Αρχαίο Ελληνικό χιούμορ

Τα αρχαία Ελληνικά ανέκδοτα είναι πνευματώδη και διδακτικά.
Χαρίζουν γέλιο αλλά εκφράζουν και το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα στην πιο χαριτωμένη μορφή του.
—————————————————-

Είπε κάποιος στον Αρίστιππο ότι η Λαΐδα δεν τον αγαπά, αλλά προσποιείται ότι τον αγαπά.
Ο Αρίστιππος απάντησε:
«Ούτε το κρασί ή το ψάρι με αγαπούν, εγώ όμως τα απολαμβάνω».

Ο Διογένης βλέποντας κάποιον να δείχνει ερωτευμένος με μια πλούσια γριά, είπε:

«Σ’ αυτήν δεν κάρφωσε τα μάτια του, αλλά τα δόντια του».

Επαινούσαν τον Αντισθένη κακοί άνθρωποι.
Ο φιλόσοφος αναρωτήθηκε:
«Μήπως έκανα κάτι κακό;».

Ένας άντρας είπε στην ερωτομανή γυναίκα του:
«Τι θέλεις να κάνουμε, να φάμε, ή να κάνουμε έρωτα».
Εκείνη του είπε: «Ό,τι θέλεις, ψωμί πάντως δεν έχουμε».

Είπε κάποιος στον Διογένη:
«Οι συμπολίτες σου σε καταδίκασαν σε εξορία».
Και ο φιλόσοφος απάντησε:
«Κι εγώ τους καταδίκασα να μένουν στον τόπο τους».

Κάποτε είδε βρώμικα λουτρά ο Διογένης και διατύπωσε την απορία του:
«Αυτοί που λούζονται εδώ, που πάνε μετά να καθαριστούν;».

Όταν είδε ο Διογένης έναν αδέξιο τοξότη, στάθηκε κοντά στον στόχο λέγοντας:
«Είναι ο μόνος τρόπος για να μη με χτυπήσει».

Ο Διδύμων, οφθαλμίατρος της εποχής, εξετάζει το μάτι μιας κοπέλας.
Ο Διογένης τον βλέπει. Ξέρει ο Διογένης ότι ο Διδύμων είναι τύπος ερωτύλος, κοινώς γυναικάς και του λέγει:
«Πρόσεξε Διδύμωνα, μήπως εξετάζοντας τον οφθαλμό, φθείρεις την κόρην».

Επαινούσαν μερικοί μπροστά στον Άγι τους Ηλείους, διότι ήταν πολύ δίκαιοι κριτές στους Ολυμπιακούς αγώνες.
Ο Άγις ρώτησε με απορία:
– Και είναι τόσο σπουδαίο το ότι οι Ηλείοι μια φορά στα τέσσερα χρόνια γίνονται δίκαιοι;

Ένας πατέρας ζήτησε από τον Αρίστιππο να διδάξει τον γιο του.
Ο φιλόσοφος ζήτησε αμοιβή 500 δραχμές.
Ο πατέρας θεώρησε υπερβολικό το ποσό.
-«Με τόσα χρήματα», είπε, «θα μπορούσα να αγοράσω ένα ζώο».
-«Αγόρασε» είπε ο Αρίστιππος, «κι έτσι θα έχεις δύο».

Ο Διογένης ζητούσε ελεημοσύνη από ένα άγαλμα.
Όταν τον ρώτησαν γιατί κάνει κάτι τέτοιο απάντησε:
– Εξασκούμαι στο να μην απογοητεύομαι από την αναισθησία των ανθρώπων.

Παρακινούσαν τον Φίλιππο τον Μακεδόνα να εξορίσει κάποιον που τον κακολογούσε.
Ο Φίλιππος απάντησε:
– Δεν είστε καλά! Θέλετε να τον στείλω να με κατηγορεί και σ’ άλλα μέρη;

Καλοτύχιζε κάποιος τον Αριστοτέλη, επειδή είχε μαθητή τον Μ. Αλέξανδρο.
Ο φιλόσοφος αντέστρεψε την πρόταση:
– Εκείνον να καλοτυχίζετε διότι είχε δάσκαλο τον Αριστοτέλη.

