. Όλοι όμως έχουμε ανάγκη τη δουλειά. Δεν είναι λύση να απολύεται ο κόσμος. Δεν πιστεύω ότι έτσι θα βγούμε από την κρίση», είπε η αθλήτρια που πήρε την πέμπτη θέση στους Ολυμπιακούς αγώνες του Λονδίνου.

    Παράλληλα πρόσθεσε πως αν απολυθεί, δεν θα υπάρχει τίποτα που να την κρατά στην Ελλάδα. «Όλα αυτά τα χρόνια κάνω τα πάντα για να μη φύγω από την πατρίδα μου, όμως, αν χάσω τη δουλειά μου, αναγκαστικά θα το κάνω. Είναι γνωστό πως η ομοσπονδία ξιφασκίας αδυνατεί να με πληρώσει, πριμ για τις επιτυχίες μου δεν έχω πάρει, θα χάσω και τη δουλειά μου, οπότε τι να καθίσω να κάνω; Δεν θα μπορώ να αντεπεξέλθω στα έξοδά μου. Θα μείνω άφραγκη», πρόσθεσε.

    Πάντως, σε σχετική ερώτηση απάντησε πως δεν μετάνιωσε επειδή απέρριψε την πρόταση των Τούρκων, που έφτασε τα 500.000 ευρώ, προκειμένου να αγωνιστεί με τη δική τους εθνική ομάδα. «Πήρα τη σωστή απόφαση εκείνη τη χρονική περίοδο. Είναι κρίμα να έχει φτάσει η ανεργία στο 60% των νέων και να βγαίνουν και να κάνουν δηλώσεις ότι θα βγούμε από την κρίση. Αυτό είναι κοροϊδία», κατέληξε.

    ==================

    Και μετά βάζουν την Ρεπούση να πει καμία μακακία για να βρουν ευκαιρία όλοι οι επίδοξοι πατριδολολάγνοι του κ@λου που δεν χάνουν ευκαιρία προκειμένου να καταστρέψουν τον τόπο και να οδηγήσουν τον Ελληνικό λαό σε απελπισία και αφανισμό , να το παίξουν πατριώτες και να ξεπλυθούν από τα εγκλήματα τους με τις δήθεν πατριωτικές κορώνες κατά της Ρεπούσης … Δική τους είναι και η Ρεπούση , ότι πιστεύει αυτή , πιστεύουν και οι υπόλοιποι και όλοι μαζί μας δουλεύουν ( νομίζουν ) ψιλό γαζί …

    Μου αρέσει!

  4. Πέρα από την, λόγω της δομής της, συμβολή που μπορεί να έχει η Ελληνική Γλώσσα στην ανάπτυξη υψηλής στάθμης λογισμικού, να σημειώσω ότι ήδη έχει υπεισέλθει σε επιστημονικούς – τεχνικούς όρους της τεχνολογίας υπολογιστών. Για παράδειγμα τα δομικά συστατικά των υπολογιστών: η δίοδος = diode, το πρόθεμα ημι-, ημιαγωγός = semiconductor κλπ.
    Πολύ δεν πάει να ασχολιόμαστε ακόμα με την «Ιστορικό»;

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.