Ένας φαλακρός έβριζε τον Διογένη.
Ο φιλόσοφος γύρισε και του είπε:
«Δεν σου ανταποδίδω τις βρισιές, αλλά θα ήθελα να συγχαρώ τις τρίχες σου, διότι απαλλάχτηκαν από ένα κακορίζικο κεφάλι».

Ρώτησε κάποιος τον Αντισθένη τι είδους γυναίκα θα ήταν κατάλληλη για γάμο.
Ο φιλόσοφος του είπε:
«Το θέμα είναι δύσκολο. Αν παντρευτείς ωραία, θα την έχεις με άλλους κοινή, αν άσχημη, θα είναι σαν να σου επέβαλαν ποινή».

Πληροφορήθηκε ο Αριστοτέλης από κάποιον ότι μερικοί τον έβριζαν.
Ο φιλόσοφος απάντησε:
«Καθόλου δεν με νοιάζει. Όταν είμαι απών, δέχομαι ακόμα και να με μαστιγώνουν».

http://ift.tt/1mw1pXn

17 σκέψεις σχετικά με το “Αρχαίο Ελληνικό χιούμορ

  1. Ακουλουθωντας πιστα τον Αριστοφανη, εχουμε την επικαιρη εκδοση σε Αριστοφανικη διαπομπευση μεσω σατιρας και γελοιοποιησης……….

    Λοιπον:

    Σημειον 1ον: Η σοβαροτης και η ηθικη ευθηξια του συνταγματικου κουβα
    » ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ… ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΤΟΞΟΥ: «ΤΙ ΛΕΣ ΜΩΡΗ ΦΡΑΓΚΟΚΟΤΑ;», «ΕΙΣΑΙ ΨΥΧΟΠΑΘΗΣ», «ΚΙ ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ Μ….Σ

    Σκηνές απείρου κάλλους διαδραματίστηκαν χθες στη βουλή (στον αποκαλούμενο και… ναό της δημοκρατίας), με αντεγκλήσεις, φωνές, ύβρεις και φοβερές κατηγορίες πεζοδρομιακού τύπου. Εκείνοι που καταρράκωσαν για άλλη μια φορά το όποιο κύρος έχει το κοινοβούλιο ήταν οι βουλευτές των κομμάτων του… συνταγματικού τόξου.

    Έτσι, με αφορμή το αίτημα για άρση της βουλευτικής ασυλίας του Α. Ντινόπουλου (ΝΔ), το οποίο υπέβαλλε ο κομμουνιστής βουλευτής του πανοκαμμενικού μορφώματος Ν. Μαριάς, (διότι τον κατηγόρησε ότι ως στέλεχος του ΠΑΣΟΚ το 1999 προέτρεπε μικροεπενδυτές να επενδύσουν στο χρηματιστήριο μιλώντας για μια καινούργια χρηματιστηριακή άνοιξη…) ακούστηκαν τα εξής:

    «Τι λες μωρή φραγκόκοτα!» (φώναξε η Ραχήλ Μακρή στην κοινοβουλευτική εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας Σοφία Βούλτεψη όταν είχε το λόγο).

    «Είσαι ψυχοπαθής, είσαι ψυχασθενής» (της απάντησε άγνωστος βουλευτής της ΝΔ).

    «Είστε ο μετρ της πολιτικής κωλοτούμπας» (είπε ο Αργύρης Ντινόπουλος απευθυνόμενος στον κομμουνιστή Μαριά).

    «Η λάσπη που πετάτε δείχνει ότι δεν αλλάζετε κι είστε αμετανόητοι κωλοτούμπες» (απάντησε ο κομμουνιστής Μαριάς)

    «Είσαι μαλάκας» (του φώναξε άγνωστος βουλευτής της ΝΔ).
    Κατά τα άλλα, οι χρυσαυγίτες «ρίχνουν το… επίπεδο του κοινοβουλίου», «υποβιβάζουν και ευτελίζουν το κοινοβούλιο», κ.τ.λ., κ.τ.λ. Ρε ούστ! Ο Υ Σ Τ !!!!! »

    Σημειον 2ον: Ο επαναστατης που εκφραζει την Λαϊκη οργη
    ΚΑΙ ΝΕΟ ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ ΞΗΡΟΥ!

    Μου αρέσει!

    1. Μια που το eksothen ειναι τέτοιο «τέρας μορφώσεως» για την Αρχαία Ελλάδα δεν μπορεί να μας παραθέσει τις πήγες βάση των οποιών ο Αρχαίος Ελληνικών δεν ήτσν λέει ανθρωποκεντρικός;

      Μου αρέσει!

        1. Συγνώμη μάλλον το eksothen δεν κατάλαβε γιατί έβαλα τόνους και το “παιδάκι” eksothen δεν γνώριζει ότι τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ έχουν ΤΟΝΟΥΣ…Επαναλαμβάνω λοιπόν: Μια που το eksothen ειναι τέτοιο “τέρας μορφώσεως” για την Αρχαία Ελλάδα δεν μπορεί να μας παραθέσει τις πηγές βάση των οποιών ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός δεν ήταν λέει ανθρωποκεντρικός;

          Μου αρέσει!

        2. ΥΓ Είναι διασκεδαστικό να αποδομούμε έναν επίδοξο αποδομήτη σαν το eksothen..Παρεπιντόντως τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ έχουν ΤΟΝΟΥΣ

          Μου αρέσει!

      1. Συγνώμη μάλλον το eksothen δεν κατάλαβε γιατί έβαλα τόνους και το «παιδάκι» eksothen δεν γνώριζει ότι τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ έχουν ΤΟΝΟΥΣ…Επαναλαμβάνω λοιπόν: Μια που το eksothen ειναι τέτοιο “τέρας μορφώσεως” για την Αρχαία Ελλάδα δεν μπορεί να μας παραθέσει τις πηγές βάση των οποιών ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός δεν ήταν λέει ανθρωποκεντρικός;

        Μου αρέσει!

      2. Ωχ,τα βλεπω ολα διπλα, τι τρεχει;;
        Βουλγαρη εσυ;;

        Ποιο απο τα δυο επανω σχολια ειναι δικο σου βρε αδερφε;;

        Νομιζω καποιος σου κανει ‘ζαμποταζ’, βαλε την ολυμπια να σε βοηθησει να το βρεις…….γεμισαμε κατσαπλιαδες, γμτ μου.

        Μου αρέσει!

        1. Εβάλα το ίδιο σχόλιο δύο φορές γιατί το «έξυπνο» eksothen μπορει να μην το αντιληφθεί αν το δεί μόνο μια όπως π.χ. δεν μπορεί να αντιλήφει ότι τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ έχουν ΤΟΝΟΥΣ Επαναλαμβάνω: «Μια που το eksothen ειναι τέτοιο “τέρας μορφώσεως” για την Αρχαία Ελλάδα δεν μπορεί να μας παραθέσει τις πηγές βάση των οποιών ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός δεν ήταν λέει ανθρωποκεντρικός;»
          YΓ η λέξη είναι σαμποτάζ sampotage εκ του παλαίου γαλλικού sampeaux, το ζαμποτάζ είναι χαζαυγουλιτικός όρος

          Μου αρέσει!

      3. ΥΓ2 Ελπίζω φυσικά το eksothen να έχει τα «απίδια» για να απαντήσει στο ερώτημα μου….αν και τα χαζαγούλα έχουν φοβέρη έλλειψη στα «απίδια»… Τέλικά έχει πλάκα να αποδομούμε ενα «απόδομήτ稻 σαν τον eksothen…σαν να καταρίπτει ενα P-51 ένα Μe 109G

        Μου αρέσει!

      4. «Το eksothen», για να λέμε του στραβού το δίκιο, παρέθεσε φράσεις που ειπώθηκαν μέσα στον λεγόμενο κατ΄ευφημισμόν Ναό της Δημοκρατίας.
        Οι…ιέρειες της δημοκρατίας του…πρωκτού τους κυρίες τάδε και δείνα έδωσαν…εξετάσεις υψηλού δείκτη νοημοσύνης, υψηλωτάτου βαθμού πολιτισμού και βαθυτάτης γνώσεως της ελληνικής γλώσσης: είσαι φραγκόκοτα κλπ.
        Το ίδιο και οι «κύριοι» που έλαβαν μέρος στις αντεγκλήσεις.
        Παλαιώτερα δε κάποιος εξεστόμισε το ΕΑΜ ΕΛΑΣ ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ και άλλα τέτοια εύηχα άκρως δημοκρατικά και …μορφωμένα.

        Αγαπητέ κ. Βούλγαρη , προς τι η επίθεση; Ο συσχολιαστής Eksothen δεν έθιξε υμάς, φίλους ή συγγενείς σας. Κατέδειξεν απλώς το επίπεδο κάποιων επιφορτισμένων με νομοθετικό έργο, που δεν θάπρεπε να βρίσκονται στη θέση που κατέχουν χάριν μηχανισμών, όπως γνωρίζετε.
        Θα μου πείτε: εσένα τι σε νοιάζει;
        Με νοιάζει να μην ευτελιζόμεθα μεταξύ μας όταν έχουμε δυνατότητες να συμβάλλουμε σε εποικοδομητικούς διαλόγους για να διατηρήσουμε ένα κατ΄ελάχιστον ανεκτό επίπεδο συζητήσεων, για το κοινό όφελος.

        Μου αρέσει!

        1. Καταρχάς η ερώτηση για τον χαρακτήρα του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού αφόρα το eksothen αρα αυτός πρέπει και να απαντήσει αν φυσικά έχει τις γνώσεις και το σθένος για κάτι τέτοιο (που κατά πιθανοτήτα δεν τα έχει) Εξ άλλου ο εν λογώ οπως και οι ομοιδεάτες του έχουν διακρίθει στην προσπάθεια διαστερβλώσης της Ιστόριας σχετικά με τον Β! ΠΠ και την Αρχαίοτητα και συκοφαντήση των συνομιλητών του π.χ. «ανακαλύψε» ότι έγω και ο αγαπήτος συντοπίτης μου Κεκρυραίος είμαστε «εβραίοι»! ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΡΩ!
          Εξ’ άλλου δυστυχώς για την δυσπιστος ΘΥΜΑΜΑΙ και πολύ καλά μάλιστα τι ακρίβως μου έχει γράψει και μάλιστα χωρίς να την έχω προκαλέσει…Αρα ας μην με αποκαλεί αγαπητέ κυρίε Βουλγάρη αν δεν θέλει να ειναι και ψεύτρα ή για να παραφράσω τον Τίτο Λίβιο «μη μου μιλάς σαν φίλος (ενώ δεν είσαι)» δεν λέω το ΄άλλο μισο της ρήσης του Τίτου Λίβιου γιατί δεν θελω να οξύνω εισέτι την ατμοσφαίρα…Αρα ότι και να λέει τώρα η δυσπιστός ειναι πολύ αργά τώρα…δεν «τσιμπώ»!

          Μου αρέσει!

        2. ΥΓ η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ που με τόση ευκολια λειδωρεί η δυσπιστός είναι αυτό ακριβώς που της δίνει το δικαιώμα να γράφει έδω πέρα και αποτρέπει να χρησιμοποιήθουν για αυτήν και τους όμοιδεάτες της οι μέθοδοι που συνιστά ο ΑΡΙΣ ο σταλινικός..Αναρωτίεμαι αν θα της αρέσε κάτι τέτοιο…

          Μου αρέσει!

        3. ΥΓ2 Τα μέλη τηε χ΄.α. έχουν δείξει κατ’ επαναλήψη ότι δεν έχουν ίδεα τι σημαίνει διαλόγος αρά ότι και να γράφουν ΔΕΝ ΠΕΙΘΟΥΝ

          Μου αρέσει!

      5. Βουλγαρη,
        Λες η δημοκρατια και αλλα ωραια ευχολογια.
        Θελω, ειλικρινα εκ μερους σου, να με πεισεις πως αυτο που ζουμε σημερα είναι δημοκρατια και για να με πεισεις πρεπει να το τεκμηριωσεις με επιχειρηματα. Να μου αποδειξεις πως αυτο εχει καποια συγκριτικη αξια με την Δημοκρατια που εζησαν οι προγονοι μας πριν 2500πχ.

        Θα σε βοηθησω θέτοντας σου ερωτησεις πανω σε αυτο το θεμα. Λοιπον:
        Η σημερινη ‘δημοκρατια’ ποια κοινα σημεια μοιραζεται με την Δημοκρατια της Αρχαιας Αθηνας, και δικαιολογησε την απαντηση σου, δωσε απτα παραδειγματα.

        Η σημερινη ‘δημοκρατια’ παρεχει τα ιδια ωφελη στον πολιτη και στην Εκκλησια του Δημου οπως αυτη της Αρχαιας Αθηνας και πως μπορεις να το αποδειξεις;;

        Το σημερινο ‘πολιτευμα’ οπου βαπτιζεται ‘δημοκρατια’ παρεχει στον πολιτη παρομοια θεσμικα αγαθα οπως αυτα στο πολιτευμα της αρχαιας Αθηνας, εαν ναι πρεπει να παρουσιασεις δειγματα, τουλαχιστον ενδειξεις.

        Εαν τολμησεις να αναπτηξεις επιχειρηματα με σκοπο να απαντησεις στα επανω ερωτηματα που σου εθεσα, ΕΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ θα κοκκινισεις απο ντροπη.

        Για αυτο οταν μιλαμε και δηλωνουμε το αλφα ή το βητα πιστευω μας, πρεπει να ειμαστε ετοιμοι να το υποστηριξουμε αγαπητε Βουλγαρη.

        Οσο για τον εαν ο Ελληνικος πολιτισμος ειναι ανθρωποκεντρικος, σου εχω ηδη δηλωσει πως για εμενα ΔΕΝ ηταν ουτε ειναι. Προς την εννοια πυ χρεωνεις εσυ στην λεξη ‘ανθρωποκεντρικος’, δλδ, οικουμενικος.

        Εχει την ταση της οικουμενικοτητας διοτι ειναι ανωτερος και αποδεκτος απο ΟΛΗ την ανθρωποτητα. Αλλα οι προγονοι μας διαμορφωσαν εναν πολιτισμο που εκφραζε την ψυχοσυνθεση τους, την δυναμη ψυχης τους, Ο πολιτισμος μας ειναι κατα κυριο λογο Εθνοκεντρικος, απλα ειναι τοσο επιτυχημενος τοσο αποδεκτος που τον ΘΕΛΕΙ ΟΛΗ η ανθρωποτητα, διοτι αντικαταστατο του ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ και ΟΥΤΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ, εκτος η Ζωη Του Κυριου.

        Εθνοκεντρισμος ΠΑΝΤΑ η καλυτερη λυση.

        Βουλγαρη, καλη σου ημερα.

        Μου αρέσει!

  2. Βαζω στην απαντηση του Διογενη προς την Λαίδα -7. Εχω καλυτερη γνωμη για τους -Ελληνες τουλαχιστον, τους αλλους δεν ξερω- αντρες, και λεω να την κρατησω.

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.